کد خبر: ۷۲۷|
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
محسن رضایی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، در گفتگو با شبکه خبری العالم، برنامه های خود را برای اداره کشور، ایجاد پیشرفت و شکوفایی و حل مشکلات موجود تشریح کرد.
برنامه دکتر رضایی برای "انقلاب اقتصادی" در کشور

رضایی با معرفی خود به عنوان یک اقتصاد دان مهمترین اولویت برنامه هایش را " انقلاب اقتصادی " عنوان کرد وافزود : یک تحول بزرگ اقتصادی را ان شاء الله در کشور به وجود می آوریم؛ اولا اقتصاد تک محصولی را که عمدتا به نفت متکی بوده به اقتصاد چند محصولی تبدیل می کنیم یعنی کشاورزی ایران، گردشگری، صنعت ومعدن را به میزان نفت گسترش می دهیم.

وی گفت : مساله دیگر در اقتصاد ایران بازار پول است، ما بازار سرمایه را اصلاح می کنیم وبا توجه به اینکه زمینه برای تجارت در کشور در منطقه و حتی سطح بین الملل وجود دارد، با وجود تحریمها فرصت های تجاری خوبی داریم که از آن استفاده می کنیم.

استفاده از همه ظرفیت های تولید ملی

رضایی در خصوص تولید ملی خاطرنشان کرد: در شهرها و استانهای ایران ظرفیت ها و مزیت های فراوانی وجود دارد که از این مزیتها برای تولید ملی استفاده می کنیم، اقتصاد ایران را به صورت فدرالیزم درخواهیم اورد یعنی ایالت های اقتصادی تشکیل می دهیم مثلا خوزستان ،آذربایجان و سیستان و بلوچستان خود هریک ایالت اقتصادی می شود.

وی افزود: در مورد نقش دولت در اقتصاد هم تحول ایجاد می کنم، یعنی پای دولت را از اقتصاد بیرون می کشم. اقتصاد باید مردمی باشد، بخش خصوصی بخش تعاونی کسب و کارهای خانگی زیادی در ایران راه اندازی می کنیم تا ان شاءالله تحولی دراقتصاد ایران رقم بزنیم.

رابطه تحریم ها با شکوفایی اقتصادی

رضایی با اشاره به تحریم ها و رابطه آن با شکوفایی اقتصادی گفت: این تحریم ها عمدتا دو مساله یعنی فروش نفت و جابجایی درآمدهای نفتی را هدف قرار داده و اقتصاد ما به دلیل متکی بودن برنفت، آسیب پذیر شده است؛ اما وقتی که صادرات غیرنفتی فراوانی داشته و تولید ملی را رونق دهیم، بسیاری از نیازهای خود را با کیفیت بهتر تولید می کنیم و تحریمها نمی تواند مانع باشد؛ ولی ما نمی خواهیم همیشه تحریم ها ادامه یابد. در بحث های سیاست خارجی فضای جدیدی در روابط بین المل ومنطقه ایجاد می کنیم و یک حرکت جدیدی را شروع می کنیم که تحریمها هم روز به روز کاهش یابد و از سر راه ملت ایران برداشته شود.

بازی برد- برد در روابط خارجی

وی در پاسخ به این سئوال که "آیا رفع تحریم ها با لغو فعالیت هسته ای ایران میسر خواهد شد"، تصریح کرد: ما به فرمولهایی رسیدیم و بازی برد-برد را شروع می کنیم و کاری خواهیم کرد که نگرانی هایی در سطح بین الملل وجود نداشته باشد؛ ولی ماهم به منافع ملی وارزشهای انقلاب پایبند باشیم ، راه حل وجود دارد ما مذاکراتی با اتحادیه اروپا در زمان سولانا داشتیم و درجلسات اخیرنیز با اروپائی ها راه حلهایی وجود داردکه با 5+1به تفاهم برسیم و مسیرهسته ای یک مسیر کاملا مطمئنی باشد هم برای دنیا وهم دستاوردهامونو ازدست ندهیم.

