دکتر محسن رضایی در کنفرانس بین المللی آوردگاه کرونا:
کد خبر: ۴۱۰۱|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در کنفرانس بین المللی آوردگاه کرونا گفت: آنچه که امروزه مردم جهان درمحاصره کاخ سفید امریکا می بینند یک نهضت اجتماعی سیاسی بر علیه اندیشه و نحوه حکمرانی لیبرالی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر روز شنبه 20خردادماه در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، با اشاره به قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی که موجی از اعتراضات را در آمریکا و کشورهای غربی به راه انداخته گفت: پلیس امریکایی برای یک نظم بیست دلاری پا روی گلوی یک انسان بیگناه سیاهپوست می گذارد و او را خفه می کند. بسیاری این رویداد را یک اقدام نژاد پرستانه می دانند و اعتراضات مردم را اعتراض به نژادپرستی می دانند. در حالی که موضوع فراتر از نژاد پرستی است. رویداد قتل جرج فلوید، فشار پای دولت لیبرالی روی گلوی مردم را به نمایش گذاشت. این حادثه رونمایی دیگری از ماهیت درونی نظام های سرمایه داری و لیبرالیسم بود.قتل جرج فلوید، فشار پای دولت لیبرالی روی گلوی مردم را به نمایش گذاشت / رابطه دولت با مردم باید براساس کرامت و عزت مردم باشد / انقلاب اسلامي بازگشت انسان به حقیقت خودش است

  • امروزه مردم در کوچه و خیابان‌های اروپا و امریکا فریاد کمک خواهی سر داده اند ولی یاوری نمی‌یابند 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به یادداشت اخیر خود اشاره کرد و گفت: در آن یادداشت، نوشتم که امروزه مردم در کوچه و خیابان‌های اروپا و امریکا فریاد کمک خواهی سر داده اند ولی یاوری نمی‌یابند. بیش از شصت درصد مردم کشورهای صنعتی و پیشرفته اقتصادی، به اقدامات دولت‌هایشان بی اعتماد هستند. چرا؟ علت بی کسی انسان‌ها در مقابل کرونا، گسستن بشر از خدا، اَتُمیزه شدن جوامع، گسستگی اجتماعی از یکطرف و تکبر و استبداد سیاستمداران و دولت‌ها و رخت بر بستن کرامت انسانی است، که نتیجه همه اینها «تنهایی بشر» است.

  • قیام مردم امریکا در مدرنترین دولت‌های جهان فراتر از مبارزه با نژاد پرستی است 
وی افزود: اکنون کرونا، با رونمایی از بیماری باطنی غرب و با فعال کردن آن بیماری، شکل‌گیری رویدادهای عمیق‌تری در جهان غرب را آغاز نموده که ممکن است ابعاد آن در آینده گسترده‌تر شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: قیام مردم امریکا در مدرنترین دولت‌های جهان فراتر از مبارزه با نژاد پرستی است. مبارزه علیه پای دولت ها روی گلوی مردم است.  به قول فوکو یاما، مردم در غرب معتقدند که دولت‌ها ارزشی برای مردم قائل نیست. ایشان کسی است، که سال‌ها قبل پایان تاریخ را حاکمیت مطلق نظام‌هایی از جنس دولت‌های مشابه امریکا یعنی لیبرال دموکراسی می‌دانست ولی این‌قدر از آزادگی برخوردار است که امروز بگوید همان دولت‌ها برای مردم ارزشی قائل نیستند و اعتقادت قبلی خود را در مقابل حقایق جدید تجدیدنظر می‌کند و متأسفانه نشخوارکنندگان او و افراد مشابه در ایران خود را مطلق می بینند و حاضر نیستند نقد منطقی از خود و مدیریت خود را در مقابل آسیبهای جدی که به اقتصاد وفرهنگ وارد کردند را ببینند.

  • انقلاب اسلامی بازگشت انسان به حقیقت خودش است
دکتر رضایی افزود: آنچه که امروزه مردم جهان درمحاصره کاخ سفید امریکا می بینند یک نهضت اجتماعی سیاسی بر علیه اندیشه و نحوه حکمرانی لیبرالی است. قیام  علیه بی توجهی دولت‌ها به کرامت و شخصیت مردم  است.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی بازگشت انسان به حقیقت خودش است و همانطور که نظام سیاسی را تغییر داده است تا اصلاح رفتار دولت با مردم پیش خواهد رفت. رابطه دولت با مردم باید براساس به حساب آوردن مردم و توانایی ها آنها و کرامت و عزت مردم باشد.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
آقای محسن رضایی کاندیدای ریاست جمهوری خواهند بود؟
Mehrnoosh
|
Bulgaria
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
با سلام امیدوارم دکتر محسن رضایی انتخابات اینده ریاست جمهوری شرکت کنند با بودن سپاه پاسداران در کنار مردم امنیت و اسایش را میطلبد.؟
درخشنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
سلام آقای دکتر، ،، خدا قوت

به نظر من دولتی که نا آگاهانه سلاح گرم رو آزادانه در اختیار مردم میگذارد خیلی بدتر از اینها میشود، ،، یعنی اگر مردم آمریکا اراده داشته باشند خیلی راحت تر از سال پنجاه و هفت ما پیروز میشوند
درخشنده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
0
0
آقای دکتر من چن وقت پیش تو شمال رفتم برا پسرم قلاب ماهی گیری بخرم اون مغازه پر از اسلحه های شکاری متفاوت بود خیلی هاشون خیلی قوی تر از سلاح های پلیس، ،، ولی متاسفانه خیلی راحت وآزادانه میفروخت، ،، یعنی سلاحی که خرس ویا گرگ رو از پا در میاره نمیتونه آدم ها رو از پا دربیاره ،، واقعا به چه دلیلی اینها مجازه