گفتگوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صداوسیمای استان مرکزی؛
کد خبر: ۴۴۶۲|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه زنده «شبهای مهتابی» در شبکه تلویزیونی استان مرکزی گفت: در سیاست خارجی، تا آمریکایی ها و اروپایی ها تحریم ها را برندارند، بازگشت به برجام معنا ندارد و هیچ مذاکره ای در کار نخواهد بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه زنده «شبهای مهتابی» در شبکه تلویزیونی استان مرکزی گفت: در سیاست خارجی، تا آمریکایی ها و اروپایی ها تحریم ها را برندارند، بازگشت به برجام معنا ندارد و هیچ مذاکره ای در کار نخواهد بود.
 
دکتر رضایی: با توافقات کاغذی، نمی شود به آمریکا اعتماد کرد

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی شامگاه جمعه 15 اسفندماه 1399 با حضور در برنامه زنده «شبهای مهتابی» در شبکه آفتاب با مردم استان مرکزی گفتگو کرد و با اظهار خوشنودی از اینکه امروز فرصت پیدا کرده تا در شهر اراک با جمعی از نخبگان، دانشجویان، نمازگزاران نمازجمعه و تولیدکنندگان این استان به گفتگو بنشیند، گفت: وقتی گزارش مشکلات صنعتی و کشاورزی استان مرکزی را می بینم، به شدت متاثر می شوم. صنایع این استان می تواند در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار باشد اما در این سالها، به خاطر خصوصی سازی های غلط، برخی از صنایع این استان آسیب دیده اند. 

وی افزود: کشاورزان و باغداران این استان هم از نرخ گذاری اشتباه محصولات کشاورزی، سود خود را از دست داده اند. وضعیت به گونه ای است که وارد کننده ها بیشترین سود را از بازار محصولات کشاورزی برده اند. استان مرکزی 3 میلیون تُن محصولات کشاورزی دارد و به خاطر نداشتن صنایع تبدیلی، 30 درصد محصولاتش از دست می رود. این نارسایی به مدیریت کشور برمی گردد.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ریشه برخی از مشکلات به تمرکزگرایی و تصمیم گیری ها در تهران برمی گردد که برای استان های دیگر از جمله استان مرکزی تصمیم می گیرند. این مشکلات، قابل رفع است.

دکتر رضایی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر توجه به اقتصاد ملی و رونق تولید گفت: رهبر معظم انقلاب سیاست های کلی را ابلاغ می کنند و خودشان وارد حریم اجرا نمی شوند. اگر دولت ها به سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه می کردند، اقتصاد ما آسیب کمتری از تحریم ها می دید. آنهایی که در تهران نشسته اند، شناخت و توجه کافی نسبت به اراک به عنوان خط مقدم جبهه اقتصاد ندارند. رعایت اولویت ها در حمایت از خط مقدم جنگ اقتصادی، تولید را رونق می دهد و درآمد و معیشت مردم را متحول می کند.

وی با انتقاد از بی توجهی مدیران اقتصادی به خالی شدن سفره های مردم و کم شدن قدرت خرید شهروندان، گفت: چرا دولتمردان هشدارهای کارشناسان را جدی نمی گیرند. نمی شود که فرد مسئول خودش پیش بینی نکند و ازسوی دیگر هشدارهای دلسوزان را نشنیده بگیرند. حقوق کارمندان و کارگران غالبا زیر خط فقر است و باید در این مورد با مردم صادق باشیم. در دهه اول انقلاب، سفره دولت و ملت یکی بود و به محض اینکه مشکلی در جامعه پیدا می شد، دولت متوجه می شد کمک می کرد و متقابلاً اگر مشکلی برای دولت پیش می آمد، ملت به یاری دولت می رفتند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افراد در مدیریت ها تاثیر دارند. امام (ره)، انقلاب را به پیروزی رساند ولی ملی شدن صنعت نفت ناکام ماند. ساختارها هم تاثیر دارند، پس باید به دنبال دولت قوی، پاسخگو و مسئولیت پذیر باشیم.

دکتر رضایی گفت: دولت ها در گام اول انقلاب بیشتر در سیاست و دفاع و امنیت مسئولیت داشته اند و در گام دوم، باید دولت هایی روی کار بیایند که دغدغه آنها اقتصاد و فرهنگ باشد تا این موضوعات را متحول کنند. مطمئن باشید با منابع فراوان، جوانان کوشا و با انگیزه، می توانیم در تولید و سرمایه گذاری، یک تحول بزرگ به پا کنیم و در آن صورت اشتغال، فراگیر خواهد شد.

نویسنده کتاب ایران آینده با اشاره به برخی از مشکلات اقتصادی در کشور گفت: مشکلات بانک، بورس و بیمه به عنوان قلب اقتصاد کشور را باید رفع کرد تا خون تازه ای در اقتصاد ایران به جریان بیافتد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از اینکه می بینم معلمانی که پرورش دهنده آینده سازان جامعه اند، به خاطر مشکلات مالی، به دنبال شغل دوم و سوم هستند، شرمنده می شوم. امروز در گلزار شهدای شهر اراک، از همراهانم خواستم که رسیدگی به خانواده  شهدای مدافع حرم و از جمله مجاهدان لشکر فاطمیون را با جدیت دنبال کنند.

دکتر رضایی گفت: باید مدیرانی که دانش اقتصادی دارند، سکان اداره کشور را به دست بگیرند تا یکباره شاهد نباشیم که بنزین گران شده و مدیران، این کار را به همدیگر پاسکاری می کنند و مسئولیت را به گردن نمی گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در سیاست خارجی، تا آمریکایی و اروپایی ها تحریم ها را برندارند، بازگشت به برجام معنا ندارد و هیچ مذاکره ای در کار نخواهد بود. ما باید پایبندی آنها به تعهدات را راستی آزمایی کنیم. من در اظهارنظرهایم شرط اضافه ای بر سایر مسئولان کشور گذاشته ام و گفته ام که آمریکایی ها با تحریم به کشور ما خسارت زدند و باید خسارت های ناشی از تحریم را هم جبران کنند. دیپلماسی با توافقات کاغذی فرق دارد و برپایه استراتژی توافقات کاغذی، نمی توان از خسارتهای آمریکا در امان بود.
ارسال نظر