دکتر رضایی در گفتگو با صداوسیمای قزوین مطرح کرد (قسمت دوم)؛
کد خبر: ۴۳۸۹|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
پایگاه اطلاع رسانی rezaee.ir - قزوین :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به مناسبت دهه فجر با صداوسیمای استان قزوین درباره بررسی نقاط قوی و ضعیف کارنامه ۴۲ ساله نظام گفتگو می کرد، بر ظرفیت های پیشرفت استان قزوین و نیز رفع کمبودها و عقب ماندگی ها در آن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این گفتگوی تلویزیونی، در پاسخ به پرسش مجری شبکه تلویزیونی قزوین درخصوص اقداماتی که می تواند اقتصاد قزوین را شکوفا کند، گفت: ایجاد بندر خشک به دلیل موقعیت ژئوپلتیک استان قزوین می‌تواند این استان را به هاب ِ لجستیک تبدیل کند و موقعیت تجاری استان قزوین را برجسته کند و اگر شهیدان رجایی و بابایی حضور داشتند، قطعاً این اتفاق زودتر رخ می‌داد. شرط تحقق اقتصاد مقاومتی، حضور مدیرانی است که خلاقیت و نوآوری داشته باشند تا بتوانند مسائل و مشکلات استان و کشور را حل و فصل کنند.

وی افزود: به عنوان مثال آب ۶ رودخانه استان قزوین به جای جاری شدن در دشت قزوین به برخی استان‌های همجوار منتقل می‌شود که با احداث سامانه های آبرسانی می‌توان دشت قزوین را سیراب کرد. باید با مدیریت جهادی، راهکار‌های مختلف را ارائه و مسائل و مشکلات کشور را حل و فصل کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقات بورس و ریزش‌های سنگین بازار سرمایه از خرداد ۱۳۹۹ تاکنون در کشور اشاره کرد و گفت: ورود پول مردم به بورس و بازار سرمایه خوب است، اما مسئولان بدون توجه به سیاست‌های پولی، مالی و ارزی، روز‌های ناخوشی را برای بورس رقم زدند.

نویسنده کتاب ایران آینده افزود: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد، باید رقابت منطقه‌ای و استانی را ایجاد و تقویت کنیم.

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در استان قزوین ۲۶ هزار میلیارد تومان است، اما بیش از ۹ هزار میلیارد تومان پول مردم استان قزوین به تهران منتقل می‌شود که با انتقال این پول به استان، یکی از استان های قوی اقتصادی شبیه ساتراپ های قدیم در قزوین شکل می گیرد و چرخه اقتصادی در استان رونق خواهد گرفت. این نگاه که استانها، سربار بودجه هستند، غیرعلمی و غیرانسانی است. استانها سربار بودجه نیستند بلکه سرباز جبهه بزرگ نبرد اقتصادی هستند.

دکتر رضایی همچنین از پزشکان، پرستاران و کادر درمان که در طول یک سال گذشته در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند، قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه صنایع تبدیلی در استان قزوین حضور ندارند، ۳۰ درصد از محصولات کشاورزی استان دور ریز می‌شود و باید با گسترش صنایع تبدیلی، میزان ضایعات بخش کشاورزی را به شدت کاهش دهیم. همچنین با حمایت جدی از مرغداران و توسعه این بخش، صنعت مرغ استان قزوین می‌تواند به یک برند مهم ملی، منطقه‌ای و بین المللی تبدیل شود.
ارسال نظر