دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم دهه فجر زنجان؛
کد خبر: ۴۳۷۱|
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
پایگاه اطلاع رسانی rezaee.ir - زنجان :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موقعیت طلایی ایران در منطقه ای با ۲۵ کشور و ۵۰۰ میلیون نفر و ۸۰۰ میلیارد دلار تجارت سالانه، یک فرصت بزرگ است. در گام اول انقلاب، ایران اسلامی به قدرت سیاسی و امنیتی بزرگی تبدیل شده است.

محسن رضایی شامگاه یکشنبه در جمع ایثارگران زنجان ضمن تبریک دهه فجر افزود: بیش از ‭‭۲۰۰‬‬ سال از زمانی که اروپایی‌ها وارد ایران شده اند سپری می‌شود که جز مصیبت چیزی را جا نگذاشته‌اند و بخش های باز خاک این کشور را جدا کردند و در بقیه آن نیز علم و فناوری و پیشرفتی حاصل نشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم با مشاهده این اوضاع قیام های متعددی کردند که هر بار سرکوب شد اما قیام برای تحقق انقلاب اسلامی موجب ایستایی در برابر فشارها و موانع آمریکا و اروپا شد.

رضایی ادامه داد: تحلیلگران، دانشمندان و روشنفکران خارج از حب و بغض سیاسی باید انواع اتفاقاتی که در گذشته افتاده است را برای نسل آینده توضیح دهند.

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران می خواهند گام های بزرگی بردارند و در  عرصه بین المللی تاثیر گذار باشند، یادآوری کرد: دشمنان ایران می دانند که مردم ایران در منطقه ای با ‭۵۰۰‬ میلیون نفر جمعیت و در پیوند با ۲۵ کشور دنیا زندگی می کنند که این کشورها سالانه ‭۸۰۰‬ میلیارد دلار تجارت دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در سرزمین مهم و سرنوشت ساز و حیاتی قرار داریم در ۴۰ سال اول انقلاب نیز به قدرت بزرگ سیاسی و امنیتی تبدیل شده ایم.

رضایی یادآوری کرد: در زمان حاضر تبدیل به قدرت دفاعی بزرگی شده ایم که ماهواره به آسمان می فرستیم و وارد غنی سازی هسته ای و اورانیوم شده ایم.

وی اظهار داشت: جهانیان در حال حاضر از پیشرفت ایران عاجز مانده اند و از راه اقتصادی وارد عرصه جنگ با کشورمان شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دولت ها سیاست های کلی و تاکیدات ولی امر مسلمین در خصوص اقتصاد را به عنوان قانون اجرا یی کنند مشکلاتی در این حوزه نخواهیم داشت.
رضایی افزود: ۴۰ سال در حوزه دفاعی، سیاسی و امنیتی و ارزش های انقلاب پیشرفت های قابل توجهی کسب کرده ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پایه حکومت جمهوری اسلامی بر اساس عدالت و حقیقت، مردم سالاری دینی و ولایت، حق و عدالت است.

 وی  ادامه داد: ۲ بال ایران اسلامی مردم سالاری سیاسی و مردم سالاری اقتصادی است که در حال حاضر بهترین سیاست دفاعی و امنیتی را داریم باید وارد حوزه اقتصادی شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در گام دوم انقلاب باید مردم سالاری اقتصادی را بنیان گذاشت.

رضایی با بیان اینکه زنجان یک سابقه قدیمی به قدمت ایران دارد و هر جا نامی از ایران باشد نام مردم این استان نیز بوده است، یادآوری کرد: زنجان می تواند در قطب علم و فناوری وارد شود و در مردم سالاری اقتصادی برای هر استانی نقشی باید تعیین شود.

وی تاکید کرد: باید ایران اقتصادی را در کنار ایران بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی تعریف کنیم.
ارسال نظر