دکتر رضایی در مسجد محمد رسول‌الله قزوین عنوان کرد:
کد خبر: ۴۸|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ دفاع مقدس با توجه به هجوم همه‌جانبه دشمن و سقوط ۱۴۰۰ کیلومتر مرز با عراق در طول یک روز و کم‌نشدن حتی یک وجب از خاک کشورمان بی‌نظیر بود.
جنگ ایران و عراق در 300 سال گذشته بی‌نظیر بود/ خاطره منتشر نشده از حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌ها‌

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با حضور در جمع مردم قزوین در مسجد محمد رسول‌الله این شهر اظهار کرد: قزوین یکی از شهرهای پیشگام در عرصه دفاع بوده و شهر شهیدان بزرگ مانند بابایی، رجایی و سردار آزادگان ابوترابی و هزاران شهید دیگر است.

وی افزود: 3 هزار شهید قزوین، جانبازان، آزادگان و ایثارگران این شهر که در رأس آنها سید آزادگان ابوترابی قرار دارد از افتخارات این شهر و استان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت هفته مقدس تصریح کرد: این هفته به دو دلیل قابل احترام و قدردانی است نخست اینکه با گرامیداشت این هفته به مقام شهدا ادای احترام شده و از خانواده‌های آنها قدردانی می‌شود و دوم اینکه دفاع مقدس گنیجنه‌ای است برای درس گرفتن آیندگان تا نسل‌های آینده برای از میان برداشتن مشکلات خود از آن بهره ببرند.

رضایی دفاع مقدس را بی‌نظیر دانسته و تأکید کرد: این جنگ نابرابر 8 ساله به این دلیل بی‌نظیر است که تنها در ساعات اولیه هجوم دشمن 1400 کیلومتر مرز ایران با عراق سقوط و دهها شهر و روستا به دست دشمنان افتاد.

وی عنوان کرد: خرمشهر، قصرشیرین و شهرهای دیگر کشورمان در همان روزهای آغازین جنگ سقوط کرده و 2.5 میلیون نفر از جمعیت 35 میلیونی آن روز ایران آواره نقاط دیگر شدند که امروز نیز تعدادی از آنها در قزوین حضور دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع مقدس را حادثه‌ای عظیم دانست و خاطرنشان کرد: این جنگ در 300 سال اخیر عظیم و بی‌نظیر بود زیرا تا سال نخست آن هزاران کیلومتر از این سرزمین تسخیر شده بود یعنی به اندازه چند ده برابر کشورهای کوچکی مانند قطر ولی در ادامه جنگ به گونه‌ای دیگر تمام شد.

وی با اشاره به توانی‌ ایجاد شده بین قدرت‌های استکباری در زمان دفاع مقدس یادآور شد:‌ در دوران دفاع مقدس آمریکا در برابر حمله شوروی به افغانستان و شوروی نیز در برابر حمله عراق به ایران که با حمایت آمریکا انجام شد سکوت کرده بودند و این توانی به این علت بود که جمهوری اسلامی ایران شعار نه غربی و نه شرقی را سر داده و راه تازه‌ای به جز راه این دو قدرت استکباری را می‌خواست طی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خاطره شهید بابایی عنوان کرد:‌ این شهید بزرگوار مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی را به این دلیل نپذیرفت که می‌خواست مانند رزمندگان دیگر در بطن جنگ و در معرکه حضور داشته باشد.

رضایی با اشاره به اوضاع نابسامان ارتش در سال 60 ارتش گفت: کل سپاه و بسیجیان بیش از 30 هزار نفر نبودند که کمتر از نیمی از آنها در جبهه‌ها حضور داشتند و محاسبات دشمن به گونه‌ای بود که بتوانند جمهوری اسلامی را ساقط کنند ولی با پایمردی ملت ایران جنگ به گونه دیگری رقم خورد.

وی تصریح کرد: در سال‌ اول جنگ شایعه‌ای در جبهه‌ها و پشت‌جبهه‌ها پیچیده بود که جنگ فایده‌ای نداشته و تا 20 سال نیز ادامه پیدا می‌کند و به همین دلیل بود که امام خمینی (ره) فرمودند اگر جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده‌ایم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد:‌ در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بنی‌صدر فرماندهی کل قوا، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع بود و اجازه نمی‌داد تا نیروهای انقلابی و دانشجویان برای دفاع به جبهه‌ها بروند.

