کد خبر: ۶۸۹|
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
راه‌اندازی سایت ویکی رضایی با محوریت برنامه‌های اصلی دکتر محسن رضایی که با تلاش جمعی از نخبگان و صاحبنظران برنامه‌ریزی و طراحی شده، نخستین بار در تاریخ انتخابات کشور این امکان را به مردم تمام 405 شهرستان کشور می‌دهد که برنامه‌های تخصصی تدوین شده برای شهرستان‌های خود را که بر مبنای نیاز‌سنجی تخصصی صورت گرفته برحسب تصویری دقیق از وضع موجود و وضع مطلوب شهرستان‌ها در اختیار داشته باشند.
«ویکی رضایی» چیست؟

سامانه اینترنتی «ویکی رضایی» حاصل چندین ماه تلاش بی‌وقفه جمعی از نخبگان کشور است که حاوی برنامه‌های آینده دولت به تفکیک هر شهرستان است. این برنامه‌ها به عنوان طرح جامع توسعه در 10 محور «اقتصادی، صنعت و معدن، کشاورزی و دامداری، خدمات شهری، زیربنایی و عمرانی، آموزش، بهداشت و درمان، ورزش و سرگرمی، فرهنگ و هنر، امنیت، رفاه و آرامش» و با مدنظر قرار دادن ظرفیت‌های بالقوه هر شهرستان، نیازها، منابع، فرصت‌ها، توانایی‌ها و موقعیت استراتژیک آن شهرستان تنظیم شده ‌است.


راه‌اندازی سایت ویکی رضایی با محوریت برنامه‌های اصلی دکتر محسن رضایی که با تلاش جمعی از نخبگان و صاحبنظران برنامه‌ریزی و طراحی شده، نخستین بار در تاریخ انتخابات کشور این امکان را به مردم تمام 405 شهرستان کشور می‌دهد که برنامه‌های تخصصی تدوین شده برای شهرستان‌های خود را که بر مبنای نیاز‌سنجی تخصصی صورت گرفته برحسب تصویری دقیق از وضع موجود و وضع مطلوب شهرستان‌ها در اختیار داشته باشند.


آسیب‌شناسی مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و رفاهی شهرستان‌های مختلف کشور از دیگر ویژگی‌های اختصاصی سایت ویکی رضایی است که در غالب برنامه‌ها و راهکارهای مورد نظر دکتر محسن رضایی ارایه شده است. این مجموعه با مشارکت 15 هزار نفر ساعت مهیا شده که در تدوین آن علاوه بر نیازسنجی دقیق و توجه به مزیت‌های نسبی هر شهرستان درجهت توسعه و آبادانی آن؛ به اسناد بالادستی نظام مانند سند چشم‌انداز20 ساله و برنامه‌های راهبردی توسعه کشور و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به‌ویژه قانون بودجه کشور و برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های کلی اصل 44 مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و منویات مقام معظم رهبری پیرامون پیشرفت و عدالت و سبک زندگی اسلامی توجه شده و در راستای آنان تدوین شده است.


لذا هیچ‌گونه تعارضی بین این برنامه‌ها و اسناد بالادستی نظام وجود ندارد. علاوه براین با هدف مردمی کردن اقتصاد که از شعارهای اصلی دکتر رضایی است، این برنامه با خواست و نوع نگاه مردم هر شهرستان همخوانی کامل دارد و برنامه‌ای است مردمی که با مشارکت مردم نیز تحقق خواهد یافت. لذا از همه نخبگان، دانشگاهیان و عموم ملت بزرگوار ایران که نسبت به فردای خود، شهرستان و منطقه خود دغدغه و نگرانی دارند، دعوت به عمل می‌آید که با حضور و مشارکت فعال نسبت به غنی‌سازی و به‌روز‌رسانی این دانشنامه آزاد، دکتر رضایی را در اداره بهتر کشور و دولت بعدی یاری رسانند. به سامانه ویکی رضایی خوش آمدید مجموعه پیش رو حاصل چندین ماه تلاش بی‌وقفه جمعی از برنامه‌ریزان و مشاوران جناب آقای دکتر محسن رضایی (نامزد یازدهمین دوره ی انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران) و حاوی برنامه‌های آینده دولت پیشنهادی ایشان برای هر شهرستان است. این برنامه‌ها به عنوان طرح جامع توسعه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … و با مدنظر قرار دادن ظرفیت‌های بالقوه هر شهرستان، نیازها، منابع، فرصت‌ها، توانایی‌ها و موقعیت استراتژیک آن شهرستان تنظیم گردیده‌است. افرادی که مایل به داشتن شناخت کافی نسبت به این برنامه‌ها هستند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات کامل و کافی به صورت مجتمع در مورد شهر موردنظر داشته باشند.


