در بازدید دکتر محسن رضایی از ماهواره ظفر در دانشگاه علم و صنعت:
کد خبر: ۴۰۱۵|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم وصنعت، از ماهواره ظفر که در آستانه پرتاب به فضا است، بازدید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، شامگاه شنبه پنجم بهمن ماه، به دعوت محققان سازنده ماهواره ظفر به دانشگاه علم و صنعت رفت و ضمن بازدید از این ماهواره بومی، با پژوهشگران این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.اثبات می کنیم که جوانان انقلابی ایران، تمام شدنی نیستند / تلاش در عرصه علوم فضایی، یک مجاهدت عظیم در برابر دشمنان است
دکتر رضایی در این دیدار، حضور ایران در باشگاه کشورهای سازنده ماهواره و توانایی جوانان ایرانی در قراردادن ماهواره ها در مدار را نشانگر رشد و پیشرفت روحیه خودباوری دانشگاهیان کشورمان ارزیابی کرد و گفت: جوانان انقلابی کشور توانسته اند یکی دیگر مرزهای دانش را پشت سر بگذارند. تلاش های شما در عرصه علوم فضایی، یک مجاهدت عظیم در برابر دشمنانی است که در مقابل جوانان ما دیوار بلندی از تردید را ساخته اند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سه قرن اخیر 25جنگ در محدوده قلمروی ایران رخ داده است و هیچ جنگی نبوده که بخشی از خاک کشورمان را از ایران جدا نکنند. دفاع مقدس اولین جنگی بود که پنج استان ایران بلافاصله بعد از انقلاب به اشغال متجاوزان در آمد اما با همت و ایثار جوانان ایرانی حتی یک وجب از خاک ایران کم نشد و پیروز شدیم.
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به رویاهای صدام برای موفقیت در جنگ تحمیلی گفت: صدام هم مانند آقای ترامپ که به تحریم ها دل بسته است، امید داشت که صد در صد موفق شود، اما جوانان گمنام ما که بعدها قهرمانان ملی ما شدند، مقابل این زیاده خواهی ایستادند و پیروزی های بزرگی را با حداقل امکانات به دست می آوردند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد سپهبد مجاهد حاج قاسم سلیمانی گفت: همین شهید حاج قاسم سلیمانی در عملیات فتح المبین با بچه های استان کرمان، یک تیپ تشکیل دادند و در ارتفاعات چاه نفت در شمال جاده ی دزفول - دهلران فعال شدند. او با ایمان الهی و خلاقیت و اخلاص مراتب فرماندهی را طی کرد و راه ها را برای اسلام و انقلاب باز کرد. حالا وقت آن است که یکبار دیگر با همت شما آمریکا را شکست دهیم و اثبات کنیم که جوانان انقلابی ایران، تمام شدنی نیستند.
وی با تقدیر از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت افزود: در الکترونیک و برق، در مکانیک، در علوم کامپیوتر و سایبر و بسیاری از دانش های نو، جوانان ایرانی استعداد فوق العاده ای دارند و نیاز است با اعتماد به نفس و حمایت مسئولان، حداکثر تلاش خود را در ابداع و اختراع و به کارگیری فناوری های بومی انجام دهند تا با انتقال دانش و تجاری سازی فناوری ها، تحقق اقتصاد دانش بنیان را پیگیری کنید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر توکل محققان دانشگاهی به یاری پروردگار گفت: افق های بلندی را در پیش بگیرید و با عزم و اراده به حرکت تعالی بخش خود ادامه دهید.
ماهواره ظفر علم و صنعت 113 کیلوگرم وزن دارد و عمر عملکردی آن در مدار حداقل 5/1 سال است.ماموریت این ماهواره تصویربرداری به صورت زمان واقعی و ذخیره و ارسال پیام ارتباط صوتی یک‌طرفه بین دو کاربر است.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
0
0
با سلام. ما در علومی پیشرفت کرده ایم و در علومی مقداری ضعیف هستیم. باید الگو برداری کنیم . همه چیز را هم از خودمان داریم.