دکتر محسن رضایی در سالگرد شهید سلیمانی در ایلام:
کد خبر: ۴۳۰۲|
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالگرد شهید سلیمانی در هتل زاگرس ایلام گفت: اگر ارزش های ایرانی و اسلامی را حفظ کنیم، هیچ قدرتی نمی تواند با ما مقابله کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر سه شنبه 16دیماه در مراسم اولین سالگرد شهید سلیمانی در ایلام با گرامیداشت این حادثه گفت: شهات حاج قاسم یکبار دیگر به ما عزت بخشید و خون تازه ای در رگهای ملت ما و جهان اسلام و جبهه مقاومت جاری ساخت.
دکتر رضایی با یادآوری چهلمین روز شهادت دانشمند و مجاهد هسته ای دکتر فخری زاده گفت: دکتر فخری زاده از نوابع و مبتکرین دانش هسته ای بودند و امیدواریم خدا ما را در پیمودن راه سرخ شهدا که مسیر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است،موفق و پایدار نگه دارد. 
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت:من وقتی به ایلام می آیم، احساس می کنم، در خانه خودم هستم. شب ها و روزهایی در اطراف این شهر زندگی کرده ام و مظلومیت مردم این منطقه را دیده ام و در دوران دفاع مقدس با برادر عزیزم حاج قاسم در ارتفاعات میمک و قلاویزان تا موسیان و دهلران بسر می بردیم و تلاش می کردیم که دشمن را از سرزمین مان بیرون کنیم. 
وی افزود: در روحیات مردم اینجا و خودم همیشه انس و الفتی را احساس کرده ام. ما همه از یک ملت هستیم. جزو ملت ایران اسلامی هستیم و با یکدیگر پیوند خورده ایم و ارزش های مشترک داریم.
دکتر رضایی افزود: اگر ارزش های قومی، ملی و فرهنگی و دینی در کنار یکدیگر قرار گیرند، ملت شکست ناپذیر به وجود می آید. غیرت ایلامی، اسلام ناب، ملیت ایرانی و روحیات انقلابی، شکست ناپذیری و یکدستی و صف واحد و دست توانمند را می سازد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی ارزش های ما را زنده کرد. ملیت و ارزش های ما را به ما برگرداند و ما یک ملت پرقدرت شدیم. همه در درون یک انقلاب بزرگ در کنار هم، یکی شدیم و توانستیم رژیم شاه که ظاهرا قدرتمند بود را شکست دهیم. 
دکتر رضایی گفت: حادثه دوم، دفاع مقدس بود. برخلاف تصور دشمن، عشایر به میمک اعزام شدند و تفنگ های خود را بدون اینکه کارمند جایی باشند، رو به دشمن گرفتند. مکتب قاسم سلیمانی،ایرانی،اسلامی و انسانی بود و هست و لذا انقلابی حاج قاسم با همین ارزش ها در جبهه مقاومت بوجود آورد. 
نویسنده کتاب ایران آینده با اشاره به تاثیر ارزش ها در تحولات انقلاب گفت: ایلام در دفاع مقدس یک نمونه است. وقتی تصمیم گرفتیم به هر استانی یک تیپ یا لشکر بدهیم. به نیروهای ایلام و کرمانشاه و یکی دو استان دیگر را روی هم یک لشکر دادیم اما پس از چندی به استان ایلام که کم جمعیت ترین استان ایران بود، یک لشکر اختصاصی دادیم. برخی مشاوران من مخالفت می کردند و به آنها گفتم که شما ایلامی ها را نمی شناسید. هر نفرشان به اندازه یک لشکر می جنگد.
وی افزود: مطمئن بودم که لشکر 11 امیرالمومنین(ع) خیلی قدرتمند عمل می کند. عبور از جاهای سخت  را به لشکر 11 ایلام، 57 حضرت ابوالفضل (ع) لرستان و تیپ های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می سپردم و آنها با سرعت قابل توجهی ارتفاعاتی که در اختیار دشمن بود را فتح می کردند. این کار را ازرش ها انجام می داد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت:در مکالمات بی سیم من و فرماندهانم ردپایی از این رشادت ها هست. آقای فراهانی از راویان مکالمات بی سیم حاج قاسم می نویسد: فاضل اسم رمز محسن رضایی و کوثر اسم رمز قرارگاه حاج قاسم است. من حال قاسم را پرسیده ام و او می گوید: الحمدالله خوب هستم. این مکالمه در سخت ترین شرایط یک عملیات است. در کربلای پنج و نزدیک ترین نقطه به بصره است. قاسم سلیمانی و مرتضی قربانی در پانصد متری خط اول هستند. این گفتمان و ادبیات در وسط معرکه جنگ چیزی جز توانی نیست که از دل مردم جوشید.