کد خبر: ۳۹۹۶|
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
ابومهدی المهندس به فارسی رو به هیات ایرانی گفت: "وضو در فرات و نماز در کربلا" که در جنگ با صدام بعثی شعار رزمندگان بود، محقق شد. انشالله نماز در مسجد الاقصی.
یادداشت / محسن حیدری:

شرایط خاصی در عراق حکمفرما بود؛ چیزی شبیه جشن بزرگ ملی و آئینی. حشدالشعبی با رهنمودهای ولایت، فتوای مرجعیت و با اتکا به روحیه جهادی و «ما می توانیم»، به پیروزی های گسترده علیه داعش دست یافته بود و روند پیروزی های حشد همچنان ادامه داشت.

خاطره جالب شهید ابومهدی المهندس درباره محسن رضایی و جنگ با صدام

قبل از ظهر روز 9 شهریور 1396 هواپیمای حامل مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و سردار محسن رضایی در فرودگاه بغداد بر زمین نشست. شخصیت های مختلف مذهبی، سیاسی و نظامی عراق در فرودگاه به استقبال این دو پیشکسوت میدان های جهاد و شهادت آمده بودند.

فرماندهان حشد از جمله سردار شهید ابومهدی المهندس در فرودگاه تا پای هواپیما آمده بودند؛ به رسم ادب و میزبانی فروتنانه و مهربانانه عربی اسلامی و برای اینکه به 2 فرمانده و همرزم سابق خود خوشامد بگویند و آنها را در آغوش بگیرند و دمی از غوغای جهان آسوده شوند...

بعد از آن، استقبال و دیدارهای جداگانه در "صالة الشرف الکبری بمطار بغداد الدولي" انجام شد. سردار رضایی بار دیگر ابومهدی المهندس را در آغوش گرفت و پیروزی های حشدالشعبی را به او و همرزمانش تبریک گفت. ابومهدی متواضعانه گفت من یک سربازم، نقش اصلی متعلق به هدایتگری ولایت فقیه و فتوای مرجعیت شیعی و جهاد عموم رزمندگان است. ما اینها را از جنابعالی در سالهای مبارزه با صدام بعثی آموختیم.

از "صالة  الشرف الکبری" به سمت "دارضیافة الرئاسة الوزرا" رفتیم... قبل از هر چیز نماز جماعت به امامت آیت الله هاشمی شاهرودی برپا شد. ابومهدی المهندس موقع وضو گرفتن، شادمانی خاص و غبطه برانگیزی داشت... ادعیه وضو را می خواند و در پایان بعد از صلوات بر محمد و آل محمد (علیهم السلام)، به فارسی رو به هیات ایرانی گفت: "وضو در فرات و نماز در کربلا" که در جنگ با صدام بعثی شعار رزمندگان بود، محقق شد. انشالله نماز در مسجد الاقصی. ادعیه امام خمینی تماما محقق شد، انشالله بزودی شاهد تحقق ادعیه امام خامنه ای در بیت المقدس خواهیم بود.
 
بعد از نماز تعدادی از اعضای هیات ایرانی دور ابومهدس المهندس جمع شده بودیم. تعریف می کرد که سردار محسن رضایی در سفر قبلی که به دعوت جلال طالبانی به عراق آمدند، در یکی از مجموعه کاخهای صدام با طالبانی دیدار کردند و طالبانی این را به آقامحسن (ابومهدی سردار رضایی را به رسم رزمندگان و به سیاق تعابیر امام خمینی، آقامحسن می نامید) گفته بود که چه جالب هر دوی ما علیه صدام می جنگیدیم و حالا در محل جلوس او با هم جلسه گذاشته ایم، در حالی که صدام به زباله دان تاریخ رفته است.

خاطره جالب شهید ابومهدی المهندس درباره محسن رضایی و جنگ با صدام

ابومهدی المهندس گفت در آن زمان آقامحسن در یک سخنرانی تاکید کرده بود که "امام خمینی(ره) در زمان قبول قطعنامه، این را پیش بینی کرده بود که به فضل الهی در این مقطع از زمان تحقق پیدا کرد". این جمله آقامحسن انگیزه ای برای حشدالشعبی شد که چندی بعد از آن مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را در یکی از کاخهای صدام در بصره با حضور چند هزار نفر برگزار کردیم. تصویر بزرگی از امام خمینی و امام خامنه ای در آن ساختمان نصب کردیم؛ دقیقا بالای همان بالکنی که صدام اسلحه را به دست گرفت و به نشانه حمله به ایران شلیک کرد. دقیقا بالای همان بالکن تصویر امامین را نصب کردیم و موضوع سخنان سخنران آن روز هم ولایت فقیه بود. خاطره آن روز حلاوت خاصی در دل رزمندگان ایجاد کرد... خستگی از تنمان درآمد. تجسم واقعی سوره مبارکه "اذا جا نصرالله و الفتح" بود.

ارسال نظر