دکتر محسن رضایی در یادواره شهید سلیمانی در سنندج:
کد خبر: ۴۳۱۱|
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سنندج گفت: دشمن در تلاش است برادری اقوام ایرانی را خدشه دار کند و بین برادران شیعه و سنی اختلاف آفرینی کنند. قاسم سلیمانی نماد برادری اقوام ایرانی  و شیعه وسنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح پنجشنبه 18دیماه در یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج گفت یاد و خاطر شهید مقاومت در برابر مستکبرین، سپهدار و برادر گرامی مان ، شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی می دارم و از مردم صبور، وفادار و ایرانی اصیل کردستان که همیشه نسبت به دین خدا و ایران زمین و تاریخ پر افتخار کردستان وفادار بوده اند و در این راه تلاش های فراوانی کرده اند.

قاسم سلیمانی نماد برادری ایرانی ها و مسلمانان است / دولت های شخصی وجناحی سم مهلک پیشرفت کشور است/مانیازمند دولت مردم هستیم

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: حاج قاسم هم در حیات و جهاد و هم در شهادتش خدمت بزرگی را نسبت به ایران اسلامی انجام دادند. در دوران جهاد هم در جبهه انقلاب و مبارزات ملت ایران علیه رژیم شاهنشاهی و هم در جبهه علیه متجاوزین بعثی و هم در جبهه مقاومت در مقابل اسرائیل و تروریسم خدمات بزرگی را انجام داد و با مردم عراق و سوریه و لبنان، امنیت سه کشوررا یک تنه و با کمک یارانش و با کمک مردم این سه کشور، امنیت رابوجوداورد. در دفاع مقدس در جبهه جنوب، غرب و شمال غربی برای آزادسازی بانه، مریوان و سردشت، برای آزاد سازی قصر شیرین، خرمشهر و آبادان با لشکر 41 ثارالله در کنار لشکرهای دیگر جنگید. در دوران انقلاب یک نوجوان انقلابی بود و در مبارزات شرکت داشت. او کارنامه بسیار درخشانی در حیات و جهاد دارد. خدمت به مردم و ایجاد آرامش برای مردم در کنار حفظ کشورهای اسلامی در زندگی او می درخشد.

دکتر رضایی افزود: در هنگام شهادت نیز او بعثتی و انقلابی به پا کرد. شهادتش کمتر از حیاتش نبود. چهره دژخیمانه آمریکا را برملا کرد. آمریکا کسی به شهادت رساند که افتخارش ایجاد امنیت و مبارزه با تروریسم بود. شهادت او، آبروی نداشته و دروغین آمریکا را فروریخت و در دل مردم ایران حاج قاسم جا گرفت و مردم را گرد هم جمع کرد. چه قیامتی در کردستان، در آذربایجان، در بلوچستان، در قم، در اصفهان، در خراسان و... به پا شد. همه مردم و اقوام ایرانی را با شهادتش دور هم جمع کرد.شهادتش برای ایران عزت و اقتدار ایجاد کرد. 

