دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با شبکه الجزیره:
کد خبر: ۴۰۷۵|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
دکتر محسن رضایی، شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده بلاحدود (بدون مرز) شبکه الجزیره به تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه و جهان پرداخت و گفت: ما جنگی را با آمریکا، آغاز نخواهیم کرد اما پایان هر رویارویی و درگیری که ممکن است واشنگتن شروع کند با ماست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دهم اردیبهشت ماه در گفتگو با شبکه خبری الجزیره گفت: به زودی تحریم تسلیحات بین المللی تحمیل شده به ما پایان می یابد و پس از آن هیچ کس نمی تواند ما را از خرید اسلحه از بازارهای بین المللی باز دارد.ترامپ دنبال ماجراجویی در منطقه است/ امنیت ملی ایران تهدید شود پایگاه‌های آمریکایی را هدف قرار می‌دهیم / فناوری ماهواره نور کاملا ایرانی و پرتاب آن قانونی است / تهدید ترامپ برای هدف قراردادن قایق های سپاه، تبلیغات است

سرلشگر پاسدار دکتر رضایی در این گفتگو که برای مخاطبان عرب زبان در سراسر دنیا پخش می شد، در پاسخ به سوال «جلال شهدا» مجری برنامه پیرامون حضور تحریک آمیز اخیر ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و احتمال رویارویی نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: در ابتدا تشکر می کنم که امروز را برای مصاحبه با من انتخاب کردید. چون امروز روز ملی خلیج فارس است. یعنی روزی که ما ایرانی ها توانستیم پرتغالی ها را از خلیج فارس بیرون کنیم و جزیره هرمز و قشم و بندر عباس را آزاد کنیم. امیدوار هستم که در طی سالهای آینده ما جشن خروج آمریکا از منطقه را هم بگیریم.
دکتر رضایی افزود: مشکلی که ما با فرماندهان آمریکایی داریم این است که وقتی تعویض می شوند و فرماندهان جدید به منطقه می آیند، مخصوصا در شمال خلیج فارس. به دلیل پیچیدگی ای که خود خلیج فارس دارد، معمولا راه ها را درست انتخاب نمی کنند. چند سال پیش هم تعدادی از نیروهای آمریکایی با قایق به جزیره فارسی نزدیک شدند و ما آنها را دستگیر کردیم و البته بعد از چند روز آنان را آزاد کردیم. تفنگداران انگلیس هم چند سال پیش به سمت بندر ماهشهر آمدند. افراد تازه وارد راه ها را درست نمی روند. اخیرا هم همینطور شده بود که کشتی ها و قایق های شناسایی ما متوجه حضور ناوهای آمریکا در آبهای متعلق به ایران می شوند. کشتی و قایق های ما به آنها نزدیک می شوند و عبور می کنند. آمریکایی ها تصور کرده بودند که قصد درگیری داریم، در حالی که یک برخورد کاملا طبیعی بوده که آمریکایی ها به دلیل اینکه توجیه نبودند و به منطقه شناخت نداشتند، توهماتی داشتند و بعد هم یک تهدید بی خودی کردند که ما هم جوابشان را دادیم و از این حادثه گذشتیم.
این اشتباهات تعجبی ندارد. اخیرا وضعیت ناوهای آمریکا به شدت به هم ریخته است. خود آمریکایی ها می گویند شش هزار مبتلا به کرونا در سازمان پنتاگون و ناوها آمریکا وجود دارد. طبق اطلاعات ما حدود 13 هزار آمریکایی در ناوها دچار کرونا شده اند و آرامش لازم الان وجود ندارد.

 

نمی‌توانم بگویم پاسخ به ترور قاسم سلیمانی پایان یافته است، شهید سلیمانی، فرمانده و اسوه بزرگ مقاومت بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که از استودیویی در تهران با الجزیره گفتگو می کرد، در خصوص تهدیدهای پوشالی رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران، گفت: آقای ترامپ را همه می شناسند. او قماربازی است که قیافه تهدیدآمیز می گیرد اما بسیار از درون خالی است. بارها توخالی بودن تهدیدهای ترامپ را در عمل مشاهده کرده ایم. بله اگر ایشان بخواهد جدی برخورد کند، برخورد ما بسیار شدید تر از عین الاسد است. ما در عین الاسد وقتی پایگاه آمریکایی ها را هدف قرار دادیم، دو سه کشور دیگر هم بودند که از پایگاه های آمریکایی ها، در آن کشورها، پهپادهاشان را فرستاده بودند و سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید مهدی المهندس را به شهادت رسانده بودند. ما آماده بودیم که پایگاه های آمریکا در آن دو سه کشور دیگر را هم بزنیم. اما تصمیم گرفتیم که چون این اولین برخورد ما با آمریکایی ها است، فعلا همین عین الاسد را که زدیم کافی است ولی اگر این بار آمریکایی ها در خلیج فارس، بخواهند کاری را انجام دهند، ما هم آمریکا را خواهیم زد و هم پایگاه هایی که پرنده های آمریکا از آن بلند می شوند را با وجود همه دوستی هایی که با کشورهای دیگر داریم، خواهیم زد. این بار درگیری ما چند برابر شدید تر از عین الاسد است. پاسخ ما خیلی جدی خواهد بود.

ما دنبال جنگ و درگیری نیستیم

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون پاسخ قاطع ایران در موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد گفت: اصلا ما دنبال جنگ و درگیری نیستیم. ما شروع کننده نیستیم. دو سناریو برای اخراج امریکا هست. یکی اینکه من اطمینان دارم آمریکایی ها در ده سال آینده منطقه را تخلیه خواهند کرد. در افغانستان نیروهاشان را کم کردند. در سوریه کم کردند و در عراق هم از شمار نیروهاشان کاسته اند. این موضوع ربطی به آقای ترامپ هم ندارد و از زمان آقای اوباما شروع شده است. چون وضعیت اقتصادی آمریکا و وضعیت جامعه آمریکا به نحوی است که دیگر آمریکا نمی تواند مثل سابق در خیلی از کشورها و مناطق دیگر بماند. پیش بینی من این است که آمریکایی ها طی ده سال آینده منطقه را تخلیه می کنند. البته اول خلیج فارس را تخلیه می کنند و می روند در دریای عمان و اقیانوس هند. عراق را هم تخلیه خواهند کرد.
دکتر رضایی افزود: سناریوی دوم این است که ممکن است آنها دست به خطایی بزنند و ما مقابله کنیم و در آن مقابله البته خروج آمریکا زودتر صورت خواهد گرفت چرا که نتیجه درگیری ما با آمریکا، یک شکست سخت برای آمریکا خواهد بود.

 

ما جنگی را با آمریکا، آغاز نخواهیم کرد اما ...
مجری برنامه سوال کرد، چقدر امکان مواجهه نیروهای ایران و آمریکا را در خلیج فارس جدی می بینید، دکتر رضایی پاسخ داد: ما قصد هیچ جنگی را نداریم ولی هیچ نگرانی نسبت به دفاع از خود هم نداریم. مطمئن باشید این بار اگر آمریکایی ها کوچکترین غلطی را بکنند آن موقع است که ایران حتی سلاح ها و ابزارهای ناشناخته ای را به کار خواهد برد. مثل همین ماهواره نور که تا زمانی که در مدار قرار ندادیم، هیچ کسی اطلاع نیافت. آن موقع بسیاری از کشورها خواهند فهمید که ما از سلاح های جدیدی هم استفاده خواهیم کرد و شکست سنگینی به آمریکا وارد می کنیم. ما جنگی را با آمریکا، آغاز نخواهیم کرد اما پایان هر رویارویی و درگیری که واشنگتن شروع کند با ماست.


وی افزود: تحلیل من این است که آمریکایی ها به دنبال ماجراجویی هستند. دو ماه پیش می خواستند حادثه ای را در عراق صورت دهند اما نتوانستند انجام دهند. حالا بعید نیست که در سه چهارماه آینده دست به ماجراجویی در خلیج فارس بزنند. ترامپ می خواهد یک ماجراجویی آبرومندانه و اقتدار نمایشی را انجام بدهد که بله من توانستم با ایران برخورد کنم و فکر می کند که می تواند در انتخابات آینده آمریکا بهره برداری کند. به همین دلیل از دوستانمان در کشورهای حوزه خلیج فارس می خواهیم که در دام ماجراجویی آمریکا قرار نگیرند. البته این ماجراجویی، بیشتر برای یک اقدام تبلیغاتی برای انتخابات است. البته اگر امریکا غلطی بکند ما انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت. ما برای هر نوع ماجراجویی، سناریوهایی تنظیم کرده ایم. ممکن هم هست مشابه عراق، به این نتیجه برسند که دست به کاری نزنند، ترامپ در آن طرح گفته بود اگر ایران وارد شودنقاط مختلفی از ایران را خواهم زد. دو سامانه پاتریود در عین الاسد و در اربیل عراق آورده بود و آماده شده بود که یک درگیری درست کند و بعد به این نتیجه رسید که این درگیری به نفع انها نیست و منصرف شدند.