کاربران سامانه به سه گروه اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند:


کاربرانی عمومی، کاربران عضو ، مدیر ارشد


١- کاربران عمومی دسترسی‌های کاربر عمومی محدود است. این نوع کاربر شامل افرادی است که برای اولین بار وارد سامانه شده اند یا افرادی که فرم عضویت را پر نکرده اند است. امکانات این گروه کاربران شامل: مشاهده برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هر شهر به تفکیک موضوع، مشاهده آخرین رویدادها (اخبار) ، مشاهده بحث‌ها، مشاهده ویرایش‌های موجود بر روی مطالب توسط کاربران عضو، امکان عضویت.


 ٢- کاربر عضو کاربرانی که فرم عضویت را پر نموده اند و پیامک فعالسازی را دریافت کرده اند در این گروه قرار می‌گیرند. امکانات این گروه کاربران: مشاهده برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هر شهر به تفکیک موضوع، مشاهده آخرین رویدادها (اخبار) ، مشاهده بحث‌ها و ثبت نظر جدید، مشاهده ویرایش‌های انجام شده بر روی مطالب توسط کاربران عضو و ثبت ویرایش جدید بر روی موضوع، مشاهده لیست ویرایش‌های انجام شده توسط خود کاربر، امکان تغییر رمز عبور.


 ٣- مدیر ارشد مدیر ارشد سامانه به تمام امکانات سامانه دسترسی دارد که شامل: مشاهده و ثبت رویداد‌های اخیر (اخبار) ، ثبت موضوع جدید برای برنامه‌های کاری، مشاهده ویرایش‌های انجام شده توسط کاربران و تایید یا عدم تایید صحت این ویرایش‌ها (ویرایش انجام شده توسط کاربر تنها در صورت تایید شدن مطلب توسط مدیر ارشد قابل نمایش در سامانه است) ، مشاهده نظرات اعمال شده توسط کاربران (تنها نظراتی در قسمت بحث نمایش داده می‌شود که صحت آن توسط مدیر ارشد تایید شده باشد) شرح سامانه انتخاب شهر: کاربران به منظور مشاهده‌های برنامه کاری در مورد هر شهر ابتدا باید شهر مورد نظر را انتخاب نمایند.


 برای انجام این کار سه روش زیر موجود می‌باشد:


١- کلیک بر روی استان مربوط به شهر از پنل پایین نقشه و انتخاب نام شهر مورد نظر، ٢- کلیک بر روی علامت بر روی شهر در نقشه، ٣- جستجوی نام شهر از طریق tab بالای صفحه ویرایش پس از انتخاب شهر تمام برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شهر مورد نظر به تفکیک موضوع نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی عنوان هر موضوع امکان باز یا بسته کردن tab مربوط، موضوع مورد نظر به کاربر داده می‌شود.


در صورتی که مطلب نیاز به ویرایش داشته باشد با کلیک بر روی لینک ویرایش جلوی عنوان هر موضوع وارد صفحه ویرایش شده و می‌توان متن را تصحیح کرد. این پنل کلیه امکاناتی را که مورد نیاز برای ویرایش متن است، در اختیار کاربر ارشد به زبان فارسی قرار می‌دهد. در صورت نیاز به ورود اطلاعات از فایل word ابتدا متن مورد نیاز از فایل word را انتخاب و کپی نمایید و سپس بر روی آیکن مشخص شده در تصویر بالا کلیک نمایید و متن مورد نظر را در این قسمت وارد نمایید و بر روی دکمه پذیرش کلیک نمایید و در انتها دکمه ذخیره سازی را انتخاب کرده تا اطلاعات ورودی ذخیره گردد.


تغییر تصویر نقشه در صورت نیاز به تغییر تصویر نقشه بر روی نقشه کلیک کنید تا وارد صفحه انتخاب تصویر شوید و بر روی دکمه choose file کلیک کرده و فایل تصویری مورد نظر را نتخاب نمایید و در صورت تایید بر روی دکمه درج فایل کلیک نمایید. محتویات به منظور دسترسی سریعتر به موضوعات برنامه‌های کاری می‌توان در پنل محتویات بر روی موضوع موردنظر کلیک نمایید تا قسمت مورد نظر نمایش داده شود. مقاله جدید برای درج موضوع یا مقاله جدید بر روی لینک مقاله جدید در بالای صفحه کلیک نمایید تا وارد پنل درج مقاله شوید. در این پنل ابتدا سرتیتر مورد نظر را انتخاب سپس موضوع موردنظر را وارد و بعد از آن متن مقاله را در قسمت مشخص شده وارد کنید.


