دکتر محسن رضایی در گفتگوی ویژه ی خبری:
کد خبر: ۳۹۹۰|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۲
در پی شهادت سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در گفتگوی زنده بخش خبری 22:30 شبکه دوم سیما، از همرزم شهیدش و تحولات منطقه پس از شهادت وی سخن گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ جمعه‌شب 13 دی‌ماه 1398 با حضور در شبکه دوم سیما، با تبریک و تسلیت شهادت سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی گفت: صمیمانه تشکر می کنم از شور و وفاداری ملت ایران نسبت به برادر عزیزم شهید سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی. آقای ترامپ همین الان هم بعد از ترور می گوید قصد جنگ نداریم. ایشان عرضه ی جنگ ندارد. تاریخ هم ثابت خواهد کرد که ایشان از اول هم توان جنگ را نداشته است.

وی افزود: برادرمان قاسم سلیمانی دیشب از سوریه وارد بغداد شدند. هواپیمای ایشان که نشست. آقای ابومهدی به استقبال ایشان رفتند و زمانی که از دژبانی فرودگاه عبور کردند، پهبادهای آمریکا به آنها حمله کرده اند. احتمال این که اسرائیل از سوریه ایشان را زیر نظر داشته اند. بنابراین توطئه آمریکایی و اسرائیلی است. اسرائیل فکر نکند که حالا خودش را پنهان کرده وبه موش مردگی زده، انگشت ملت ایران به طرف رژیم صهیونیستی نخواهد رفت. انگیزه آقای ترامپ دراین حادثه چند احتمال وجود دارد. آمریکایی ها به شدت تحقیر شده بودند از سرنگونی پهباد، تا حادثه آرامکو، از شکست ائتلافشان برای تنگه ی هرمز که فقط انگلیس به آنها جواب نمایشی داد. یکی از علل این جنایت فشار ناشی از شکست های پی در پی امریکا بود. دلیل دیگر اینکه آقای ترامپ نیاز داشت که برای انتخابات قهرمان سازی کند. مساله سوم این بود که با آبروریزی استیضاح، او می خواست کنگره و سنا را در حالت عمل انجام شده قرار دهد و آنها دست از سرش بردارند.
دکتر محسن رضایی گفت: موضوع دیگری که مطرح می شود این است که اسرائیل و عربستان فشار آورده اند به ترامپ که کاری بکند . همه ی این دلایل در این جنایت دخاات داشته است. می شود گفت که ترامپ انتحار سیاسی و نظامی کرده و آمریکا ریسک بزرگی کرد و در شرایط عادی و حساب شده این کار را نکرده. تیری در تاریکی انداخته و به همین دلیل ترامپ متوجه خواهد شد که چه اشتباه بزرگی کرده است. سلیمانی فرزند ایران بود و عراقی ها می گویند که اجازه بدهید پیکر شهید سلیمانی بماند و با ابومهدی تشییع شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مواضع داخلی آمریکا و هیات حاکمه آمریکا گفت: آنها بدون اینکه کنگره و مقامات دیگر را آگاه کنند دست به این اقدام زده اند. معمولا دراقدامات مهم نوعی هم صدایی وهمراهی را فراهم می کنند اما این صدا های متضاد در درون مقامات امریکایی نشان می دهد که ترامپ بدون مشورت این کار را کرده است. 
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در مورد مجاهدت های سردار سلیمانی علیه داعش گفت: سرنوشت محتوم اسرائیل که می خواستند از نیل تا فرات باشند اما اکنون در محاصره مبارزین هستند برای آمریکایی ها افتاده. آمریکایی ها امید داشتند که بعد از عراق و افغانستان به ایران حمله کنند. این رویا فروپاشید. اوباما و ترامپ سربازها را کمتر کردند و به جنگ نیابتی دامن زدند. بعدها با ترکیه به مشکل خوردند و ترکیه خودش را از جریان داعش کنار کشید. تجزیه خواهان در دولت ترامپ خواب و خیال می بینند. بعد از این حادثه که فشار بر آمریکا زیاد خواهد شد. پیش بینی می کنیم که آمریکایی ها منطقه را ترک کنند.
