کد خبر: ۴۰۲۸|
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: انتقام سخت ملت ایران از حمله به عین الاسد شروع شده است و تا اخراج آمریکایی ها از منطقه ادامه دارد، چرا که تا قبل از آن اقتصاد و استقلال کشورهای اسلامی درست نمی شود و مسئله ما تنها نجات عراق، سوریه و لبنان نیست.
محسن رضایی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه در جمع مردم تبریز اظهار کرد: انقلاب ما امروز، اولین سال چله دوم خود را پشت سر می گذارد و در این سال تحولات مهمی در ایران و منطقه اتفاق افتاده است. در اولین سال چله دوم انقلاب، سخت ترین تحریم های اقتصادی را علیه ملت ایران به وجود آورده اند.
وی افزود: نفت ایران را تحریم کرده اند و در همه کشورهای دنیا ممنوع اعلام کرده اند تا دولت ایران بی پول شود، کالاهای ایران را در خارج و انتقال دلار، یورو و ارزهای خارجی را به ایران ممنوع و محاصره اقتصادی ایجاد کرده اند.
وی تصریح کرد: وقتی که دیدند این اقداماتشان به نتیجه نمی رسد، به فکر چاره دیگری افتادند، ولی ما هم دست روی دست نگذاشتیم و ملت ایران بیش از ۲۸ سال سیاست عادی سازی و تتش زدایی را پشت سر دولت های خود از زمان آقای هاشمی رفسنجانی تا این دولت، ادامه دادند، مردم و رهبری هم حمایت کردند، چکیده تلاش های این چند دولتی که تا الان آمده و رفته اند در عادی سازی و تتس زدایی با غرب، قرارداد برجام بود.
رضایی گفت: برجام مال یک دولت نیست، بلکه یک اندیشه و تفکر است که جنگ را رها کنیم.برجام تعهدی بین المللی بوده و به امضای چند کشور رسیده بود و به شرط محدود کردن فعالیت های هسته ای ایران، قول برداشته شدن محاصره های اقتصادی ۴۰ ساله داده شده بود.
وی افزود: ملت ایران با صبر و حوصه و رهبر ایران با تحمل و بردباری منتظر بودند تا ببینند اندیشه و تفکر برجام چه کار خواهد کرد و چه دستاوردی خواهد داشت؟، اما دولتی به نام دولت ترامپ زیر همه چیز زد و این قرارداد بین المللی را پاره و شروع به تحریم کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر