کد خبر: ۸۰۰|
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
فعال سیاسی اصول گرا معتقد است: انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری دو مرحله‌ای می‌شود و در مرحله دوم رضایی و روحانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
رئوفیان: رضایی و روحانی به مرحله دوم می روند

ابوالقاسم رئوفیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر رسانه‌های بیگانه این مساله را تلقین می‌کند که برخی کاندیدا‌ها انتخاب نظام هستند و نتیجه انتخابات از قبل مشخص است،گفت: هر دستگاهی به ویژه رسانه ملی با عملکرد تبعیض‌آمیز یا هر روند دیگری در تقویت این شائبه خواسته یا ناخواسته نقشی داشته باشد این عین ظلم به نظام،مردم و کشور است. چرا که رئیس جمهور را مردم انتخاب می‌کنندو نتیجه انتخابات در درون صندوق‌های رای مشخص می‌شود نه پیش از انتخابات.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها اعلام کرده‌اند که یک رای دارند که کسی از آن اطلاعی ندارد.بنابراین همه این حرفها تهمت به نظام و برای دلسرد کردن مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای است.

رئوفیان با بیان اینکه عملکرد برخی کاندیداها و ستادهایشان در صورت القای این شائبه تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود،گفت:دستگاه‌هایی که موظف به برخورد با اینگونه مسائل هستند نباید در این زمینه اهمال کنند چرا که اقداماتی که منجر به تقویت برخی شایعات می‌شود موجب بی‌اعتمادی مردم نسبت به رقم زدن سرنوشت خودشان می‌شود و این بزرگ‌ترین ظلم به نظامی است که در همه حال نشان داده پاسدار آرای مردم و جمهوریت نظام است.

رئوفیان ادامه داد: ما معتقدیم که وقتی اعتماد مردم نسبت به حفظ و حراست آرای آن‌ها افزایش پیدا می‌کند که هیچ سیگنال، نشانه، حرکت، حرف و صحبتی از اینکه فلانی نامزد نظام است در میان نباشد. بزرگ‌ترین آسیب به اعتماد مردم آن است که احساس کنند به رای آن‌ها توجهی نمی‌شود در حالی که در انتخابات گذشته و پیش رو اطمینان داریم که از آرای مردم حراست شده و می‌شود و رئیس جمهور انتخاب شده به معنای واقعی کلمه منتخب مردم بوده و هست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: هر دستگاهی از جمله صدا و سیما و هر یک از شخصیت‌های تاثیرگذار کشور باید از این اقدامات شائبه برانگیز جدا خودداری کنند. من تا جایی که اطلاع دارم ریاست سازمان صدا و سیما و قائم مقام وی از انسان‌های پاکی هستند که هیچ قصد و غرضی در امر انتخابات ندارند اما باید گفت که تا حدی نظارت بر پخش برنامه‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها ضعیف است.

این فعال سیاسی اصول گرا با بیان اینکه من احتمال می‌دهم پس از اعتراضات صورت گرفته نسبت به عملکرد صدا و سیما قطعا نسبت به این مساله رسیدگی خواهد شد گفت: حتما با کسانی که این روش ناپسند را در صدا و سیما در پیش گرفته‌اند که موجب تضییع حقوق حق کاندیدا‌ها و افزایش رای بعضی کاندیدا به ناحق می‌شود برخورد خواهد کرد در واقع انتظار ما از آقای ضرغامی و دارابی نیز همین است که بنده با ارسال پیامکی به آقای دارابی قائم مقام سازمان صدا و سیما این مساله را بیان کردم که ایشان در پاسخ به من گفتند که این مساله مربوط به معاونت یکی از بخش‌های صدا و سیماست.

رئوفیان همچنین در خصوص پیش بینی خود از آرایش نهایی انتخابات گفت: دو قطبی شدن انتخابات در حال وقوع است قطعا طی یکی دو روز آینده اصلاح طلبان به یک گزینه خواهند رسید که آن گزینه اعتدال گرا روحانی است که این غیر از رضایی و جلیلی بر ائتلاف اصول گرایان قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: اظهارات صورت گرفته از سوی اعضای ائتلاف نشان می‌دهد که قالیباف به شکل جدی به حضور خود در انتخابات ادامه خواهد داد اما در خصوص اینکه گفته می‌شود حداد به نفع جلیلی کناره گیری می‌کند باید بگویم که من هیچ سنخیتی بین حداد و جلیلی نمی‌بینم و معتقدم وی قطعا به نفع ولایتی کنار خواهد رفت در این صورت از قالیباف خواسته می‌شود که از حضور در انتخابات انصراف دهد اما این بستگی دارد که او بپذیرد یا خیر.

رئوفیان با پیش بینی اینکه انتخابات دومرحله‌ای خواهد شد گفت:معتقدم در مرحله دوم رضایی و روحانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
 

ارسال نظر