کد خبر: ۵۶۵|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در جمع مردم شهر چهاردانگه اسلامشهر از تغییر مسیر مذاکرات خارجی در صورت موفقیت در انتخابات خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات و مسائل کنونی کشور در حوزه اقتصاد، تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آرامش به خانواده ها به کار خواهم بست.
مسیر مذاکرات را تغییر می‌دهم/ آرامش را به خانواده ها باز می گردانم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مشرق  محسن رضایی عصر امروز در جمع شهروندان چهاردانگه شهرستان اسلامشهر با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود در کشور اظهار داشت: هم اکنون اقتصاد کشور به شدت نیازمند اصلاح است، همچنین باید مدیریت کشور را نیز اصلاح کنیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که رئیس جمهور آینده باید عاقل، شجاع و برنامه ریز باشد، عنوان کرد: رئیس جمهور آینده باید به دنبال ایجاد سرمایه ده برابری از منابع نفتی و معادن کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه مسائلی از قبیل بیکاری و گرانی در کشور قابل حل است، افزود: بخشهای کشاورزی، صنعت و مدیریت و اداره شهرها نیاز به برنامه ریزی ویژه دارد.

منابع ملی به دست مردم برسد

دبیر تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه هم اکنون 50 درصد اعتبارات ، تسهیلات و وامها در تهران و مابقی در سایر شهرستانها هزینه می شود، گفت: این در حالیست که شهرهای حاشیه تهران مانند چهاردانگه فاقد هر گونه امکانات رفاهی برای شهروندان است، سوال اینجاست که چرا منابع ملی به دست مردم نمی رسد؟

رضایی بیان کرد: برای صد هزار شهروند چهاردانگه باید برنامه ریزی اساسی انجام شود، در واقع در این شهر مدیریت شهری حائز اهمیت است، محرومیت اینجا به خوبی احساس می شود، این در حالیست که این شهر تنها 10 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

وی در ادامه یادآور شد: شهرهای کشور نیازمند صاحب اقتصادی هستند نه صاحب سیاسی، هم اکنون استانداران و فرمانداران به دنبال سیاست هستند اما شهرها و شهرستانها نیازمند مدیریت اقتصادی است.

این مسئول اظهار داشت: باید مدیریت اقتصادی در کشور رونق گیرد، در این زمینه ایجاد کسب و کار خانگی و ارتقای سطح معیشت مردم و اشتغال جوانان، نیاز ضروری برای کشور محسوب می شود.

پرداخت وام قرض الحسنه کسب و کار و بدون سود به مردم

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بر ایجاد کسب و کار خانگی به خصوص در شهرهای محروم تاکید کرد و متذکر شد: تمامی خانه ها باید به کارگاه های تولیدی تبدیل شود، در این زمینه در دولت یازدهم به مردم وام کسب و کار به صورت قرض الحسنه ارائه خواهد شد و مهمتر اینکه پرداخت سود این وامها نیز بر عهده دولت خواهد بود.

رضایی بر ضرورت شکوفایی خلاقیت و استعداد جوانان به ویژه فارغ التحصیلان اشاره کرد و گفت: دانشجویان و بانوان در دولت یازدهم مورد توجه ویژه قرار می گیرند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه از اجرای طرح " یارانه سبز" خبر داد و افزود: این یارانه ویژه کشاورزان و به منظور رونق کسب و کار و صنعت بخش کشاورزی است.

وی عنوان کرد: در دولت یازدهم نیز مانند دولت دهم یارانه به مردم پرداخت می شود، نمی توانیم زیر  تعهدات دولت قبلی بزنیم اما باید طوری برنامه ریزی شود که ثبات در کشور بوجود آید، یارانه 45 هزار تومانی فعلی موجب ایجاد تورم در جامعه شده است و باید مدیریت قابل قبولی در پرداخت یارانه ها اعمال شود.

ادامه مذاکرات خارجی به طور سازنده و متکی به منافع ملی و ارزشهای انقلاب

این مسئول به مساله سیاست خارجی نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز وارد تنش با آمریکا شده ایم، آنها دیدند که ما پیشرفت می کنیم به همین دلیل ما را تحریم و تهدید کردند اما مساله مذاکرات هسته ای برای کشور بسیار مهم است.

رضایی با اشاره به اینکه آمریکا و سایر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی، در حال وقت کشی هستند، تاکید کرد: باید از این حالت خارج شده و تحریمها را خنثی کنیم، تاکنون مذاکرات همراه با تشدید تحریمها بود که باید در این زمینه مسیر مذاکرات را تغییر دهیم.

وی متذکر شد: در دولت آینده مذاکرات را ادامه می دهیم اما به طور سازنده، در واقع باید مذاکرات متکی به منافع ملی و ارزشهای انقلاب باشد

وقتی دولتمردان با هم دعوا می کنند از مردم چه انتظاری می رود؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب که امروز فرهنگ برای جامعه بسیار مهم است، گفت: باید سطح زندگی مردم ارتقا یابد، هم اکنون در زندگی شهری آمار طلاق افزایش یافته است، البته دولتمردان ما نمی توانند زندگی کنند، در مجلس با هم دعوا می کنند، سی دی بلند می کنند، چه برسد به مردم! باید زندگی کردن را از مردم یاد بگیریم.

رضایی یادآور شد: هم اکنون اختلاف در جامعه زیاد شده است و این مساله به فرهنگ موجود در جامعه بر می گردد که باید اصلاح آن به صورت ریشه ای و از طریق آموزش و پرورش انجام شود، در این زمینه آموزش و پرورش باید ضعف خانواده ها در تربیت صحیح فرزندان را رفع کند.

آرامش را به خانواده ها بازمی گردانم

این مسئول ادامه داد: بحث فرهنگی بسیار مهم است و باید با برنامه ریزی دقیق، مدون و جامعه به حل مشکلات این حوزه پرداخت.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پایان به حل مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی در دولت خود اشاره کرد و گفت: باید آرامش به خانواده ها برگردد و در کشور ثبات بوجود آید، تلاش ما بر این است که با برنامه و مدیریت قوی، دولت فراگیر جامعه امید را در کشور شکل دهیم.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
طاها
|
-
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۲
4
3
با سلام
دکتر چرا در مورد برنامه هاتون در مورد معلم ها صحبت نميکنيد و اينکه براي بهبود جو دانشگاه ها چه خواهيد کرد