خاطره منتشر نشده دکتر رضایی از حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌ها‌

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در ابتدای سال‌های پیروزی انقلاب و سال نخست دفاع مقدس بنی‌صدر که فرمانده کل قوا بود اجازه دفاع به نیروهای انقلابی نمی‌داد به طوری که شهید جهان‌آرا را از اتاق جنگ دزفول به این بهانه که اینها پاسدار است‌ ‌بیرون انداخت.

وی در ادامه به خاطره‌ منتشر نشده از حضور مقام معظم رهبری در سال‌های نخست دفاع مقدس اشاره و تشریح کرد: در ماه دوم جنگ تحمیلی بود که مقام معظم رهبری با من تماس گرفت و گفت که به اهواز برویم چند ساعت بعد در فرودگاه مهرآباد به یکدیگر ملحق شدیم و قرار بود با هواپیمای فالکون فرانسوی که قدرت مانور فراوانی داشت به سمت اهواز پرواز کنیم.

فرمانده سپاه در دروان دفاع مقدس افزود:‌ چند ساعتی گذشت و از هواپیمای فالکون خبری نشد که پس از پرس‌وجو متوجه شدیم بنی‌صدر گفته ‌به اینها فالکون ندهید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که چون ما قول داده‌ایم باید به سمت اهواز حرکت کنیم و با هزار زحمت با یک هواپیمای شبیه هواپیماهای جنگ جهانی دوم که حایلی بین مسافران و خلبان نداشت به سمت اهواز پرواز کردیم.

رضایی اضافه کرد: پس از یک ساعت و نیم پرواز به ارتفاعات زاگرس رسیده بودیم که خلبانان مضطرب و مشوش بودند وقتی علت را جویا شدیم گفتند قطب‌نما از کار افتاده و ممکن است به خاک دشمن برویم.

وی عنوان کرد:‌ در همین لحظات مقام معظم رهبری گفتند با بی‌سیم هواپیما با اهواز ارتباط برقرار کرده و مسیر را پیدا کنید که خلبان اعلام کرد بی‌سیم نیز از کار افتاده و هرچه فرکانس‌ها را عوض کردیم هیچ ارتباط با اهواز و هیچ جای دیگر برقرار نشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح این خاطره و اینکه هواپیما مشخص نبود به سمت کویت یا عراق می‌رود بیان کرد: در همین حین مقام معظم رهبری دستور بازگشت را صادر کردند‌‌ پس از مدتی ‌خلبانان دوباره دست و پاهایشان را گم کرده و حسابی مضطرب ‌شد‌ند.

رضایی خاطرنشان کرد: علت اضطراب ‌را که از خلبانان جویا شدیم اعلام کردند تا 10 دقیقه دیگر سوخت نداریم و در همین حال بود که همه در هواپیمای قدیمی مشغول ذکر گفتن بودیم که یک شهر بزرگ زیر پایمان نمایان شد.

وی افزود: با دستور مقام معظم رهبری به سمت شهر حرکت کرده و پس از فرود متوجه شدیم آن شهر اصفهان است. به محض ورود به فرودگاه اصفهان خلبانان گفتند تا 2 دقیقه دیگر بیشتر سوخت نداشتیم و فرودمان در این شهر معجزه الهی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: پس از برکناری بنی‌صدر ضد انقلاب که می‌دانست دیگر امیدی ندارد و مدیریت سیاسی دولت عوض شد رجایی را شهید کرد و سپس با مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری دفاع مقدس به خوبی مدیریت و ملت ایران حماسه‌ساز شدند.

رضایی با اشاره به عملیات ثامن‌الائمه گفت: امسال که سالگرد عملیات ثامن‌الائمه با میلاد امام رضا (ع) مصادف شد‌ اتفاق نیکویی بود زیرا این عملیات نخستین عملیات موفق پس از اشغال ایران بود.