دکتر رضایی در مورد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون بسیج مردمی عراق گفت: مدت ها بود که هر دو فرمانده را آمریکایی ها و اسرائیلی ها تعقیب می کردند. جرات نمی کردند. الان کاری شتابزده و بدون محاسبه انجام دادند. برادرمان قاسم می گفت پهپادهای آمریکایی در عراق و سوریه بالای سر من می آیند. حاج قاسم برای شهادت اشک می ریخت. ابومهدی در تاسیس لشکر بدر فعال بود و حشد الشعبی را به راه انداخت. همکاری حاج قاسم و حشد الشعبی باعث شکست داعش شد. داعش که به چهل کیلومتری بغداد رسیدند با فتوای آیت الله سیستانی، جوانان عراقی جوشیدند و با کمک دوستان ما، داعش را شکست دادند و شهرهای عراق را یکی پس از دیگری آزاد کردند و با کمک مبارزین افغانستانی در سوریه جبهه مقاومت منطقه را در سوریه شکل دادند. ایشان فرمانده جبهه مقاومت در غرب آسیا بود.
دکتر رضایی گفت: آمریکا با این اقدام وارد باتلاق بزرگی شد. کل جبهه مقاومت الان آماده است و اوضاع آمریکا بدتر خواهد شد. بسیاری از تروریست ها الان وجود خارجی ندارند و با مشکلات عظیمی روبرو هستند. وحدت فرماندهی ندارند و سرزمین های خود را از دست داده اند. بنابراین داعش دیگر احیا نخواهد شد.
سرلشگر پاسدار دکتر محسن رضایی گفت: آمریکایی ها خطای بزرگی که کردند این بود که بعد از اینکه آقای ابومهدی نیروهای عراقی را از داخل سفارت خارج کردند این کار را کردند. حتی مخالفان ایران با شناختن سلیمانی و ابومهدی از این اقدام علیه این نمادهای انقلاب قاعده مند ناراحت خواهند شد.
دکتر رضایی در مورد اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه حمله ما یک عمل پیش دستانه بوده گفت: نشان می دهد که آنقدر آمریکایی ها مطلب کم آورده اند، دارند داستان سرایی می کنند. می گویند اینها قصد عملیات هایی داشتند. اگر حشد الشعبی در موقع که جوانان عراقب داخل سفارت بودند چند صدنفر گروگان می گرفتند را می گرفت چه غلطی می توانستند انجام دهند؟
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) در مورد اعزام نیروهای تازه آمریکا به منطقه گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها در بالاترین سطح هوشدار و آماده باش هستند. آمریکا مثل قبل نمی توانند صدهزار نیرو وارد کنند. ترامپ برای اولین بار دست به اشتباه علنی زده و برای اولین بار با ملت ایران و عراق روبرو شده است. یکبار در طبس با ما روبرو شدند و اتفاقی نیوفتاد. این اولین بار است که اظهار رودررویی با ملت ایران و ملت عراق را اعلام کرده اند. وقتی خط قرمز را عبور کرده اند دیگر سربازان خود را دم تیغ مبارزین منطقه قرار داده اند. با اقدام ترامپ همه مبارزین به خود اجازه می دهند که به نیروهای آمریکا شلیک کنند. قبلا امرزکا مستقیم وارد نمی شد و ازاقدامات اسرائیل و عربستان حمایت می کردند اما این حمله مستقیم، آن حریم های گذشته را شکسته است. خط قرمز را عبور کرده است .
