کد خبر: ۵۰۳|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیچیده گرفتن مسائل ساده و ساده گرفتن مسائل پیچیده را نتیجه تک روی دانست و گفت: حفظ کشور و ملت ایران نیازمند یک خرد جمعی است.
ایجاد  بازار بورس سهام عدالتی/ توطئه جدید صهیونیست ها در منطقه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با مردم که در محل حسینیه سیدالشهدای کرمانشاه برگزار شد با اشاره به بحث هدفمندی یارانه ها گفت: هدفمندی یارانه ها ایده خوبی بوده اما اجرای آن صحیح و در چارچوب های اقتصادی نبوده است.

وی همچنین سهام عدالت را ایده ای مناسب در جهت توزیع عادلانه ثروت دانست و  گفت:  این ایده برای توزیع ثروت بین حدود 44 میلیون نفر پیشنهاد شده بود اما دو مشکل اساسی به آن وارد است.

رضایی ادامه داد: از جمله مشکلات کنونی سهام عدالت می توان به عدم مجوز برای فروش آن از طرف مردم اشاره کرد و اکنون مردم حق ندارند به صورت آزادانه این سهم را فروخته و از آن استفاده کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه دو قول به صاحبان سهام عدالت داد و گفت: در دولت آینده ما سهام را به خود مردم سپرده تا آزادانه بتوانند آن را در بازار به فروش برسانند و برای عملی شدن این اقدام نیز بازار بورس سهام عدالتی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: همچنین بدهی های مردم به دولت بخشیده شده و دیگر دولت سود سهام عدالت آنها را تصاحب نخواهد کرد و سود مردم پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: دولت بابت بدهکاری مردم به خودش سود سهام عدالت را بر می دارد و در دولت آینده ما قول می دهیم که مردم به سود سهام شان متناسب با افزایش قیمت ها دست یافته و همچنین بتوانند آزادانه این سهام را در بازار بورس سهام معامله کنند.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش به بحث برخورد مناسب با برخی از مسائل اشاره کرد و گفت: متاسفانه هم اکنون برخورد متناسب با هر موضوع با آن صورت نگرفته و بعضاً اتفاق می افتد که یک کار ساده آنقدر پیچیده شده که قابل حل نباشد و یا یک کار پیچیده آنقدر ساده با آن برخورد می شود که مشکلاتی را به وجود آورد.

وی به بحث تحریم ها اشاره کرد و گفت: بحث تحریم ها و انرژی هسته ای از جمله مباحث پیچیده ای است که باید با آن برخورد جدی صورت گیرد اما متاسفانه برخی آن را تشبیه به کاغذ پاره ای کرده و با سطحی نگری و ساده اندیشی برخورد می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به جریان فتنه 88 اشاره ای داشت و گفت: در فتنه 88 سیاسیون ما درست عمل نکردند و در واقع مدیریتی بر دو میلیون جمعیتی که در خیابان ها حضور داشتند نداشته و با احساس و عواطف با این مسئله برخورد شد.

رضایی افزود: در واقع چنین اتفاقاتی نتیجه برخورد نامناسب با موضوعات بوده و نمی توان کارهای پیچیده را ساده و دم دستی دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی و اتفاقات پیش از آن در زمان بنی صدر گفت:  زمانی که دشمن قصد حمله به ایران را داشت بارها به بنی صدر هشدار داده شد اما وی آن را آنقدر ساده گرفت تا دشمن 1400 کیلومتر از خاک ما را به تصرف خود در آورد.

اگر کسی توان انجام مسئولیتی را ندارد، وارد نشود

وی افزود: اینها همه نتیجه عدم متناسب بودن توان مسئولیتی افراد در سمتی که قرار دارند است و اگر کسی نمی تواند در مسئولیتی قرار بگیرد وارد نشود.

رضایی در بخش دیگر گفت: ریاست جمهوری اسلامی ایران کسی است که هم ریاست شورای امنیت ملی، ریاست دولت و ریاست شورای فرهنگی را بر عهده دارد و هیئت دولت در اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی کشور نظارت دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شورای امنیت وظیفه پاسداری از امنیت کشور را به عهده دارد، گفت: شورای انقلاب نیز مسئولیت رسیدگی به امور فرهنگی در دانشگاه ها را به عهده دارد.

وی در بخش دیگر با انتقاد از کارهای صورت نگرفته در طی سی و چند سال گذشته کشور گفت: هم اکنون من به عنوان کسی که مسئولیت هایی را در کشور عهده دار است حق دارم که به بررسی اشتباهات گذشته دولت ها پرداخته و آنها را برای رفع مشکلات نه از باب تخریب بررسی کنم تا با رسیدگی و دقت نظر در اشتباهات گذشته آنها را تکرار نکنیم.

وی بار دیگر تاکید کرد که دولت و مسئولان باید برخورد مناسب را با مسائل مختلف داشته و در رفع و رسیدگی به آنها بکوشند.

رضایی بار دیگر مسئله تحریم ها و مشکلات اقتصادی را مطرح کرد و گفت: کشور ما در گذشته درآمدی بالغ بر 700 میلیارد دلار داشته و هم اکنون باید حداقل 400 میلیارد دلار آن را ذخیره می داشت که در شرایط تحریم دچار مشکل نشود.

مشکلات نتیجه تک روی است/ کشور ایران نیازمند خرد جمعی است.