وی عنوان کرد: اگر یک شهر هم در زمان جنگ 8 ساله در دست دشمن می‌ماند امروز نمی‌توانستیم سر بلند کنیم و آن حماسه و شور را رزمندگان، بسیجیان، سپاهیان و ارتشیان آفرید‌ند که سنگر به سنگر جنگیده و همه شهرها را آزاد کردند تا برای نخستین بار در تاریخ ایران چنین حماسه‌ای رقم بخورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امنیتی که امروز از آن برخورداریم حاصل خون شهداست زیرا تا پیش از این و حتی همین 50 سال قبل بحرین نیز از ایران جدا شده بود ولی دشمنان این مملکت اوضاع ایران را محاسبه نکرده و متوجه نبودند که نه تنها حکومت این کشور دیگر شاهنشاهی نیست بلکه ایمان الهی در دل رزمندگان موجب تحول شده بود.

رضایی اذعان کرد: فداکاری بدون ادا و خدمت بی‌منت تحول عظیمی بود که در سال‌های نخستین انقلاب ایجاد شده بود به طوری که رزمندگان اسلام دفاع در راه حفظ انقلاب و کشور را وظیفه خود دانسته و با گام‌ برداشتن در این مسیر احساس غرور می‌کردند.

وی تأکید کرد: دستاورد بزرگ این دفاع مقدس علاوه بر جدا نشدن قطعه‌ای از خاک کشور تقویت بنیه دفاعی و قدرت نظامی کشور است که این دفاع را بی‌نظیر می‌کند.
موشک‌های ایرانی دندان‌های رژیم صهیونیستی را خرد می‌کنند
وی با اشاره به تهدیدات اخیر اسرائیل و استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این تهدیدات را پوچ و بی‌اعتبار دانسته و افزود: از پایان دفاع مقدس تاکنون چند بار هواپیماهای دشمن برای حمله به ایران به روی باند آمده‌اند ولی به واسطه همین اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران که از دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس است، به آشیانه‌هایشان برگشته‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قدرت موشکی کشورمان و تشریح چگونگی مقابله با تهدیدات دشمنان ادامه داد: بخشی از این چتر امنیتی که بر فراز آسمان جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته، موشک‌هایی هستند که برد آنها از 2000 کیلومتر تجاوز کرده و دقت آنها نیز افزایش یافته است.

رضایی پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله احتمالی اسرائیل را کوبنده و قاطع عنوان و تصریح کرد: اگر اسرائیل حماقت کرده و بخواهد به ایران حمله کند، جمهوری اسلامی ایران با موشک‌هایش دندان‌های رژیم صهیونیستی را در دهانش خرد می‌کند.

وی پیشرفت‌ها و اقتدار نظامی کشور را در سطح مطلوبی ارزیابی و عنوان کرد: امروز مانند ابتدای جنگ نیست که نیروی نظامی در ضعف باشد، بلکه ارتش تقویت شده و در کنار آن نیز بسیج و سپاه با قدرت و اقتدار کامل آماده دفاع از این مملکت هستند.

اطلاعاتی که RQ170 از ایران به نیویورک فرستاد
وی با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در رابطه با دست‌یابی به دانش ساخت هواپیماهای بدون سرنشین یادآور شد: از دوران دفاع مقدس تاکنون ساخت تجهیزاتی مانند هواپیماهای بدون سرنشین نیز پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند که این مهم نیز از دستاوردهای دفاع مقدس است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: در زمان دفاع مقدس، هواپیماهای ایرانی تا 30 کیلومتر وارد مواضع دشمن شده و عکس‌‌برداری می‌کردند ولی امروز هواپیماهای بدون سرنشین رادار گریز ایرانی صدها کیلومتر وارد مواضع دشمن شده و مأموریت‌های خاص انجام می‌دهند.

رضایی یادآور شد: RQ170 ارتش آمریکا که یکی از شش فروند هواپیمای جاسوسی این کشور است، حتی آسفالت جاده بیرجند به مشهد را نیز شناسایی و اطلاعات آن را به کالیفرنیا فرستاده بود ولی با کمک الهی که این هواپیما در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفت، فن‌آوری‌اش نیز در اختیار ما بوده و در این زمینه با آمریکا رقابت می‌کنیم.

وی تأکید کرد: این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی حتی ساکنان روستاها و تعداد خانه‌ها را می‌تواند شناسایی کند
ارسال نظر