کد خبر: ۶۷۴|
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
مسعود دانشمند، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تاکید کرد من با یارانه سبز موافق هستم اما بهترین راه حل برای مشکلات تعامل با دنیا است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی:   با یارانه سبز موافقم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، مسعود دانشمند در گفتگو با پایگاه خبری ایران من سلام درباره دیدگاه اقتصادی محسن رضایی به ویژه در بخش یارانه سبز گفت: من با بحث یارانه سبز موافق هستم اما راه حل مشکلات تعامل با دنیا است. تا زمانی که با کشورهای دیگر تعامل نداشته باشیم، نمی توانیم تولیدات خود را بفروشیم.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر رتبه ما به لحاظ کسب و کار در دنیا مناسب نیست و طبیعی است اگر با دنیا تعامل نداشته باشیم این رتبه درست نمی شود، ولی اگر بتوانیم این تعامل را برقرار کنیم و رتبه اشتغال را دو رقمی کنیم، می توانیم به نتایج مناسب دست پیدا کنیم.
دانشمند اشاره کرد: از سوی دیگر ما یارانه ای می دهیم تا روزی ندهیم. بگذارید این مساله را با یک مثال توضیح بدهم. ما چوب زیر بغل را به کسی می دهیم که از وجودش استفاده کند تا زمانی که پایش در گچ است. ما این چوب را نمی دهیم که برای همیشه جزیی از وجودش شود. این مساله در امر یارانه مهم است.
عضو هیات ریسه اتاق بازرگانی ادامه داد: قدرت خرید مردم باید حفظ شود تا چرخه تولید و عرضه بچرخد. ما باید یارانه نقدی را به غیر نقدی تبدیل کنیم. در واقع در فاز دوم باید آموزش، بهداشت و موارد دیگر را رایگان کنیم تا پول این بخش را هزینه بخش های دیگر کنیم.
دانشمند عنوان کرد: ما باید آموزش، مسکن و بهداشت را از سبد خانوار بیرون بکشیم تا پول نقد این بخش ها را وارد چرخه دیگر تولید کنیم. در حال حاضر هزینه مسکن، آموزش و ... بسیار بالا است. الان هزینه های دبستان و پیش دبستان بیشتر از دانشگاه است. حال باید پرسید راه حل همه این مشکلات چیست؟
وی در ادامه گفت: صحبت های محسن رضایی در صورتی تحقق پیدا می کند که با دنیا تعامل داشته باشیم. اگر ما به اندازه کافی پول داشته باشیم و نیروی انسانی هم در اختیارمان باشد اما برای فروش بازار نداشته باشیم چه فایده ای خواهد داشت. ما در حال حاضر بهترین نوع کود شیمیایی اوره دنیا را تولید می کنیم. در واقع چهار میلیون تولید در این زمینه داریم. تا زمانی که در تحریم باشیم، طبیعی است که جلو فروش گرفته می شود.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تاکید کرد: ما باید روی سیاست خارجی کار کنیم. مسلماً در این صورت تورم هم کاهش می یابد. دلم می خواهد جمله ای را بگویم که شما حتماً به محسن رضایی منتقل کنید و آن هم این است که سپاه بیکاران خاموش جلو می آیند. باید مراقب این سپاه باشیم.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
ايران شجاعي
|
-
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
0
0
سربلند باشي