اگر اسرائیل کوچکترین اقدامی علیه ما انجام دهد، مطمئن باشد که ما تلاویو را با خاک یکسان می کنیم...

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: الان هم می گویم، اگر اسرائیل کوچکترین اقدامی علیه ما انجام دهد، مطمئن باشد که ما تلاویو را با خاک یکسان می کنیم. در حادثه عین الاسد مساله ما موضوع تلاویو نبود. مساله آمریکا بود. ترامپ دستور داده بود که برادر عزیز ما حاج قاسم سلیمانی را که مهمان رسمی دولت عراق بود و با آقای ابومهدی المهندس از فرودگاه عازم محل استراحت شده بود را با حمله پهپادی به شهادت برساند. ما گفتیم که انتقام سخت می گیریم. همین کار را کردیم. البته مقاومت عراق و مقاومت منطقه از ما خواستند که ما هم می خواهیم اقداماتی علیه آمریکا انجام دهیم که بعدا هم انجام دادند.

وی افزود: آمریکایی ها در مورد انتقام ما در عین الاسد دروغ پردازی کردند. 60 نفر آنجا مجروح شد. آقای ترامپ آمد و گفت: هیچ خبری نشد. در حالی که ساختمان هایی که تخریب شده بود و آشیانه بالگردهای آمریکایی تخریب شده، حکایت از این می کرد که آمریکایی ها در آنجا تلفات داده بودند. آقای ترامپ چون نمی خواست درگیری ادامه پیدا کند و مطمئن بود که اگر کار دیگری انجام دهد ما آنها را دوباره و شدیدتر خواهیم زد، عقب نشینی کرد . یک کشور جهان سومی، توانست ابهت آمریکا را بشکند. یک کشور اسلامی برای اولین بار یک سیلی محکم در گوش آمریکا نواخت. موشک های ما دقیق عمل کرده بودند و هیچ کدام از موشک های ما را آمریکایی ها نتوانسته بودند در آسمان منفجر کند و آن قدرتنمایی کمتر از تلفات آمریکایی ها نبود. مجموعه فعالیت های ما در عین الاسد پیروزی بزرگ و انتقام سختی بود.

مجری الجزایر پرسید: آیا انتقام شما از آمریکایی ها پایان یافت؟ دکتر رضایی گفت: نمی توانیم بگوییم که انتقام ما پایان پیدا کرده است. شاید در یک اشتباه دیگر آمریکایی ها، ما بتوانیم بخش های دیگری از آن انتقام را هم در آنجا عملیاتی کنیم. نام انرا تنبیه مضاعف قرار می دهیم. ثانیا چهره حاج قاسم، چهره مقاومت بوده. شهید سلیمانی، فرمانده و اسوه بزرگ مقاومت بود. مقاومتی که در عراق و لبنان و سوریه فعال است، این بیانگر همین پیام است که انتقام خون شهید قاسم سلیمانی ادامه دارد.

فناوری ماهواره نور کاملا ایرانی است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی پیرامون پرتاب ماهواره نور گفت: فناوری ماهواره نور کاملا ایرانی است. تمام سیستم های این ماهواره تکنولوژی خود ماست. ساخت این ماهواره کاملا ایرانی است. موشکی که آن را به مدار برده، ایرانی است. تمام سیستم های هدایت و کنترل آن ایرانی است و بعد هم پرتاپ آن در یک غافلگیری کامل انجام شده است. ماهواره در مدار خود مستقر شده و تا امروز هم خیلی خوب کار کرده است. ماهواره نور دیروز از فراز فلوریدا و تلاویو عبور کرد و عکس هایش را تهیه کرد و برای ما مخابره کرد. ماهواره نور یک ماهواره شناسایی است. ماهواره ای است که در فضا قرار گرفته و میزان بازدارندگی ما را افزایش داده است. بنابراین اگر از فواصل دورتر کسی قصدی علیه جمهوری اسلامی داشته باشد، ما از آسمان همه جا را مشاهده می کنیم. این موشک از زمانی که شلیک شده، تمام عملیات ها را به درستی انجام داده است. به ارتفاع رفته و حالت عمود گرفته و ماهواره به کمک آن به مدار خودش رفته است. این یک ماهواره نظامی است و ابایی نداریم که این مطلب را بازگو کنیم.