آینده روابط ایران و کشورهای خلیج فارس

رضایی درباره تنش روابط ایران با کشورهای عربی و خلیج فارس گفت: دو مشکل وجود دارد که باید حل شود؛ امریکا و غرب نمی خواهند کشورهای منطقه بدون اسرائیل کنار هم بنشینند و اصرار دارند که اسرائیل هم باید عضو ما باشد و مشکل دوم تکروی در منطقه است. ان شاءالله در دولتی که تشکیل دهیم اولین جلسه بین سران منطقه را برگزار خواهیم کرد ویک همکاری دسته جمعی را شروع می کنیم. ما تا حالا همکاری مان دسته جمعی نبوده و کشورهای ایران، مصر، عربستان و ترکیه به تنهایی فعالیت دارند. ما همکاری جدید دسته جمعی را آزمایش خواهیم کرد و بنای این همکاری نیز امنیت و توسعه است، بنابراین همه نیاز به امنیت و توسعه دارند. دلیلی ندارد که با هم همکاری نکنیم. کشورهای عربی برادران ما هستند دلیلی وجود ندارد که با هم اختلاف داشته باشیم. آنقدر اهداف بزرگ و مشترک داریم که این اختلافات در برابر آنها چیز مهمی نیست. ما می توانیم باهم تفاهم داشته باشیم و حرکت جدیدی را آغاز کنیم.
ی ایران و کشورهای عربی در این باره افزود: فکر نمی کنم در این باره مشکلی داشته باشیم. من از فرمول پنج به علاوه سه استفاده می کنم. پنج کشور همسایه سوریه یعنی ترکیه، عراق، اردن، فلسطین و لبنان؛ به علاوه ایران، عربستان و مصر. من پیشنهاد خواهم داد که این گروه تشکیل شود و بر جلسه مشترکی که بین مردم سوریه و دولت و معارضان سوری - نه غیرسوری- تشکیل می شود نظارت کنند. در واقع دولت، مردم و معارضان سوری درباره برنامه ای بر محور دموکراسی با یکدیگر هماهنگ شوند و 3+5 هم نظارت کند و برای این منظور کمک کند. حل بحران سوریه اکنون همکاری دسته جمعی را می طلبد و فکر می کنم می توان مسئله را حل کرد و درگیری را پایان داد.

پایان نقش آفرینی نظامیان و دولتی ها در اقتصاد

محسن رضایی درباره ادعای غرب مبنی بر اینکه مسائل حساس ایران در دست سپاه پاسداران قرار دارد، گفت: پس از پایان جنگ اقتصاد ایران اقتصادی فروپاشیده ای بود. پیمان کاری در آن صورت نمی گرفت و خیلی از کارآفرینان به خارج از کشور رفته بودند. ایران کشوری جنگ زده بود. نیروهای مسلح ایران هم بیش از پنج یا شش هزار تجهیزات مهندسی داشت که اگر از آنها استفاده نمی شد، آسیبی هم به کشور وارد می شد و هم اینکه این تجهیزات از بین می رفت و فرسوده می شد. از این رو، دولت از سپاه درخواست کمک کرد و ده ها سد و اتوبان و جاده با کمک سپاه در کشور ساخته شد. پس از مدتی اقتصاد باید مردمی می شد. از سال 1384 که سیاست های اصل 44 ابلاغ شد، باید همه وزارتخانه ها و همه دولتی ها چه نظامی ها و غیر نظامی ها باید آرام آرام از اقتصاد خارج می شدند و اقتصاد به دست مردم واگذار می شد. من همین کار را می کنم؛ یعنی با سیاست های اصل 44 که تنظیم شده، کاری خواهیم کرد که نه تنها نیروهای مسلح بلکه دولتی ها هم از اقتصاد خارج شوند و اقتصاد از دست آنها آزاد شود و به دست مردم بیفتد.

رویکرد اقتصادی و توجه به مردم

رضایی درباره اینکه در صورت پیروزی چه چیزی وجه تمایز دولت او با دولت سابق خواهد بود گفت: اولین وجه تمایز دولت من اقتصاد خواهد بود. من اقتصاد دان هستم و برنامه های مفصلی برای تحول اقتصاد ایران آماده کرده ام، اقتصاد ، ایران را در مسیر تولید و سرمایه گذاری هدایت می کند. مسئله بازارها، مسئله بخش خصوصی، مردم در اقتصاد جدی گرفته می شود. مسئله دوم توجه به مردم است. شعار من "سلام بر زندگی" است؛ یعنی ما در این دوره چهار ساله همه توجه خود را به مردم معطوف می کنیم. شغل ایجاد می کنیم، گرانی ها را حل می کنیم. کیفیت زندگی مردم را ارتقاء می دهیم و استانداردهای زندگی را تقویت می کنیم. مسائل سلامت و بهداشت و درمان، اخلاق در سیاست، آرامش در خانواده ها را جدی می گیریم. در حقیقت، محور برنامه های من زندگی مردم است.

