رییس شورای رقابت :
کد خبر: ۶۶۶|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
رییس شورای رقابت گفت : توجه به ایجاد فدرالیسم اقتصادی و شکل گیری اقتصاد منطقه ای درکشور یک راهکار اساسی برای توسعه اقتصادی در دنیای امروز است .
ایجاد فدرالیسم اقتصادی راهکاراساسی برای توسعه اقتصادیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، جمشید پژویان در گفت و گو با" پایگاه خبری ایران من سلام "با اشاره نقاط قوت برنامه های ارائه شده از سوی محسن رضایی گفت : به طور کلی نقطه نظرات اقتصادی این کاندیدای ریاست جمهوری  بسیار ملموس تر و مناسب تر از باقی کاندیدا ها ست و برنامه ایشان برای پیاده سازی فدرالیسم در حوزه اقتصاد یک راهکار اساسی در اقتصاد امروز دنیاست .
وی افزود : بر اساس این برنامه ، مناطق اقتصادی کشور می توانند درآمدهای مالیاتی را در فعالیت های همان منطقه هزینه کنند و با جذب سرمایه گذاری با توجه به مزیت های نسبی که هر منطقه دارد با عث شکوفایی اقتصادی شوند .
پژویان اصلاح قیمت ها با اجرای هدفمندی یارانه ها و ایجاد کارایی در اقتصاد برای تشویق سرمایه گذاری را مهم دانست و گفت : ایشان  برنامه های خوبی را ارائه دادند و لی باید راهکارها را بازگو کنند  تا معلوم شود برای رونق در بخش تولید به چه راهکارهای مشخصی رسیدند .
وی با اشاره به بالا بودن مصرف انرژی در کشور گفت : نظرات ایشان در مورد صرفه‌جویی در مصرف انرژی با اعمال مجموعه‌ای متعادل از اقدامات قیمتی و غیرقیمتی به منظور کاهش مستمر «شاخص شدت انرژی» کشور و توجه ایشان  برای استفاده از انرژی های غیر فسیلی  از جمله انرژی بادی و خورشیدی از جمله نقاط قوت برنامه های ایشان است.
رییس شورای رقابت در باره برنامه محسن رضایی  برای رفع مشکلات اقتصادی از طریق اجرای مدل  شبیه به مدل  انقلابی با حضور مردم در عرصه اقتصاد و گسترش بازار سرمایه و پس انداز به تمام مناطق ایران گفت : امروز در دنیا یکی از نکاتی که مطرح می شود این است که باید د رکنار صنایع سنگین به صنایع متوسط و کوچک هم توجه شود و بستر باید به گونه ای فراهم شود تا مردم هم وارد کارهای تولید ی شوند .
وی در ادمه گفت : از آنجائیکه اقتصاد ما آمادگی چنین حضوری را ندارد باید بستری را فراهم کنیم تا مردم  وارد بازار سرمایه شوند .
به گفته پژویان باید راهکارهایی پیش بینی شود تا سرمایه های کوچک مردم  که به دلیل برخی ناکارامدی هاو نامتناسب بودن نرخ سود سپرده ها با نرخ تورم  سر از بازار سکه و ارز درمی آورد به سمت بازار سرمایه هدایت شود و توجه رضایی کاندیدای این دوره از ریاست جمهوری  به گسترش بازار سرمایه و مشارکت دادن سرمایه های مردمی حائز اهمیت است .
رییس شورای رقابت توجه رضایی به تشکیل خوشه های صنعتی را نیزمهم دانست گفت : سالهاست کهدر اقتصاد کشور نسبت به ایجاد خوشه های صنعتی که بخشی از صنعت است غفلت شده است .
 وی در ادامه خاطر نشان کرد : باید خیلی وقت ها پیش از زمانی که صنعت وارد کشور شد چرخه واقعی بین صنایع به خوبی طراحی می شد واگر مروری به راه اندازی در صنایع سنگین از قبل از انقلاب داشته باشیم می بینیم که متاسفانه روی صنایع واسطه ای سرمایه گذاری نشده است .
.
 
 
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعيد
|
-
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
0
من خيلي به اين کار اميدوارم.انشاالله دکتر راي بياره و خدا کمک کنه که مملکت درست شه