مجری برنامه به مخالفت آمریکا و انگلیس با پرتاب ماهواره توسط ایران اشاره کرد و دکتر رضایی پاسخ داد: آقای پمپئو و وزیر خارجه انگستان اشتباه می کنند. در قطعنامه 2231 اشاره ای به موضوع ماهواره نشده است. ما یک ماهواره به آسمان ارسال کرده ایم. در قطعنامه از ما خواسته شده است که ما آزمایش های موشکی مان را کنترل کنیم، اجباری به ما نکرده است.

به زودی تحریم تسلیحات بین المللی تحمیل شده به ما پایان می یابد و پس از آن هیچ کس نمی تواند ما را از خرید اسلحه از بازارهای بین المللی باز دارد.
سرلشگر محسن رضایی گفت: این نگرانی ها ساختگی،کاذب و دروغین است. تمام فعالیت های هسته ای ما زیر نظر آژانس بین المللی اتمی است. ما کلاهک هسته ای نداریم و این موشک های ما در قطعنامه 2231 آمده است که ایران موشک هایی که می سازد برای حمل کلاهک هسته ای طراحی نشود. کاری که ما انجام دادیم کاملا در چارچوب قطعنامه است. خود آقای پمپئو و دیگران هم می دانند که این حرفی که می زنند هیچ استنادی ندارد. آژانس انرژی هسته ای سازمان ملل، بر ایران نظارت دارد. وقتی وزیر خارجه آمریکا ادعاهایی خلاف را مطرح می کند، معلوم است که دنبال چیزهای دیگری است.

دکتر رضایی در پاسخ به سوالی در خصوص پایان یافتن تحریم های تسلیحاتی ایران گفت: تا چهار پنج ماه دیگر ما قطعنامه 2231 را رعایت می کنیم. بعد از آن آقای پمپئو یا اتحادیه اروپا نمی توانند حرفی داشته باشند. به زودی تحریم تسلیحات بین المللی تحمیل شده به ما پایان می یابد و پس از آن هیچ کس نمی تواند ما را از خرید اسلحه از بازارهای بین المللی باز دارد.

کشورهای منطقه را برادران خودمان می دانیم
وی پیرامون کمک به کشورهای منطقه تصریح کرد: ما در هیچ کشور دخالت نمی کنیم. الان هم اگر در عراق همکاری هایی داریم بنا به دعوت دولت عراق است. ما احترام به دولت های منطقه را بسیار مهم می دانیم. ما به محض اینکه قطر اعلام کرد که من محاصره شده ام، بلافاصله و برادرانه به قطر کمک کردیم. آیا کمک ما به قطر دخالت در امور قطر است. اینکه داعش به 30کیلومتری بغداد رسید یا در سوریه دمشق به محاصره درآمد و از ما تقاضای کمک کردند که ما رفتیم و کمک کردیم. در حمله اسرائیل به جنوب لبنان، دولت های لبنان و سوریه از ما کمک خواستند. اگر کسی از ما کمک نخواهد که کاری نمی کنیم. اینکه ما می گوییم آمریکا باید از منطقه اخراج شود، حرف جدی است ولی به شیوه هایی که با همکاری کشورهای منطقه باشد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم آمریکا هم به خاطر هزینه های بسیار سنگینی که ارتش آمریکا روی دست آنها می گذارد ناراضی هستند. آنها مالیات های سنگینی که از کالیفورنیا گرفته تا جاهای دیگر، ازمردم امریکا می گیرند ولی در مناطق خارج آمریکا خرج می کنند ، لذا مردم امریکا ناراضی هستند. ما به اخراج آمریکا از منطقه به روش قانونی و مشروع و مبارزه مشروع فکر می کنیم. ما خارج از روابط و مناسبات بین المللی کاری را انجام نخواهیم داد.