تلاش برای تقویت صلح و دوستی در منطقه

رضایی در پاسخ به پرسشی درباره بزرگ ترین چالش پیش روی ایران و این که "آیا شبح جنگ همچنان بر منطقه سایه خواهد افکند؟" گفت: اگر من دولت را به دست گیرم، امنیت و صلح را در منطقه محور قرار خواهیم داد. ما اکنون در افغانستان، بحرین، عراق، سوریه چالش های خیلی زیادی داریم. هیچ جای دنیا به اندازه منطقه ما ناامن نیست. ما ان شاء الله تحرکی را با خود کشورهای منطقه آغاز می کنیم که امنیت را به منطقه برگرداند و صلح و دوستی و توسعه را تقویم کنیم. بنابراین، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نگران باشیم. من هیچ وقت نگران آینده نیستم، بالعکس امیدوارم که وضع منطقه ما به سوی امنیت خواهد رفت. در دوران ما بهترین وضع امنیت در منطقه شکل خواهد گرفت و همکاری ها و دوستی ها هم تقویت می شود.

حضور همه اقوام ایرانی در "دولت فراگیر"

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد حضور اقشار و اقوام مختلف در دولت وی اظهار داشت: ان شاء الله در دولت خود به همه اقوام ایرانی نقش می دهیم و به همین دلیل، نام دولت من، دولت فراگیر است. البته ما در دوران مقدس سرداران بزرگی از خوزستان داشتیم. شهید بزرگوار علی هاشمی که یکی از قهرمانان بزرگ ملی ایران است، از دشت آزادگان هستند. امیر شمخانی که سالها وزیر دفاع ایران بودند و یکی از فرماندهان برجسته سپاه بودند و بعدا در ارتش هم فرمانده نیروی دریایی شدند. اینها از برادران عرب ما بودند و پست های بسیار مهمی گرفتند.
وی افزود: ولی در مسائل سیاسی نه تنها قوم عرب، بلکه اکثر اقوام ایرانی نتوانستند نقشی فعال پیدا کنند مخصوصا منطقه زاگرس و جنوب. این دو منطقه هنوز آن فرصت را پیدا نکرده است، اما ان شاء الله در دولت ما،توانایی و پایبندی به نظام، شرط همکاری با دولت است.

سوابق فعالیت های قبل و بعد از انقلاب رضایی

رضایی 59 ساله متولد مسجد سلیمان در استان خوزستان در باره سابقه فعالیت های خود قبل و بعد از انقلاب گفت که در سال 1351 یک گروه سیاسی به نام "منصورون" ایجاد کردیم و در سال 1352 رژیم شاه من را دستگیر کرد، در حالی که هنوز دبیرستان را هم تمام نکرده بودم. پس از انقلاب حدود 16 سال فرمانده سپاه بودم. سپاه را به چند نیروی بزرگ تبدیل کردیم و تیپ و لشکرهای زیادی در آنجا تشکیل دادیم. بعد از جنگ هم از سپاه بیرون آمدم و وارد مجمع تشخیص مصلحت نظام شدم و در آنجا کمیسیون اقتصاد کلان مجمع را در حقیقت اداره کردم.

رضایی ادامه داد: ما چشم انداز آینده ایران و سیاست های اصل 44 را در مجمع تشخیص تصویب کردیم و سپس خدمت مقام معظم رهبری ارائه دادیم و ایشان اصلاحاتی انجام دادند و تصویب نهایی کردند و در حقیقت به قوای سه گانه ابلاغ شد

محسن رضایی افزود: من مستقل وارد انتخابات شدم و به همین دلیل تاکنون در ائتلافهایی که شکل گرفته ورود پیدا نکردم و تلاشم این است از همه گروهها استفاده کنم، چون وضعیت اقتصادی و سیاسی طوری است که باید از همه گروهها بهره برداری شود. درعین حال دو شرط برای تشکیل دولتم دارم، نخست این که افراد کابینه ام کارامد وتوانمند باشند ودوم اینکه نظام و رهبری را قبول داشته باشند. حالا فرقی ندارد که اصلاح طلب باشد یا اصولگرا، ما بدون توجه به وابستگی های جناحی همکارانمان را تعیین می کنیم و برای من بیشتر کارآمدی افراد مهم است تا بتوانیم وضعیت کشور را با قدرت بیشتر اداره کنیم. از همه اقوام استفاده می شود و در حقیقت کشور را بر اساس عدالت سیاسی و عدالت اقتصادی اداره خواهیم کرد.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
الله مراد کمايي
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
اي اميد ملت راهکارها و برنامه هايت بي نظير است .طرح احداث پالايشگاهاي مرزي براي فروش فراوردهاي نفتي : هديه ازدواج از طريق کمک به کارخانجات : برداشتن سايه سياست و امنيت اززندگي مردم و دهها راهکار ارزشمند ديگر پيروزي شما آرزوي ماست
sama
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
10
زنده باد دکتر رضايي
خدايا بينشي عطا کن تا مردم هميشه سرافراز ما انتخابي درست داشته باشند
به اميد پيروززززززي دکتر
سلام بر زندگي
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
محسن رضايي پيشتاز نظرسنجي سايت اصولگراها http://www.osoolgera.ir
ستاد خبري
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
همسر شهيد بابايي
محسن رضايي به فقر فرهنگي و عواقب آن اشاره کرد

