یک تحلیل گر مسائل سیاسی:
کد خبر: ۷۷۱|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
دکتر محسن رضایی نگاه واقع گرایانه دارد

ایران من سلام: در شرایط فعلی به نظر می رسدکه کشور به یک مدیریت فراجناحی نیاز دارد. مدیریت جناحی در حال حاضر پاسخگوی نیازهای کشور نیست.
مرتضی کیارسی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ستاد خبری محسن رضایی کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری بیان اینکه رییس جمهور آینده بایدخود افکار فراجناحی داشته باشد گفت: فردی که زمام دولت را در اختیار خواهد گرفت باید از گروه ها و احزاب مختلف برای مدیریت ارکان اصلی دولت خود استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه در ابتدا خواهان ائتلاف کاندیداهای اصولگرا (قالیباف، ولایتی و حدادعادل) بوده است متذکر شد: جدای از گرایشات سیاسی آنچه اهمیت داردتوجه به برنامه هاییست که کاندیداها ارائه می کنند. باید دید کدام کاندیدا متناسب با شرایط امروز کشور برنامه هایش را ارائه می کند و در مناظره ها حاضر می شود.
کیارسی گفت: نظر شخصی من این است که محسن رضایی از میان هشت کاندیدای موجود شرایط مناسب تری را برای مدیریت قوه مجریه دارد. تا جایی که اطلاع دارم آقای رضایی چندسال است که بر روی برنامه های انتخاباتی اش مطالعه و کار کارشناسی کرده و برای آنها ظرفیت اجرایی تعریف کرده است.
وی ویژگی رضایی را دید واقع گرایانه او از اوضاع حال حاضر کشور دانست و گفت: «دیدگاه های اشان درباره مسائل داخلی و خارجی متناسب با شرایط موجود در نظر گرفته شده است. نه مانند برخی از کاندیداها که با صحبت های آرمان گرایانه بیشتر رنگ و بوی شعارزدگی به خود گرفته اند. شرایط امروز کشور ما جایی برای آرمان گرایی نگذاشته است.»
این تحلیل گر مسائل سیاسی گفت: «با برنامه و اجرایی ترین کاندیدای موجود محسن رضایی است. او با شرایط نظام هم هماهنگی بیشتری دارد و اولویت ها را به خوبی می شناسد.»
به گفته کیارسی اولویت کشور بحث ساماندهی اقتصادی است. او معتقد است برای رسیدن به ان منظور باید روابط خارجی مان را اصلاح کنیم. کیارسی گفت: «ضمن آنکه به ارزش های نظاممان پایبندیم و بدنبال حفظ منافع ملی مان هستیم که هر دوی اینها مد نظر آقای رضایی است، باید به سمت بهبود روابطمان با کشورهایی باشیم که حرفی برای گفتن در سطح جهانی داشته باشند.»
این تحلیل گیر سیاسی تاکید کرد: «تا زمانی با روابط مناسب خارجی تحریم ها را متوقف نکنیم به یک ساماندهی اقتصادی در سطح ملی دست پیدا نخواهیم کرد. در حالی که حمل و نقل کالا و روابط تجاری مان با جهان دچار مشکل است برای اشتغال زایی در داخل کشور هم لازم است که تحریم ها برداشته شود و این به یک دیپلماسی هوشمند نیاز دارد. آقای رضایی بر اینکه باید روابطمان رابه جهان بهبود ببخشیم تاکید بسیاری داشته اند.»
 

ارسال نظر