کوچکترین آسیب به یک کشور اسلامی را آسیب رسیدن به خودمان می دانیم

وی گفت: ما کشورهای منطقه را برادران خودمان می دانیم و به امنیت منطقه حساس هستیم. کوچکترین آسیبی که به یک کشور اسلامی وارد شود را آسیب رسیدن به خودمان می دانیم و تلاش های قبلی ما به خاطر دخالت آمریکا و کارشکنی اسرائیل و به خاطر اینکه آنها نمی خواهند ما یک اتحاد بزرگ اسلامی در منطقه درست کنیم، بعضی از کشورهای عربی حاضر نیستند با ما همکاری کنند. ما طرح صلح هرمز را داده ایم و دعوت کرده ایم که همکاری دست جمعی داشته باشیم. اتحادیه جدیدی را بنا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من پیشنهاد دارم که در مساله کرونا می توانیم یک سازمان بهداشت منطقه ای درست کنیم. می توانیم در این موضوع با هم همکاری داشته باشیم. ایران حاضر است کل تجارب خودش را در مبارزه با کرونا و کل دستاوردهایش را بدون چشم داشتی به کشورهای حوزه خلیج فارس منتقل کند. یک سازمان بهداشت منطقه ای ایجاد کنیم که در زمینه بیماری های همه گیر به یکدیگر اطلاع رسانی کنیم و امکانات و دانش پزشکی را به اشتراک بگذاریم. البته آمریکایی ها با این هم مخالفت خواهند کرد! ما همیشه آغوش باز کرده ایم که بیایید و با یکدیگر کار کنیم و کسانی که بین ما تفرقه، جنگ و خونریزی درست کرده اند را کنار بزنیم. تمام حوادث منطقه زیر سر اسرائیل و آمریکا است. آمریکا و اسرائیل راه حل ایجاد امنیت نیستند. مشکل منطقه هستند. آن روزی که آمریکا و اسرائیل اینجا نباشند، امنیت فراگیری در اینجا به وجود می آید.

دکتر محسن رضایی پیرامون روابط ایران با امارات و قطر برخی از کشورهای منطقه گفت: ما مشکلاتی با امارات داریم و بدون مشکل نیستیم. ولی چند ماه اخیر روابط بهتر شده است. همکاری ما با قطر، الگوی خوبی شده است. رابطه دوستانه با دولت قطر داریم و برادری مومنانه را تجربه می کنیم. هر قدر دور هم جمع شویم به نفع همه ما خواهد بود.

 ما دولت سعودی را بخشیدیم

وی در پاسخ به سوالی پیرامون روابط ایران و عربستان و میانجگری عراق گفت: دولت عراق به صورت خودجوش یک فعالیت هایی را انجام داده بودند که ما آنها را نفی نکردیم. هر چند که دولت عربستان سعودی، خطاهای بزرگی را انجام داده است. همه می دانند که دولت سعودی در حمله ارتش بعث عراق به ایران، حامی جدی صدام حسین بود. بعد از اینکه جنگ تمام شد، ما دولت سعودی را بخشیدیم. جناب آقای هاشمی رفسنجانی در پاکستان وبعدا در عربستان با ملک عبدالله پادشاه وقت عربستان توافقی کردند و یک دوستی شروع شد که می توانست ادامه پیدا کند. اما خود عربستان این دوستی را برای بار دوم زیر پا گذاشت. اینطور نمی شود که دوست شویم و دوباره عربستان آن را بر هم بزند. تا زمانی که عربستان به این اشتباه اعتراف نکند، ما نمی توانیم دوستی پایداری را برقرار کنیم. فعلا رابطه ما با عربستان خوب نیست و مقصر اصلی را هم عربستان می دانیم اما در کل به این اعتقاد داریم که کشورهای منطقه باید دور هم جمع شوند و خودمان سرنوشت منطقه را به دست بگیریم و از دخالت کشورهای خارجی جلوگیری کنیم.


دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام پیرامون وضعیت بیماری کرونا در ایران و محدودیت های ارسال دارو و تجهیزات درمانی به ایران گفت: ما با فرمان مقام معظم رهبری و همکاری دولت، نیروهای مسلح، مردم و صداوسیما، یک بسیج عمومی برای کنترل و مبارزه با کرونا صورت داده ایم و ما الان در حال رسیدن به موفقیت های خوبی هستیم. ما در این مبارزه با کرونا به اندازه ده سال بهداشت و درمانمان پیشرفت داشت و انواع صنایع بهداشتی و درمانی، از کیت های شناسایی بیماران تا تولید ماسک و دستکش و بسیاری از محصولات بهداشتی و پزشکی را تولید کردیم و الان صادرات هم داریم. این دستاوردها در حالی پدید آمده که ما در محاصره کامل اقتصادی بودیم.
وی افزود: هنوز این احتمال که کرونا محصول دست ساز و آزمایشگاهی باشد، رد نشده است. به نظر می رسد رفتار این ویروس غیر طبیعی باشد. یعنی با سایر ویروس های هم خانواده خود، مثل سارس تفاوت می کند. ما به دنبال پژوهش هایی برای کنترل این بیماری هستیم و کارهایی را با سایر کشورها آغاز کرده ایم و به دنبال تشکیل یک کمیته بین المللی هستیم. اگر سازمان ملل بپذیرد از آن طریق دنبال خواهیم کرد. اگر نه با تعدادی از کشورهای دوست تلاش خواهیم کرد که در مورد این بیماری و ماهیت آن تحقیق کنیم.

آمریکایی ها حتی ورود دارو به ایران را تحریم کرده اند
دکتر رضایی با اشاره به تحریم های اقتصادی گفت: واقعیت این است که آمریکایی ها حتی ورود دارو به ایران را تحریم کرده اند. بنابراین موفقیت ما در این شرایط، بالاترین موفقیت است زیرا که هیچ کشور دیگری مثل چین یا کره جنوبی مانند ما در محاصره اقتصادی با کرونا مبارزه نکردند. حتی برخی از سران کشورهای منطقه از آمریکا خواستند که شما فعلا ورود دارو به ایران را مانع نشوید ولی امریکا در همین شرایط مبارزه با کرونا چند تحریم دیگر را علیه کشور ما انجام داد.


مجری برنامه از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تحولات یمن سوال کرد. دکتر رضایی گفت: شما مسائل یمن را شاهد هستید. یک درگیری میان عربستان و امارات هم درجنوب یمن شکل گرفته است. الان در عدن بین طرفداران عربستان و طرفداران امارات درگیری هایی هست و تعدادی زیادی از افراد هم را کشته اند ولی انصار الله از سمت شرق پیشروی های وسیع و گسترده ای کرده اند. مردم و عشایر آن مناطق آمده اند و پیوسته اند. انصار الله الان بسیاری از سلاح ها را خودش تولید می کند. ما کمک های پزشکی و انسان دوستانه را انجام می دهیم ولی متاسفانه جلوی هلال احمر ما را هم گرفته اند. پیش بینی ما قدرت گرفتن روز به روز انصار الله است و بهتر است که عربستان سعودی و امارات هر چه زودتر آتش بس بدهند و مذاکرات صلح را شروع کنند. اجازه بدهند که خود مردم یمن تصمیم بگیرند. انصار الله می خواهد که همه طرفهای یمنی در مذاکرات حضور داشته باشند. اگر عربستان و دولت امارات همکاری بکنند و به آتش بس پایبند باشند و مذاکرات را شروع کنند، باعث خوشحالی ما است و از آن حمایت می کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: نفوذ ما در منطقه با زور و اسلحه نیست که کسی بتواند جلوی آن را بگیرد. نفوذ ما برادرانه است. هیچ قدرتی نمی تواند جلوی برادری و همکاری های اسلامی را مانع شود. اگر ما می خواستیم با اسلحه یا زور وارد یک کشور دیگر بشویم، مساله فرق می کرد.
گفتنی است، شبکه الجزیره، از ابتدای این گفتگو، سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را به صورت خبر فوری در زیرنویس و کانال های خبری خود، پوشش می داد.


ارسال نظر
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
به امید خدا آمریکا و اسراییل باید نابود شوند و انتقام خون سردار دلها حاج قاسم بگیریم از این صهیونیست های کثیف و امریکایی ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
به امید خدا آمریکا و اسراییل باید نابود شوند و انتقام خون سردار دلها حاج قاسم بگیریم از این صهیونیست های کثیف و امریکایی ها
دانیال قاسمی از شهرستان خرامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۲
0
0
به امید خدا آمریکا و اسراییل باید نابود شوند و انتقام خون سردار دلها حاج قاسم بگیریم از این صهیونیست های کثیف و امریکایی ها
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
هر کسی با شنیدن این سخنان غرور ملی نداشته باشد ادم نیست
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
0
حداقل گفتگو رو برای مخاطب فارسی زبان زیرنویس می کردید ویا صدای مترجم رو حذف می کردید مصاحبه خوبی بود ممنون