 در انتها جهت مشاهده این مطلب توسط کاربران بر روی دکمه ذخیره سازی کلیک نمایید تا مطلب ذخیره گردد. تاریخچه به منظور مشاهده تاریخچه اصلاحات انجام شده توسط کاربران بر روی لینک تاریخچه مقابل عنوان هر موضوع کلیک نمایید. در پنل تاریخچه لیست اصلاحات انجام شده توسط تمامی کاربران نمایش داده شده و با کلیک بر روی عنوان مطلب می‌توان اصلاح انجام شده را مشاهده نمایید. در صورت کلیک بر روی نام کاربر اصلاح‌کننده می‌توان لیست کلیه اصلاحاتی که این کاربر انجام داده است را مشاهده نمایید. به منظور مشاهده بحث‌ها و نظرات داده شده توسط کاربران بر روی tab بحث کلیک کرده و می‌توان لیست تمامی موضعات موجود را مشاهده کرد و سپس موضوع مورد نظر را انتخاب کرده و می‌توان نظرات ثبت شده را مشاهده کرد. و در صورت نیاز نظر جدید ثبت نمود. مدیریت رویدادها به منظور ثبت رویداد جدید در سامانه از منوی سمت راست بر روی مدیریت رویدادها کلیک کرده و لیست تمامی رویدادهای ثبت شده را مشاهده نمایید. برای ثبت رویداد جدید بر روی دکمه جدید کلیک کرده کرده و متن رویداد را وارد نمایید و در انتها بر روی ثبت کلیک نمایید. در صورت نیاز به ویرایش ابتدا رویداد مورد نظر را انتخاب و سپس بر روی دکمه ویرایش کلیک نمایید تا پنل ویرایش نمایش داده شود. پس از اعمال اصلاحات بر روی دکمه ذخیره سازی کلیک نمایید. ثبت موضوع به منظور ثبت موضوع جدید بر روی منوی مدیریت موضوعات کلیک کرده تا لیست موضوعات نمایش داده شود.


در صورت نیاز به ثبت جدید بر روی دکمه ثبت کلیک نمایید و در صورت نیاز به اصلاح بر روی عنوان موضوع مورد نظر کلیک کرده و اصلاح را اعمال نمایید و در انتها بر دکمه اینتر را فشار دهید. کارتابل مقالات اصلاحی به منظور مشاهده و تایید اصلاحات اعمال شده بر روی هر مطلب توسط هر کاربر وارد منوی کارتابل مقالات اصلاح شده شوید و لیستی از اصلاحات با نام کاربر اصلاح‌کننده و تاریخ ثبت و آدرس IP و متن اصلاح شده در این پنل نمایش داده میشود. در صورت تایید می‌توان وضعیت اصلاح انجام شده را به مخفی شده به تایید شده تغییر دهید. در این صورت متن اصلاح شده در قسمت تاریخچه مربوطه نمایش داده می‌شود. کارتابل نظرات به منظور مشاهده و تایید نظرات داده شده به هر موضوع بر روی کارتابل نظرات کلیک کرده و لیست نظرات تایید نشده نمایش داده می‌شود. در صورت تایید هر نظر وضعیت نظر را از مخفی شده به تایید شده تغییر دهید. مدیریت کاربران به منظور ثبت کاربر جدید بر روی منوی مدیریت کاربران کلیک کرده تا لیست کاربران نمایش داده شود. برای ثبت کاربر جدید بر روی دکمه ثبت پایین پنل کلیک کرده و اطلاعات مورد نظر را وارد نمایید. در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات بر روی متن مورد نظر کلیک کرده و تغییر را اعمال نمایید در نهایت دکمه اینتر را فشار دهید تا تغییرات اعمال شود.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۰
صادق تابان
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
11
7
استحضار داريد که جامعه فرهنگيان قشري تاثير گذار و داراي رآي قابل توجهي است در مباحث مطرح شده هيچيک از نامزدها بصورت واضح به مشکلات فرهنگيان و رسيدگي به وضعيت معيشت آنان و برابري حقوق آنان با ساير دستگاهها اشاره اي نداشتند لذا پيشنهاد مي شود جناب دکتر رضايي در برنامه هاي خود اشاره اي به اين قشر عظيم و باني فرهنگ جامعه و انقلاب داشته باشند.
صادق تابان
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
1
10
حقيقت آن است که نظام براي رزمندگان دوران دفاع مقدس برنامه مشخصي نداشته و اين قشر عظيم از خدمات قتبل توجهي برخوردار نيست در حالي که گناه آنها چيست اگر شهيد و يا جانباز نشدند آنها هم بايد بهره اي از تخفيف بليط هواپيما و ... داشته باشند . اين مورد هم مي تواند در جمع آرا تاثير گذار باشد
ابراهيم عباس پور
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۳
0
0
انشا الله اقا محسن دوره بعد رياست جمهوري شرکت کنه راي مياره که الگوي زندگي منه