وی افزود: این قهرمان دارای اخلاق، معنویت و اندیشه ای است که مطالعه اعتقادات او برای جوانان اهمیت دارد. با مطالعه سوابق او، سلیمانی ها به دنیا می آیند و شکل می گیرند. باید این تاریخ را خواند و از آن گفت. در ایلام و کرمانشاه از مکتب او و رابطه مکتب او با گام دوم انقلاب صحبت کردم. در سنندج عزیز که در قلب ما زاگرسی ها جا دارد می خواهم از اخلاق و معنویت قاسم سلیمانی سخن بگویم. او یک انسان الهی بود. در یادداشت هایش که قبل از شهادتش نوشته است با دستخط خود نوشته است  اللّهُمَّ لا تَکلنی إلی نَفسی طَرفَةَ عَینٍ أبَداً خدایا یک لحظه من را به خودم وامگذار و یک دم عنان من را به خودم نسپار، فرمان من را در دست بگیر، خدایا راه من را تو تعیین کن. پروردگارا تو مرا به سوی خودت بخوان. خدایا من عاشق تو هستم. من در اضطراب هستم و مرا به سوی خودت بخوان. او عارفی به تمام معنی و سرشار از عشق پروردگار متعال بود. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در اخلاق هم او خلق و خویی پسندیده داشت البته این اخلاق در غالب رزمندگان ما بوده منتها او برجسته تر از همه بود. بسیاری از فرماندهان ما مثل احمد کاظمی، مهدی باکری، احمد متوسلیان، حسین خرازی، عباس بابایی، صیادشیرازی غالبا این اخلاق را که در سیمای قاسم سلیمانی شرح می دهم داشتند اما قاسم برجستگی بیشتری پیدا کرد. اولین ویژگی اخلاقی قاسم سلیمانی، «مردم دوستی و محبت به مردم» بود. لذت می برد از سلام و احوال پرسی و احترام به مردم. مردم را تکریم می کرد. با کرامت با مردم برخورد می کرد و مردم را عزیز می دانست. مساله دوم، «احساس مسئولیت» بود. بی تفاوت نبود و نسبت به یک کمبود ونقص درجامعه سریعا عکس العمل نشان می داد. برایش مهم بود و احساس مسئولیت می کرد. هم در شغل و ماموریت خودش که یک پاسدار و بسیجی بود و هم خارج از کار خودش. هر جا زلزله و سیل می آمد آنجا حاضر می شد و به مردم کمک می کرد. 
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: موضوع سوم«برادری» بود. برادری یکی از نعمت هایی بود که وارد جامعه ما شد و شیعه و سنی با هم برادر شدند. اقوام ایرانی با هم برادر شدند. شهرها و روستاها برادر شدند و قاسم در دفاع از مردم، شیعه و سنی نمی شناخت. هم از فلسطینی ها و سوری ها دفاع می کرد و از یک طرف با عراقی و لبنانی همراه بود و به مردم یمن یاری می رساند. به مسیحیان لبنان کمک می کرد و به افرادی با مذاهب مختلف در موصل یاری می رساند. وصیت کرد که من را به عنوان سرباز در کنار فرمانده گردان هایم در لشکر 41ثارالله دفن کنید. می خواهم در کنار برادرانم باشم. 
دکتر رضایی تصریح کرد: دشمن در تلاش است برادری اقوام ایرانی را خدشه دار کند و بین برادران شیعه و سنی اختلاف آفرینی کنند. قاسم سلیمانی نماد برادری ایرانی ها و مسلمانان است. او نسبت به خانواده شهدا بسیار رئوف و مهربان بود و دعوت آنها را رد نمی کرد. در هر محفلی، با آرامش صحبت مردم را گوش می داد و بسیار با تواضع به مردم کمک می کند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چرا نباید دولتمردان ما مثل سلیمانی باشند؟ چرا نباید کسانی که در جمهوری اسلامی زندگی می کنند با مردم نباشند و اخلاق سلیمانی را نداشته باشند؟ خون پاک قاسم سلیمانی در کالبد همه ایرانیان سرایت کرده و باید قیامی اخلاقی در این کشور صورت بگیرد. باید دوباره برادر شویم و مردم را تکریم کنیم. کار را نباید بر مردم ترجیح داد و مردم را معطل کارهای خود  کنند. بعضی ها منافع خود را بر مردم ترجیح می دهند، ترجیح منافع شخصی موجب فساد می شود. ترجیح منافع قومی بر اقوام دیگر موجب سست شدن پایه های نظام می شود. این رفتارها در اخلاق رزمندگان ما نبوده و در سلوک امامین انقلاب جای ندارد.

وی افزود: انگیزه های شخصی نباید به جای انگیزه های الهی قرار بگیرد و در نتیجه دولت به دولت های شخصی تبدیل شود.  این اتفاقات هر وقت روی دهد، دولت  به دولت های جناح و شخصی تبدیل می شود. مکتب قاسم سلیمانی به ما می گوید ما نیاز به دولت مردم داریم که بین اقوام تبعیض نگذارد و همه اقوام در صحنه باشند از جنگ تا اداره کشور باید همه اقوام مشارکت کنند. راه رسیدن به خدا، خدمت به مردم است و عروج به ملکوت خدا از خدمت به مردم حاصل می شود. نمونه آن کمک امیرالمومنین(ع) در حال رکوع به فرد نیازمند است. ما باید اخلاق و برادری را جدی بگیریم و قیام برادری و اخلاقی برای یکی شدن را صورت دهیم تا کرونا و تحریم و ترامپ کاری نتواند بکند. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شما دیدید که آمریکایی ها یک هفته است که خود را به ظاهر آماده حمله به ایران کرده بودند. یک مرتبه یک حادثه روی داد و عزا گرفتند. مردمی که جمع شده بودند در مقابل کنگره آمریکا، وارد مجلس شدند و الان آقای ترامپ هیچ حرفی برای گفتن ندارد، چون دموکراسی آمریکایی را به آتش کشید و افتضاحی به بار آورده است که دختر ایشان از صبح دارد توئیت می زند که طرفداران ما اشتباه کرده اند. به خیال خود خواستند برای حمله به ایران مرتکب غلطی شوند، سیلی بزرگی را از دست غیب به صورتشان خورد و آبروی آنها و دموکراسی آمریکایی در دنیا رفت.
در ابتدای این برنامه فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان مقدم دکتر رضایی را گرامی داشت و در ادامه این مراسم  با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و تنی چند از مقامات استان و فرماندهان نیروهای مسلح کردستان از چند کتاب از نویسنده های کردستانی و دل نوشته های دانش آموزان سنندجی به حاج قاسم رونمایی شد و از دو خانواده معظم شهدای قدردانی شد.
ارسال نظر