کد خبر: ۶۶۵|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
آقای رضایی اعتقاد دارد که فوق تخصص "استفاده از جوانان" دارد و می‌تواند یک جوان را شناسایی کرده و به او مسئولیت دهد بنابراین 70 تا 80 درصد کابینه رضایی جوانان از طیف‌های گوناگون هستند.
چند درصد کابینه محسن رضایی جوان خواهند بود؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از خبرگزاری آنا، دومین نشست انتخاباتی با عنوان "دانشگاه، انتخابات یازدهم و حماسه ای دیگر" عصر امروز(شنبه) به همت خبرگزاری آنا و روزنامه فرهیختگان برگزار شد.


این نشست با حضور سه تن از نمایندگان کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری به همراه رضا همدانچی مدیرعامل خبرگزاری آنا و حمیدرضا عابدی‌خرسند مدیرمسئول روزنامه فرهیختگان برگزار شد.


حمید صالحی، نماینده محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در این نشست انتخاباتی اظهار داشت: بر کسی پوشیده نیست که شرایط کشورمان بسیار شرایط ویژه و حساس است، از بعد اقتصادی این جریان و به واقع کشور ما مورد هجمه قرار گرفته است و ممکن است در حوزه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هم کشور دچار مشکلات اساسی باشد ولی در شرایط کنونی در بعد اقتصادی مردم دچار مشکلات عدیده و جدی هستند، لذا آقای رضایی از آنجایی که ما اعتقاد داریم طبق آیه صریح قرآن که می‌فرماید: « إِنَّ اللّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا» "قرآن هیج‌کجا امر نمی‌کند و فقط یکجا امر می‌کند که امانت را به اهلش بدهید" حضور یافتند.


**باید به کسی رای داد که با عدد و رقم و برنامه بخواهد کشور را مدیریت کند


وی افزود: یعنی چی اینکه امانت را به اهلش بدهید، یعنی به کسی که متخصص باشد، اهل فن باشد و برنامه داشته باشد و بگوید با عدد و رقم من به این نتیجه رسیدم کشور در شرایط اینگونه است و باید به این شکل مدیریت بشود.


**50 تومان دادیم چسب گرفتیم و 20 تومانی پاره را چسب زدیم/با این همه امکانات خدا ما را مواخذه می‌کند


صالحی ادامه داد: رضایی بعد از جنگ و فارغ شدن از بحران هشت ساله جنگ که ما به واقع با دنیا جنگیدیم عرصه را به دیگران واگذار کرد، و در این دوران افراد مختلف آمدند و زحمات فراوانی هم کشیدند، ولی امروز که کارنامه این چند نفر را می‌بینیم متوجه می‌شویم آن برنامه‌های اساسی و ریشه‌ای در خصوص اقتصاد در کشور ما انجام نشده و در یک معدل‌گیری ما 50 تومان داده‌ایم چسب گرفتیم و 20 تومانی پاره را چسب زدیم.


نماینده محسن رضایی با بیان اینکه در واقع شعار دادیم ولی رضایی معتقد است که فردای قیامت ما همه مورد مواخذه قرار می‌گیریم، اظهار داشت: خدا می‌گوید من یک میلیون 675 هزار کلیومتر مربع وسعت دارد و دومین صادر کننده گاز کردم و سومین صادرکننده نفت کردم، از نظر موقعیت ژئو پلوتیک و ژئو استراتژیک در بهترین نقطه دنیا قرار دادم ولی متاسفانه شما سر موضوع مرغ، پنیر، گوجه، خیار و سبزی خود ماندید؛ چرا؟ برای اینکه نیامدید کارها را بصورت تخصصی و جدی انجام بدهید، تا حالا هم هر چه به حوزه اقتصاد تزریق کردید مانند آبی است که به لانه موش می‌رود و مشخص نیست چه می‌شود و هیچ گشایش و رفاهی در بحث اقتصادی عاید کشور ما نشده است.