ايران من سلام: صديقه حکمت، همسر شهيد بابايي با تاکيد بر اينکه محسن رضايي برنامه هاي خوبي در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي دارد، گفت: دکتر رضايي در صحبت هايشان به فقر فرهنگي اشاره کردند که منجر به مسائل مختلف همچون اعتياد و ... در جامعه مي شود. اميدوارم مردم شريف ايران 24 خرداد تحت ولايت فقيه پر شور پاي صندوق هاي راي حاضر شوند و اصلح ترين رئيس جمهور را انتخاب کنند.
صديقه حکمت، همسر شهيد بابايي در پاسخ به اين سوال که ديدگاه هاي محسن رضايي را در مناظره فرهنگي و اجتماعي نامزدهاي رياست جمهوري را چگونه ارزيابي مي کنيد به پايگاه خبري ايران من سلام گفت: من دو مناظره اقتصادي و فرهنگي و اجتماعي نامزدهاي رياست جمهوري را ديدم و با ديدگاه هاي هر کدام از نامزدها آشنا شدم. همه اين عزيزان تلاش کردند در زماني که داشتند ديدگاه هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي شان را مطرح کنند. به اميد خدا بايد ببينيم که در عمل چگونه خواهند بود.
وي در ادامه افزود: من در اين مناظره ديدگاه هاي آقايان محسن رضايي، حسن روحاني و باقر قاليباف را بيشتر از بقيه نامزدها پسنديدم. البته بقيه نامزدها هم در جايگاه خودشان برنامه هايشان را مطرح کردند. با توجه به اينکه شما از رسانه نزديک به ديدگاه هاي آقاي محسن رضايي تماس گرفته ايد درباره برنامه هاي ايشان بايد بگويم که از نظر اقتصادي برنامه هاي بسيار خوبي ايشان دارند.
همسر شهيد بابايي با اشاره به تاکيد محسن رضايي به موضوع فقر فرهنگي گفت: فقر فرهنگي يکي از مسائل بسيار مهم در جامعه است که منجر به مسائل مختلف همچون اعتياد مي شود. ايشان براي بر طرف کردن اين موضوع ايده هاي جالبي دارند که به نظرم قابليت اجرايي شدن دارد و مي تواند منجر به اتفاقات خوبي شود.
حکمت عنوان کرد: آرزوي من و همه شهروندان از هشت نفر نامزد رياست جمهوري اين است که هر کدام از آنها انتخاب شدند، برنامه هايشان را عملي کنند. در واقع شعار بدون عمل گرايي نباشند. من از صحبت هاي آقاي محسن رضايي احساس کردم که ايشان برنامه هاي بسيار خوب و جالب در عرصه فرهنگ و هنر هم دارند. برنامه هاي آقايان روحاني و قاليباف هم پسنديدم. اميدوارم هر کدام از نامزدها که به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد برنامه هايش را عملي کند و صرفاً در شعار باقي نماند.
وي در پايان اظهار داشت: اميدوارم مردم عزيز ايران 24 خرداد ماه تحت ولايت فقيه پاي صندوق هاي راي حاضر شوند و با حضور پرشور بر دهان دشمنان بکوبند و اصلح ترين فرد را به عنوان رئيس جمهور انتخاب کنند.
اسدمظفر
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
10
خانمم با5سال سابقه درمدرسه غيرانتفاعي شهرستان نکا بامدرک ليسانس فقطماهي125000تومان ميگيره آنهم درمقطع ابتدايي وبامدرک ليسانس
الله مراد کمايي
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
4
اي اميد ملت راهکارها و برنامه هايت بي نظير است .طرح احداث پالايشگاهاي مرزي براي فروش فراوردهاي نفتي : هديه ازدواج از طريق کمک به کارخانجات : برداشتن سايه سياست و امنيت اززندگي مردم و دهها راهکار ارزشمند ديگر پيروزي شما آرزوي ماست
الله مراد کمايي
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
3
اي اميد ملت راهکارها و برنامه هايت بي نظير است .طرح احداث پالايشگاهاي مرزي براي فروش فراوردهاي نفتي : هديه ازدواج از طريق کمک به کارخانجات : برداشتن سايه سياست و امنيت اززندگي مردم و دهها راهکار ارزشمند ديگر پيروزي شما آرزوي ماست
الله مراد کمايي
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
4
اي اميد ملت راهکارها و برنامه هايت بي نظير است .
طرح احداث پالايشگاهاي مرزي براي فروش فراوردهاي نفتي
: هديه ازدواج از طريق کمک به کارخانجات
: برداشتن سايه سياست و امنيت اززندگي مردم
و دهها راهکار ارزشمند ديگر
پيروزي شما آرزوي ماست
onal
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
18
جالبه اولش همه از اظهار نظر دکتر انتقاد کردند بعد خودشان همان جملات را تکرار کردند
از جمله سياست زدگي، نقش دولت مردان، اقتصاد فرهنگ و ...
ليلا
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
سردار آريايي / حاج محسن رضايي
فقط رضايي...............................
مسعود
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
با عرض سلام
اميدوارم که آقاي دکتر رضايي رئيس جمهور آينده مملکتم باشد.
خدا پشت و پناهت سرباز ملت.
قاسم
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
1
1
پيروزي شما ارزوي ما انقلابي شگرف در اقتصاد ايران پس سلام بر زندگي سلام بر اقتصاد سلام بر اميد و نگاه اينده نوين براي هر ايراني سلام بر هويت ايران اصيل
شهروند هفتکلي
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
1
8
از همه حاميان دکتر محسن رضايي ميخوام به سه سايت زير بروند و به دکتر محسن رضايي راي دهند:
پايگاه خبري نذير نيوز بزرگترين پايگاه خبري منطقه جنوب غرب کشور
http://www.nazirnews.com
پايگاه خبري رسمي شهرستان هفتکل - هفتکل نيوز
http://www.haftkelnews.ir
پايگاه خبري رسمي شهرستان دزفول - دزفول نيوز
http://www.dezfulnews.ir