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همه اقوام ایران در شهادت حاج قاسم به رسم و آئین خود، عزاداری کردند. او نماد ارزش های انقلاب بود. او نسبت به مردم بسیار عاطفی بود. نسبت به خانواده شهدا و محرومین مهربان بود. کافی بود چند خانواده شهید، برای او نامه می نوشتند تا برنامه های خود را تغییر دهد و به ملاقاتشان برود. مردم را به شدت دوست داشت و در بلایای طبیعی، برای کمک به مردم می دوید.
وی گفت: وقتی دشمن با کمک منافقین در عملیات چلچراغ مهران را اشغال کرد و جاده را بست. امام به ارتش و سپاه فرمان داد. امام فقط برای سه جا فرمان آزادی داد. شکست حصر آبادان و آزادسازی سوسنگرد و مهران. امام به من فرمود که مهران را باید آزاد کنید. ما نیرو و مهمات نداشتیم و دشمن بنا به پیشروی داشت. دو لشکر و دو تیپ آوردیم. قاسم سلیمانی و مرتضی قربانی را هم گذاشتیم روی ارتفاعات قلاویزان. دشمن کانال زده بود. میدان مین احداث کرده بود.  به حاج قاسم و مرتضی گفتم هر چقدر می شود پیشروی کنید.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در دلم نگرانی داشتم. بدون اینکه کسی بداند رفتم پشت قرارگاه و تفالی به قرآن مجید زدم. البته تصمیم گرفته شده بود و ما با استخاره حمله نمی کردیم. اما بعضی وقت ها به قرآن مجید پناه می بردیم. قرآن را که بازکردم این آیه آمد: أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ. یعنی خدای متعال هست. شما چکاره هستید که شک کنید. خدا می تواند شما را پیروز کند. بجنگید و حمله کنید. واقعا هم در آن عملیات یک معجزه شد. مرتضی و قاسم روی ارتفاعات افتاده بودند به پیشروی و می گفتند ما از شهر مهران هم عبور کردیم. گفتم کجا هستید؟ گفتند رسیدیم به بدریه! بعدگفتند رسیدیم به زرواطیه عراق گفتم دیگر جلوتر نروید. ممکن بود اتفاقی روی دهد. قاسم حقیقتا برکت داشت. آری. خدا تصمیم گرفته است که اگر بر قومی   ظلم شود، در نصر آنهارا یاری کند. خداوند پشت سند پیروزی ما را امضا کرده است.
دکتر رضایی گفت: هر وقت ما روی ارزش های انقلاب پافشاری کنیم. اگر همه قدرت های عالم جمع شوند هم کاری نمی توانند انجام دهند.
وی افزود: ما اگر در اقتصاد مشکل داریم به این خاطر است که در اجرای اقتصاد مقاومتی موفق عمل نکرده ایم. اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مکتب شهید سلیمانی است. معجزه می کند و تحول ایجاد می کند. این اقتصاد درون زا و برون گرا است. می توانیم از همین ایلام محصول تولید کنیم و به عراق صادر کنیم. می توانیم صادرات به عراق را تا ده برابر توسعه دهیم.
دکتر رضایی در پایان گفت: اگر حاج قاسم اینجا بود، روی همین موضوع تاکید می کرد که اگر ارزش های ایرانی و اسلامی را حفظ کنیم، هیچ قدرتی نمی تواند با ما مقابله کند.
مکتب قاسم سلیمانی، ایرانی،اسلامی و انسانی است

مکتب قاسم سلیمانی، ایرانی،اسلامی و انسانی است

مکتب قاسم سلیمانی، ایرانی،اسلامی و انسانی است

مکتب قاسم سلیمانی، ایرانی،اسلامی و انسانی است


ارسال نظر