دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر؛
کد خبر: ۴۴۹۶|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر یکی از خیزشگاه های اقتصاد ملی است. مردم بوشهر و سواحل این استان، گنج ناشناخته ای هستند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر یکی از خیزشگاه های اقتصاد ملی است. مردم بوشهر و سواحل این استان، گنج ناشناخته ای هستند.

بوشهر یکی از خیزشگاه های اقتصاد ملی است

به گزارش rezaee.ir، دکتر رضایی، روز چهارشنبه 27 اسفندماه در دیدار با آیت الله صفائی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، با تبریک سالروز میلاد اباعبدالله الحسین(ع) و روز پاسدار گفت: افتخار ما و شما همین بس که در مسیر پاسداری از اسلام، اسم خودمان را نوشته ایم. امیدواریم که خداوند این توفیق را قبول کنند، امام زمان (عج) این خدمت را تایید کنند و نایب ایشان از ما راضی باشند و بتوانیم این راه پاسداری را ادامه بدهیم. 

دکتر رضایی گفت: الان در مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از مهمترین کارهای ما، تدوین سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه کشور است. برنامه هفتم، اولین برنامه در دوران گام دوم انقلاب است. جوهر این برنامه قرار است اقتصادی و فرهنگی باشد. لذا از جنابعالی و همه علما، نخبگان و مدیران بوشهری دعوت می کنیم تا با نظرات خود، ما را در تنظیم این سیاست ها، یاری کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وحدت و همبستگی در جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است و از جنابعالی که کارنامه موفقی در تحرک بخشی در نیروهای انقلابی دارید، تقدیر می کنم. 
وی گفت: سال 52 که در نوزده سالگی گروه منصورون را داشتیم، به شعبه بوشهر سر می زدم و با مردم اینجا و مقاومت دینی استان بوشهر آشنا هستم. تاریخ معاصر نشان می دهد که روحانیت بوشهر، در مقاومت مردم این خطه تاثیر خاصی داشته اند و سلحشوری روحانیت اینجا، زبانزد است. 

دکتر رضایی گفت: مدیریت اجرایی کلاسیک، به دنبال اجرای پروژه است. برای کشوری مثل ایران که با موانع سیاسی دشمنان خارجی و جنگ اقتصادی مواجه است، مدیریت کلاسیک کافی نیست. به تعبیر برادرمان قاسم سلیمانی، اساس مدیریت در جنگ بر مقاومت و ایستادگی و تبدیل تهدیدها به فرصتهایی برای پیشرفت بوده است. 

وی افزود: کشور ما نیازمند مدیریتی است که فراتر از ایستادگی در برابر تهدیدها، بتواند فرصت ایجاد کند و از فرصتهای ایجاد شده استفاده کند و با شجاعت کشور را به جلو ببرد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قطعاً استان بوشهر یکی از خیزشگاه های اقتصاد ملی است. مردم بوشهر و سواحل این استان، گنج ناشناخته ای هستند. تجّار بوشهری در تاریخ، در سطح ملی می درخشیدند.

در این دیدار آیت الله صفایی بوشهری گفت: میلاد محبوب تمام عالم وجود، حضرت اباعبدالله (ع) را تبریک عرض می کنم. روز پاسدار را گرامی می دارم و این روز را به جنابعالی و همه پاسداران اسلام تهنیت عرض می کنم. این توفیقی است که دیدار ما در این روز صورت می گیرد. 

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر، سومین استان جوان کشور است، گفت: استان بوشهر، یک استان ولایی و آماده است.

آیت الله صفایی بوشهری به اهمیت «حب الحسین (ع)» اشاره کرد و گفت: این که پیامبر(ص) می فرمایند: من از حسین (ع) هستم، از نظر مفهومی نشان می دهد که بقای سیره و تلاش های پیامبر (ص)، به حسین (ع) مربوط است. بدون حب الحسین(ع) انسان محبوب خدا نمی شود و عظمت امام حسین (ع) در روز قیامت مشخص می شود.

امام جمعه بوشهر گفت: بر اساس تفسیر برخی احادیث، نظم آینده جهان، با نام امام حسین(ع) رقم خواهد خورد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. نظام جمهوری اسلامی، استمرار نهضت پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) است. حضرت امام (ره)، اسلام را از خطر محو و تحریف و تجزیه و شخصی شدن در عرصه عبادی، نجات داد. آمریکا و کشورهای استعمارگر، گوهر و ماهیت اصیل انقلاب اسلامی ما را برنمی تابند. 

وی با اشاره به موضوع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های توسعه دریامحور، افزود: باید عقبه جبهه بزرگ اقتصادی تقویت شود. این، عزم ملی و نظارت کارآمد و بازتولید توان اقتصادی را می طلبد. تنها راه برون رفت از تهدیدها، برنامه ریزی جامع است که برای ما فرصت ایجاد خواهد کرد. کرانه های دریا، گنج بزرگ کشور و استان بوشهر است و باید از آن بهترین بهره برداری را انجام داد.

امام جمعه بوشهر، در این دیدار به برخی ظرفیت ها و گزارش ها پیرامون وضعیت اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: راه اندازی مسیر ریلی از انتظارات مردم بوشهر برای توسعه اقتصادی این استان است.

خاطرنشان می شود، دکتر رضایی صبح روز چهارشنبه در گلزار شهدای شهرستان بوشهر حاضر شد و ضمن قرائت فاتحه با اهدای شاخه گل، به مقام شامخ شهدای استان بوشهر در دفاع مقدس و دفاع از حرم آل الله (ع)، ادای احترام کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین با حضور در منزل حاج عبدالله یونسی از جانبازان معزز بوشهری، با وی و خانواده محترم او، دیدار و گفتگو کرد.
ارسال نظر