وی پیچیده گرفتن مسائل ساده و ساده گرفتن مسائل پیچیده را نتیجه تک روی دانست و گفت: حفظ کشور و ملت ایران نیازمند یک خرد جمعی است.

رضایی افزود: کسی که در راس قدرت قرار می گیرد باید از قدرت تشخیص بالا در برخورد با مسائل مختلف برخوردار باشد.

راه اندازی جنگ مذهبی در سوریه توطئه صهیونیست ها برای رسیدن به حوزه خلیج فارس است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگر به حملات سوریه و نبش قبر صحابه پیامبر اشاره کرد و گفت: راه اندازی جنگ مذهبی توسط اسرائیل پیش زمینه ای است که صهیونیست ها می خواهند از طریق آن به سوریه، عراق و حوزه های خلیج فارس دست یابند.

وی افزود: در برخورد با این مسئله علمای عظام باید مقابله کرده و منتظر نمانند که یک فاجعه رخ دهد و فاجعه را در نطفه خفه کنند.

رضایی ادامه داد: صهیونیست ها این فاجعه را رقم زده که کل منطقه خلیج فارس را تصاحب کنند و قبل از این که این اتفاق نیز به جنگ حزب بعث مبدل شود دولتمردان باید اندیشیده و با آن مقابله کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اهانت به نبش قبر صحابه پیامبر نشان از جریان تند افراطی است که باید در نطفه خفه شود و این نیازمند افرادی مسئول با قدرت تشخیص بالا در این زمینه است که راهکار مناسبی برای مقابله با آن پیدا کنند.

رضایی تاکید کرد: بحث مدیریت در جهان اسلام، منطقه و ایران بسیار مهم است چرا که صهیونیست ها به دنبال ایجاد شکاف و درگیری میان کشورهای عربی و ایران و به دنبال آن رسیدن به منافع خود هستند.

وی حل و فصل مسایل منطقه را نیازمند همبستگی کشورهای  منطقه دانست و گفت: بهتر است دولت ها با یکدیگر در این زمینه همکاری کنند تا تجارب تلخ گذشته تکرار نشده و دود آن به چشم همه نرود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نه از آمریکا و نه از اسرائیل نمی ترسیم چرا که حرف ما حرف منطقی است و به دنبال تجاوز به سایر کشورها نبوده ایم.

وی گفت: کشور ما و ملت ما در دفاع از کیان خود با تمام قدرت و تدبیر ایستاده است و هدف ما تنها صلح، پیشرفت و امنیت منطقه است.

رضایی بار دیگر به بحث مدیریت در منطقه اشاره کرد و گفت:  مدیریت منطقه باید قدرتمند و همفکر عمل کرده تا مانع از ایجاد اتفاقی شبیه اتفاقی که در سوریه افتاده شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  دشمنان به دنبال ایجاد بحران بوده و ملت های منطقه باید با تشکیل یک مدیریت بحران مانع از این اتفاق شوند.

وی داشتن یک برنامه ریزی مناسب توسط دولت به عنوان ریاست دولت و شورای امنیت را بهترین راهکار برای مقابله با این عوامل دنست

رضایی در بخش دیگر به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آینده نباید لشگرکشی کرد، نباید انتخابات گل آلود شود و تنها گروه خاصی ماهی بگیرند، سراب سازی نکنید، اینها مسایلی است که آسیب جدی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام لشگرکشی و ایجاد منازعه را از عوامل انحرافی و زمینه ساز فتنه دانست و گفت: اگر جلوی منازعات و انحرافات گرفته شود فتنه ای رخ نمی دهد.

وی بار دیگر شفاف سازی، عدم سراب سازی و عدم لشگرکشی و حرکت به سمت شفاف سازی در انتخابات را زمینه های یک انتخاب مناسب توسط مردم دانست.

رضایی گفت: دولت آینده با سخت ترین مشکلات روبرو است. شورای امنیت ما باید یک شورای محکم و استوار بوده تا از هر اتفاق جدی در کشور جلوگیری شود.

وی افزود: همچنین دولت باید یک شورای ملی اقتصاد ایجاد کند تا بتواند اقتصاد را مدیریت کند.

رضایی ادامه داد: سیاست و امنیت ایران هم اکنون صاحب دارد و تنها اقتصاد است که بی صاحب مانده، ما باید یک مدیریت اقتصادی در کشور ایجاد کرده و اقتصاد را از بی صاحبی در بیاوریم و اینها اقتصاد کشور را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

وی افزود: شورای عالی اقتصاد ملی را در همه سطوح جامعه از پایین ترین رده (خانواده) تا بالاترین رده (کشور) یک ضرورت دانست و گفت: این شورا باید تمام فکرش در جهت اداره اقتصادی جامعه باشد.

وی با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی گفت: جنگ در واقع یک کار دولتی بود که به مردم سپرده شد و اقتصاد که باید مردمی باشد دولتی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما می خواهیم مردم را در اداره اقتصاد، فرهنگ، صنعت و کشاورزی نقش دهیم.

رضایی گفت: ما هم اکنون یک خیزش مجدد در مردم هستیم تا با حمایت عرصه به جوانان ادامه شده و شاهد رشد کشاورزی و صنعت توسط آنها باشیم.

وی در پایان گفت: در صورتی که مدیریت به جوانان سپرده شود ما شاهد رشد اقتصاد ملی در کنار ایجاد اشتغال و کسب درآمد آنها خواهیم بود.
 

ارسال نظر