دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای تربت جام؛
کد خبر: ۴۳۹۸|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
پایگاه اطلاع رسانی rezaee.ir - تربت جام (خراسان رضوی):
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام در یادواره شهدای شهرستان تربت جام گفت: اگر از تجارب قبلی درس بگیریم و راه شهدا و امامین انقلاب را ادامه بدهیم، آینده بسیار درخشانی با همت جوانان رقم خواهد خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بعدازظهر شنبه ۲۵ بهمن ماه در یادواره شهدای تربت جام که در مصلای بزرگ این شهرستان برگزار شد، با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع)، گفت: شهرستان تربت جام با ۶۳۱ شهید و حضور دائمی در صحنه های انقلاب و دفاع مقدس و حضور مستمر در عرصه های مختلف، کارنامه درخشانی در انقلاب و جمهوری اسلامی دارد و از سابقه فرهنگی روشنی برخوردار است. تربت جام، آوای الهی در درون خودش دارد و صدا و آهنگ این منطقه از اعماق حقیقت برخاسته است.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: شخصیت هایی مثل مولانا احمد جامی سابقه درخشانی دارند و ائمه جمعه عزیز ما مانند آقای متعمدی، مولانا جامی احمدی و همچنین تیپ باسابقه و درخشان زرهی ارتش که در عملیات ثامن الائمه و لشکر ۷۷ درخشش خوبی داشتند و برادران پرافتخار سپاه و بسیج این شهرستان، همگی کارنامه خوبی را از خود به جای گذاشته اند و من از نزدیک رزم فرزندان و فرماندهان شما را دیده ام.

دکتر رضایی گفت: اگر امروز امنیت و هویتی داریم و نام و نشانی در دنیا پیدا کرده ایم، به خاطر این فداکاری ها و ازخودگذشتگیها است. دنیا روی نقش آفرینی ملت و دولت ما حساب واقعی می کند و بدون حساب کردن روی ایران، سیاست‌های بین المللی پیش نمی رود. در مذاکرات هسته ای، ایران یک طرف میز بود و همه قدرت های جهان در یک سوی دیگر میز بودند. یادتان بیاید در جنگ جهانی دوم زمانی که سران قوای متفقین به تهران آمدند، پادشاه ما را به جلسه راه ندادند. این اعتبار را مدیون شهدا و تک تک شما مردم حاضر در صحنه هستیم.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: ما با زحمات و فداکاری شما مردم تا نیمه راه جلو آمده ایم اما نباید متوقف شویم. رویکرد تقسیم غنایم شایسته کشور ما نیست که عده ای بنشینند و فرصت ها را بین خودشان، جناح خودشان و قبیله خودشان تقسیم کنند. امروز روز حرکت، جهاد و ادامه مسیر انقلاب است. شهدا ما را تا اینجا رسانده‌اند. نیمه دوم راه یعنی اقتصاد و فرهنگ که باید به دست بیاوریم و مشکلات را حل کنیم. بار مسئولیتی است که شهدا بر دوش ما گذاشته اند و باید با بصیرت راه را ادامه دهیم.

رضایی افزود: نخبگان و دولتمردان، همگی باید خود را با خواست ملت ایران همراه کنند. ما برای پیشرفت، هیچ چیزی کم نداریم. ثروت، مرز، امنیت، معدن و دریا داریم. امام برخوردار از فرقان و حکمت و مردم خوب و توانمند و صبور داریم. مردمی که دندان روی جگر گذاشته اند و این گرانی های بدون منطق و اوضاع بانک و بورس لجام گسیخته را تحمل می کنند.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: مردم از شنیدن شعار و وعده خسته شده اند. بهترین شعار، به میدان آمدن و درست عمل کردن است. 

رصایی افزود: تایباد که بودیم، بعد از یادواره شهدای تایباد، به دوستان گفتیم برویم مرز را ببینیم. به خاطر شلوغی ماشین های متوقف شده، راه نبود. پیاده شدم و با راننده ها صحبت کردم. برخی راننده ها گفتند گاهی ده روز می مانیم تا تعیین تکلیف بشویم. آیا این شایسته است؟ کالای آماده برای صادرات داریم تا ارزآوری کند و اقتصاد مقاومتی را در شهرهای مرزی مثل تربت جام شکوفا کند. باید میلیون ها تن کالا از این گمرک دوغارون، برای صادرات و واردات جابجا شوند.