وی در مورد پاسخ ایران اسلامی به آمریکایی ها و انتقام سخت گفت: انتقام ما سخت خواهد بود، ما به دو دلیل انشا الله پاسخ قاطعی خواهیم داد. اولا طبق اصول منشور سازمان ملل که ما حق دفاع از خودمان را داریم. دوم اینکه هر ملتی که کوتاه بیاید، سرنوشت تلخی خواهد داشت. ملت ما که برای صلح و عدالت در جهان قیام کرده حتما به فضل پروردگار انتقام می گیریم. البته اقدامات نظامی اصول و قواعدی دارد. ما از دیشب تمام پایگاه ها و ناوهای آمریکا را زیر نظر گرفته ایم. رزمندگان در منطقه دارند برای یک حرکت آماده می شوند. ما قصد جنگ نداریم و آقای ترامپ هم مرد جنگ نیست. این قول را قاطعانه به مردم می دهیم که انتقام ما بسیار سخت و فراموش ناشدنی خواهد بود و کاری خواهیم کرد که آمریکایی ها و دیگران دیگر دست به این اقدامات نزنند. ما بر سر قولمان هستیم. مردم حوصله کنند و دست قدرتمند فرزندانشان را ببینند. ما هیچ محدودیتی در عملیات نداریم و می خواهیم کنترل در اختیار خودمان باشد. این کار پیچیده از عهده نیروهای ما بر می آید.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در مورد مواضع کشورهای خارجی گفت: برخی کشورهای مثل چین و روسیه به شدت محکوم کردند. فرانسه و آلمان بدون اینکه به روی خودشان بیاورند پیام هایی داده اند و احساس می شود که فعلا می ترسند. مطمئن هستم که در درون کشورشان علیه ترامپ حرف دارند و در آینده اعتراضاتشان را مطرح می کنند. امروز برخی مقامات سازمان ملل هم استفاده از پهپادها را محکوم کرده اند.
وی در مورد انتصاب سردار قاآنی فرمانده جدید سپاه قدس از سوی رهبر مقام معظم رهبری گفت: پیام کاملا روشن است. راه شهید سردار سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی به همان قدرت ادامه خواهد داشت و برنامه ها نیروهای قدس همچنان با قدرت دنبال می شود. این باعث امیدواری در جبهه مقاومت و ناامیدسازی دشمن شد. نیروی قدس کنار نخواهد رفت. برادرمان آقای قاآنی در جنگ، فرمانده تیپ بود و فداکاری آقای قاآنی این بود که دوازده سال است جانشین سردار سلیمانی بود و به همه رمز و رموز فرماندهی آشنا هستند و در غیاب سردار سلیمانی خیلی از امور را خودشان انجام می دادند. کادرهای نیروی قدس با ایشان آشنا هستند و فرمان ایشان را می پذیرند. ایشان در سوریه و عراق و پشتیبانی های نیروهای قدس فعال بودند.

دکتر محسن رضایی گفت: من که خجالت می کشم در مورد حاج قاسم صحبت کنم. اگر لازم نبود که ملت ایران با این چهره ها آشناشوند جز گریستن چیزی نداشتم. او را در فتح المبین یافتم. ما سه تیپ داشتیم اما نیاز به یازده تیپ داشتیم. ده تیپ آماده شد. باید تیپ یازده را تشکیل می دادیم. شهید باقری گفت بچه های کرمان هستند اما بعید است بتوانند تیپ بسازند. قاسم سلیمانی آمد و گفتگو کردیم و به او گفتیم که می توانی یک تیپ درست کنی؟ ایشان قبول کرد و در دیماه 1360 تیپ یازدهم را ساخت. ایشان به احمد کاظمی خیلی علاقه داشت. ایشان هم مثل او، در دیماه شهید شد. این دو شهید به هم عشق می ورزدیدند. ایشان کار را شروع کرد و 39 سال است که در جایگاه فرماندهی است.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با ذکر ویژگی های شهید سلیمانی گفت: او این اواخر آنقدر ملکوتی شد که فرمانده جبهه مقاومت شد. این جوان 23 ساله از سرزمین پاکی آمد و قهرمان شد. او می گفت اجداد ما از لرهای بختیاری هستند که به فارس وبعد به کرمان آمده اند. البته او درشهر راور کرمان متولد شد. سلیمانی فرزند ملت پاک ایران شد و در همه شهرها و روستاها برای او مجلس عزا گرفته اند. قاسم دنیایی نبود. قران عزت را خدادادی معرفی می کند. این عزت به مخلصین می رسد. به کسانی که فداکاری می کنند. تعداد زیادی قاسم سلیمانی در ایران هست که عرصه پیدا نمی کنند. اگر به جوانان میدان داده شود و حمایت شوند، قاسم سلیمانی های فراوانی داریم که می توانند حماسه های بزرگی را به وجود بیاورند و عقب ماندگی ها را برطرف کنند.

ارسال نظر