**برنامه چهارم را خمیر کردیم، برنامه پنجم و ششم را نگذاریم خمیر شود


وی با بیان این مطلب افزود: رضایی می‌گوید من در بخش اقتصادی تخصص فرا گرفتم و اعتقاد دارم بالاخره این کشور سند چشم‌انداز دارد، یک برنامه توسعه دارد؛ اگر بلایی سر برنامه چهارم توسعه آوردیم و آن خمیر کردیم دیگر برنامه پنجم و ششم را نگذاریم خمیر بشود.


صالحی با اشاره به اینکه رضایی بر این اساس احساس تکلیف و دغدغه کرده و وارد عرصه شده است، ادامه داد: اتفاقا اگر کسانی آمده بودند و خوب عمل کرده بودند و امروز شاهد آن بودیم، رضایی نمی‌آمد و می‌گفت دیگران هستند و خدمت می‌کنند و من در حوزه‌های دیگر خدمت می‌کنم.


وی توضیح داد: در دو دوره گذشته که رضایی در انتخابات آمده در یک دوره که انصراف داد و یک دوره رای نیاورد، این دوره هم آمد و همه برنامه‌های خود را در اختیار رئیس‌جمهور گذشته قرار داده و مسند آن را هم دارد و حمایت هم کرده است.


**کار دست کاردان نبوده/ اقتصاد بیمار به جراحی نیاز دارد


نماینده کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه متاسفانه کار دست کاردان نبوده است، تصریح کرد: در واقع ما در راستای برنامه‌های اساسی و ریشه‌ای کارهای جدی و اساسی را دنبال نکردیم باعث شده تا امروز شاهد یک اقتصاد لجام گسیسته و مریض باشیم که این بیماری نیاز به جراحی دارد و نه مسکن و آرامبخش.


وی افزود: رضایی برای شهر کوچک تا شهرهای بزرگ، برای استان‌ها و حل معضلات اقتصادی برنامه دارد و همه می‌توانند آن را در سایت "ویکی‌رضایی" ببینند، اگر این برنامه‌ها را ملت پذیرفتند یقین داشته باشید هم در برابر تحریم‌ها می‌توانیم بایستیم و هم می‌توانیم مشکلات اساسی و جدی را بر اساس یک نظم و قاعده‌ و برنامه جلو ببریم تا شاهد این‌گونه اوضاع اسفبار در کشور نباشیم.


**بیش از 70 درصد کابینه رضایی جوانان خواهند بود/رضایی "فوق تخصص استفاده از جوانان" دارد


صالحی نیز در پاسخ به این سوال مجری گفت: رضایی فوق تخصص استفاده از جوانان را دارد، همانطور که در دوران دفاع مقدس جوانان را انتخاب می‌کرد و با آنها از 1250 کیلومتر مرز ایران دفاع کرد، در حال حاضر نیز می‌تواند به جوانان پروبال داده و از آنها در تیم خود استفاده کند.


وی افزود: آقای رضایی اعتقاد دارد که فوق تخصص "استفاده از جوانان" دارد و می‌تواند یک جوان را شناسایی کرده و به او مسئولیت دهد بنابراین 70 تا 80 درصد کابینه رضایی جوانان از طیف‌های گوناگون هستند.


نماینده محسن‌رضایی در این مناظره گفت: شاخص رضایی این است که باید از جوانان استفاده کرد و برای وی فرقی ندارد که این جوان متعلق به کدام قوم یا فارغ‌التحصیل کدام دانشگاه است، بلکه مهم این است که این جوان به این مرز و بوم تعلق دارد و آقای رضایی می‌تواند بر اساس الگوی دفاع مقدس این کار را عملی کند.


صالحی گفت: رضایی معتقد است اقتصاد ما بیمار است و نیاز به درمان اساسی دارد؛ تحریم‌ها اثر دارد اما بیشتر از تحریم‌ها این سوء مدیریت است که ما را دچار مشکل کرده است. رضایی بر این باور است که از زمان رضاشاه همه مسائل ایران وابسته به مرکز شده و باید این تمرکز شکسته و امکانات در کشور گسترده شود.


**استان‌ها باید مراودات و اختیارات اقتصادی داشته باشند/درآمد هر استان باید به همان استان برسد


وی افزود: رضایی معتقد است برای درمان این بیمار باید فدرالیسم اقتصادی داشته باشیم به این معنا که با مهاجرت معکوس، ایجاد پویایی و دادن اختیارات اقتصادی به استان‌ها، آنها را مستقل کرده تا هر استان بتواند با استان‌های دیگر مراودات اقتصادی داشته باشد. همچنین درآمد هر استان باید به همان استان اختصاص یابد.


نماینده محسن رضایی در این مناظره گفت: در اقتصاد باید فدرالیسم شکل بگیرد و هر استانی دارای اختیاراتی در این زمینه باشد البته رضایی در بخش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بر این باورند که استان‌ها باید وابسته به مرکز باشند اما در بحث اقتصاد این تمرکززدایی باید وجود داشته باشد تا درآمد هر استان به همان استان اختصاص یابد.


صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت اقتصادی کشور بسیار خراب است و تحریم‌های کنونی بسیار شدید شده است. البته در مدت جنگ و پس از آن نیز دچار تحریم بودیم اما تحریم‌های اخیر بسیار شدید بود بنابراین باید با برنامه پیش رفت و روی منابع برنامه‌ریزی کرد. همچنین آقای رضایی برای برون‌رفت از این مشکلات اعتقاد دارد که ما باید در سطح کلان به سمت تمرکززدایی پیش برویم.


**مهم ترین برنامه های اقتصادی رضایی


وی افزود: اختصاص یارانه سبز به کشاورزان، ایجاد فدرالیسم اقتصادی،‌ جلوگیری از خام‌فروشی مواد نفتی، بومی‌سازی اقتصاد،‌ قطع وابستگی به صادرات نفت و افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه جزو مهمترین برنامه‌های آقای رضایی است که باید در حوزه‌های مختلف به آن بپردازیم.


صالحی گفت: آقای رضایی معتقد است که اقتصاد ما وابسته به صادرات تک محصولی شده است و برای درمان اقتصاد باید اتکای‌مان به انرژی‌های فسیلی، کاهش یابد.


**باید چند شهرک توریستی-پزشکی ایجاد کنیم/باید بین صنعت و دانشگاه پیوند بزنیم


وی ادامه داد: از آنجا که کشورهای آسیای جنوبی و کشورهای منطقه نیاز جدی به خدمات پزشکی دارند ما می‌توانیم چند شهرک توریستی - پزشکی در کشور ایجاد کنیم و از آنها بخواهیم تا برای درمان به کشور ما بیایند و به این وسیله می‌توانیم در قبال ارائه خدمات پزشکی ارز آوری داشته باشیم.


نماینده محسن رضایی در این مناظره گفت: آقای رضایی بر این باور است که باید بین صنعت و دانشگاه پیوند بزنیم تا بدین وسیله بازارهای منطقه را به دست بیاوریم. همچنین می‌توانیم به سمت صادرات محصولات کشاورزی و همچنین قیمت فرش پیش برویم و با یک دیپلماسی قوی زمینه را برای جذب توریسم و گردشگر فراهم کنیم. تا به تدریج از صادرات تک محصولی خارج شویم.


صالحی گفت: پس از انقلاب یکی از دستاوردهای انقلاب این بود که بر روی توسعه دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرد البته نباید بحث توسعه دانشگاه‌ها با تولید مدرک یکسان برشمرده شود چرا که ما در سال حدود 2 تا 3 میلیون مدرک به فارغ‌التحصیلان می‌دهیم که این موضوع می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. براین اساس آقای رضایی برنامه دارد تا این روند را تغییر دهد و به سمت کیفیت پیش برویم تا بتوان از فارغ‌التحصیلان و تخصص آنها در زمینه خودش استفاده شود.


وی افزود: رویکرد آقای رضایی این است که مدرک سازی تبدیل به شایسته سالاری شده و تمام کسانی که درس خوانده‌اند مورد استفاده قرار گیرند و هر کسی در رشته‌ای که تحصیل کرده مشغول به کار شود. همچنین آقای رضایی برای جلوگیری از فرار مغزها نیز برنامه‌ دارد و به دنبال این است تا بتواند از این ظرفیت عظیم استفاده کند.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ميعاد
|
-
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
0
يا ابوالفضل يا محسن