مردم خوزستان اين پياي بختياري (دکتر محسن رضايي) را تنها نخواهند گذاشت
لطفا به اين سايتها برويد و از اقتصاد دان بزرگ ايران محسن رضايي حمايت کنيد و در نظر سنجي به او راي دهيد

يا علي
اسماعيل احمدي ميرقائد
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
با سلام خدمت جناب آقاي دکتر محسن رضايي ميرقائد ما در راستاي پيشرفت ايران و تحقق خواسته هاي مان و همچنين اعتلاي فرهنگ اسلامي اقدام به سرودن ترانه اي بسيار زيبا و جوان پسندانه در وصف جناب آقاي محسن رضايي نموده ايم که متاسفانه به دليل کمبود بودجه مالي و حمايت نکردن مسئولين قادر به اجرا آن نيستيم ولي از همين جا اعلام ميکنيم که ما ايل بزرگ بابادي تا آخر از شما حمايت ميکنيم و اميد واريم به هدفتان برسيد و ما را نيز از مساعدت هاي خود بي نصيب نفرماييد
باتشکر
سالار احمدي ميرقائد
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
3
باسلام خدمت بزرگمردبختياري .سردارجبهه هاي نبردحق عليه باطل جناب آقاي حاج محسن رضايي اکنون باقرارگرفتن ايران درموقعيت بحراني اقتصادي شرايطي محيا شده که فقط سامان بخشيدن به اين اوضاع ازدستان بلندهمت دکترمحسن رضايي برمي آيد.پس به اميد حق وسرافرازي ايران عزيز وديدن برادر خوني مان بر راس دولت بزرگ اسلامي ايران.ما بختياري هاي غيور اهواز ولالي وبه خصوص ايل بزرگ وافتخارآفرين بابادي و طايفه ي غيورميرقائدحمايت همه جانبه مان رااز برادرمان دکتررضايي ابراز مي داريم.ازطرف سالاراحمدي ميرقائدوايل بزرگ بابادي

والسلام . . . .
اسماعيل احمدي ميرقائد
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
با سلام خدمت شما من نظر دادم چرا نظر منو تاييد نکريدي
باتشکر
موسوي
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۵
0
0
سلام دکتر برنامت عاليه سي سال به شعار راي داديم اينه روزگار بياييم همگي يک بار هم به برنامه راي بديم