دکتر رضایی گفت: چطور موشک و پهپاد ما پیشرفت می کند اما خودروسازی ما در همان وضعیت است. خرمشهر را آزاد می کنیم اما تورم را نمی توانیم حل کنیم. معلوم است که جایی کار ما گیر دارد و امیدوارم در ۱۴۰۰ یک دولت مسئولیت پذیر و پاسخگو روی کار بیاید. اگر نارسایی و کمبودی هست، دولتمردان در همان ماه های اول عذرخواهی کنند نه اینکه بگذارند در ماه های آخر  بهانه و عذر بیاورند. با تکرار این وضع، ما متوقف می شویم. نگذاریم مدیریت ضعیف، تکرار شود.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس با یادآوری حماسه آفرینی های شهید سلیمانی گفت: برادر عزیزمان قاسم سلیمانی یک شبه ره صدساله را در عرفان و مدیریت طی کرد. چرا جوانان دیگر ما نتوانند سلیمانی باشند. ملت ایران با انقلاب اسلامی خود، اقتدار زیادی به دست آورد و دیگر اجازه نداد خاطره تلخ جدایی سمرقند و بخارا، باکو و نخجوان تکرار شود. دیگر اجازه نداد تکه ای از خاک ایران جدا شود. این روزها سالگرد عملیات والفجر ۸ است. در یک شب ۶۰ هزار نفر از اروند، آن دریای عظیم گذشتند و فاو را گرفتند. ۷۵ شبانه روز عراق گلوله باران و پاتک می کرد، هیچ غلطی نتوانست بکند. حالا چرا این تحریم ها خنثی یا کم اثر نمی شود. باید با حضور جوانان و مردم در صحنه ها، موانع را رفع کنیم.

دکتر محسن رضایی با تاکید بر ظرفیت های تربت جام گفت: مشکل آب و اشتغال جوانان این منطقه، راهکار دارد. تعیین قیمت های تضمینی خرید گندم توسط دولت، نباید با تاخیر صورت گیرد. با قیمت ارز کنونی، قیمت ۴۰۰۰ تومان هم برای گندم کافی نیست. حداقل قیمت خرید تضمینی گندم باید ۶۵۰۰ تا ۷۵۰۰ تومان باشد و متناسب با استان های مختلف باید درصدی از اختلاف قیمت را تعیین کرد. باید محصولات باغی با تاسیس صنایع تبدیلی، فراوری شوند و دست واسطه ها کوتاه شود. الگوی کاشت، داشت و برداشت باید اصلاح شود. ضمن اینکه دولت کشورمان باید با دولت افغانستان، دیپلماسی آب را فعال کند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) گفت: آمریکایی ها با سرمایه گذاری هندی ها، درحال ساخت سد بر روی رودخانه هیرمند و هریرود هستند و به دنبال اختلاف افکنی هستند. این را باید با دیپلماسی حل کنیم. تهران که همه ی ایران نیست. بیش از پانزده بیست سال است که من می گویم کشور را به صورت استان های قوی اقتصادی مثل ساتراپ های قدیم اداره کنید و به فرمانداران و استانداران اختیار بدهید تا برای کارهای خودشان تصمیم بگیرند.  سپرده های مردم منطقه در همین منطقه باید وام داده شود و شاهد نباشیم که بخش زیادی از سپرده های مردم مناطق به تهران برود.

رضایی با اشاره به اینکه آثار تحریم در همه خانه های مردم حس می شود، افزود: باید در دهه پنجم، تحولی بوجود بیاید؛ همانطور که در مساله جنگ، ایران گرفتار شده بود و نمی توانست سرزمین هایش را آزاد کند و از سال دوم جنگ، که فرماندهان ارتش و سپاه عوض شدند، ظرف ۹ ماه بیش از ۹۰ درصد سرزمین های اشغال شده آزاد شدند. برای تحول، نیازمند دولت هایی هستیم که سفره خودشان را با مردم یکی بدانند. جدایی سفره ها در شأن و شعار و مرام شهدا نبوده است.

دکتر رضایی با اشاره به اينکه نباید سفره مردم و دولت از هم جدا باشد، گفت: سرمایه و صنعت، باید در اختیار مردم باشد. سرمایه داری لجام گسیخته ای دارد وارد سرزمین ما می شود. سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ را به درستی عمل نکردند و این مشکلات پیش آمده است. برخی مدیران دولتی، کوچک شدن سفره مردم را درک نمی کنند. نفت را باید از اقتصاد دولت جدا کرد تا دولت هم کم شدن نان در سفره های مردم را حس کند. باید نفت را از دولت گرفت. وقت مردم را با امید بستن به بایدن رییس جمهور جدید امریکا نگیرید. نگاه کنید به شهدا که با دست خالی، سرزمین ها را آزاد کردند. تا کی باید در رویاهای کاغذی و امید به غرب به سر ببریم؟ باید از تجارب قبلی درس بگیریم و راه شهدا و امامین انقلاب را ادامه بدهیم. آینده بسیار درخشانی با همت جوانان رقم خواهد خورد.
ارسال نظر