کد خبر: ۶۵۳|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۱
رئیس کمیسیون چشم انداز و نخبگان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است رئیس جمهور آینده هم باید اقتصاد دان باشد و هم راهبردهای استراتژیک داشته باشد تا بتواند کشور را از وضعیت فعلی نجات دهد او می گوید: محن رضایی هر دو این ویژگی ها را داراست.
مداحی: رئیس جمهور آینده باید اقتصاد بداند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، محمد ابراهیم مداحی،  گفتگو با پایگاه خبری ایران من سلام می گوید: معتقدم رئیس دولت باید کسی باشد که تفکر استراتژیک داشته باشد. ممکن است وزرا تاکتیک و تکنیک داشته باشند اما این مفاهیم زمانی معنا پیدا می کند که تفکر استراتژیک در کنار آن باشد.
او می افزاید: ما در دولت قبلی تکینک داشتیم، یعنی دولتی چابک و در حال حرکت و تلاش داشتیم اما چون تفکر استراتژیک مشخص و روشن نبود، کشور به سمت آسایش و توسعه پیش نرفت و با مردم فقط درباره تکنیک و تاکتیک صحبت شد و از تفکر استراتژیک خبری نبود. بنابراین باید رئیس جمهور تفکر استراتژیک داشته باشد و افرادی که تکنیک و تاکتیک دارند در کنارش قرار بگیرند تا کشور به توسعه برسد. از سوی دیگر نگاه و تفکر رئیس جمهور باید به آینده باشد به جای اینکه به گذشته نگاه کند.
قائم مقام پژوهکشده آینده پژوهی با اشاره به اینکه کشور ما نیازمند رئیس جمهور اقتصاددان است، می گوید: با حضور محسن رضای در جایگاه رئیس جمهور کشور ما در آینده 80 درصد اقتصادی و 20 درصد نظامی خواهد بود. رضایی علم و دانش لازم برای تحقق این هدف را دارد. مداحی اضافه می کند: اگر نگاه استراتژیک رضایی را در نظر بگیریم باید بگوییم که در این زمینه او عملکرد درخشانی داشته، چون چشم انداز ایران را در سال 80 به تصویب رساند. همچنین افق 1404 را هم ترسیم کرد. از سوی دیگر در میان نامزدهای ریاست جمهوری فقط محسن رضایی دکترای اقتصاد دارد و کشور هم در آینده نیاز به اقتصاددان دارد. کسی که متخصص اطفال باشد به درد ریاست جمهوری نمی خورد، چون نسبت به مسائل اقتصادی شناخت لازم را ندارد. از سوی دیگر محسن رضایی در سالهای جنگ به عنوان فرمانده ارشد در جبهه های نبرد جنگیده است. پس نباید کسی انتخاب شود که فرمانبر او بوده، چرا که ما نیازمند تفکرات فرمانده هستیم.
مداحی عنوان کرد: محسن رضایی در حدود 10 سال روی گفتمان انقلاب اسلامی کار کرده است و در ارتباط با رئیس جمهوری برنامه های شفاف و روشن دارد. در حالی برخی نامزدها برنامه های محسن رضایی را کپی کرده و الان در گفتگوهایی که دارند آن برنامه ها را اعلام می کنند. عقل سلیم به ما می گوید که محسن رضایی بهترین گزینه برای ریاست جمهوری ایران است، چرا که تفکر استراتژیک دارد، اقتصاددان است و برنامه های روشن برای آینده ایران دارد.
 

ارسال نظر