کد خبر: ۹۳۷|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیچ قدرت بین المللی زیر بار پیروزی ایران در عرصه اقتصادی نخواهد رفت، حرف های آنان حرف هایی است که خودشان به آن نیاز دارند.
روایت رضایی از فلسفه جهاد در دفاع مقدس

بیست و پنجمین همایش سراسری فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ جهاد کشاورزی صبح پنج شنبه به میزبانی کرج در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر با حضور جمع کثیری از جهادگران برگزار شد.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی مهمانان ویژه این مراسم بودند.

پخش کلیپ از سازندگی های جهاد در دوران دفاع مقدس، رونمایی از نرم افزار چند رسانه ای جهاد، قرائت مقاله ای در خصوص دلاوری ها جهاد گران که مضمونی خاطره ای داشت و تقدیر از فرزندان سه شهید جهادگر از برنامه های تدارک دیده شده برای این مراسم بود.

پیروزی در جنگ نشان داد ایران می تواند خود را اداره کند

هنگام حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای سخنرانی یکی از حضار با صدایی بلند چند بیت شعری را در خصوص شهدا و جهادگران خواند و رضایی نیز با لبخند به اشعار وی گوش می داد و در انتها نیز از وی تشکر کرد.

رضایی در ابتدای سخنان خود هفته دفاع مقدس را به جهادگران و رزمندگان مهندسی جنگ تبریک گفت و خطاب به وزیر اظهار داشت: انتظار داریم این گونه گردهمایی ها با نگاه جدید تری به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت مورد توجه قرار گیرد و شاهد نباشیم که کسانی که روزی عزت و سربلندی به آنها اجازه نمی داد از کسی درخواستی داشته باشند امروز محتاج شخصی باشند.

وی سخنان خود را با تشریح فلسفه جهاد ادامه داد و گفت: جهاد یک اندیشه و یک فکر بود هرچند که به ناچار در قالب یک نهاد سازمان یافت اما آنچه جهاد را به وجود آورد اندیشه ای برخواسته از انقلاب بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه جهاد برای پاسخ به چند سوال شکل گرفت، اظهار داشت: جایگاه و تکلیف مستضعفان در انقلاب، استقلال انقلاب و ایستادگی در برابر قدرت های بین المللی از جمله مهمرین سوالات پس از انقلاب بود که جهاد برای پاسخ به آنها شکل گرفت.

رضایی ادامه داد: جنگ آزمون سخت انقلاب بود و اگر ما از این آزمون پیروز بیرون نمی آمدیم ثابت می شد که انقلاب نمی تواند ایران را اداره کند اما خوشبختانه ما بدون تکیه بر قدرت های بین الملل توانستیم کشور را اداره کنیم.

وی گفت: این آزمون سخت از طرح های عملیاتی، تسلیحاتی، رزمی و ... شروع می شد که مجموع آنها به موفقیت در عملیات ها منجر می شد و جهادگران گاه با ایجاد یک پل یا خاکریز موفقیت یک عملیات را تضمین می کردند.

ایران تنها کشور قرن بیستم بود که در برابر قدرت های جهان ایستاد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در قرن بیستم انقلاب هایی از کوبا تا امریکای جنوبی و حتی انقلاب چین نشان دادند با تکیه بر قدرت های جهانی نمی توانند خود را اداره کنند، تصریح کرد: از انقلاب ایران، یک کشور جهان سومی انتظار نمی روفت که بتواند بدون تکیه بر دیگر کشور ها خود را اداره کند و در این برهه بود که جهاد بروز پیدا کرد و ثابت کرد که ایران قادر به اداره خود است.

رضایی به نقش مهندسی جهاد در جنگ اشاره کرد و گفت: نقش مهندسی جهاد به قدری با اهمیت بود که گاهی طرح مانورها را بدون پیشنهاد مهندسی اجرا نمی کردیم، مهندسی جهاد یکی از محورهای اقتدار در طراحی عملیات ها به شمار می رفت.

وی با بیان اینکه اگر تا قبل از قطعنامه 598 ایران یک طرفه آتش بس می کرد و به دنبال تمام کردن جنگ بود، به طور قطع جنگ تا امروز ادامه داشت و حداقل تکه ای خاک ایران به دست دشمن بود، اعلامر کرد: این مساله قابل اثبات است زیرا ما قراردادی برای حد و حدود مرزها نداشتیم.

رضایی گفت: خوشبختانه در جنگ ایران و عراق، ما حق خود را از شورای امنیت گرفتیم، اگر ما در جنگ خسته می شدیم و عقب نشینی می کردیم با مشکلات زیادی مواجه بودیم اما دشمن را به مرگ گرفتیم که به تب راضی شد.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی در قرن بیستم است که توانست در مقابل همه قدرت های جهان با تکیه بر باور خود به پیروزی برسد و تکلیف ما در حال حاضر بررسی عوامل پیروزی در آن زمان است.

جنگ ایران و عراق مصاف دو اندیشه بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید گردهم آییم و بررسی کنیم تفکری که در سپاه و بسیج و جهاد بود و منجر به پیروزی شد، ایده ها، فرهنگ ها، نگاه به انسان و هستی موجب شد تا ایران در مصاف دو اندیشه به پیروزی برسد.

رضایی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم در تمامی برهه ها شاهد پیروزی باشم باید اندیشه های زمان جنگ را حفظ کنیم، تصریح کرد: اندیشه جهاد و جهادگری برای کشور ضروری است و این اندیشه هیچ گاه از بین نمی رود، اگر امروز در تحریم های اقتصادی دولت از سپاه و بسیج تقاضای کمک می کند جهاد باید در راس مخاطبان این تقاضا باشد.

وی به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: روحانی در برخوردهایش با قدرت از ایران و حقوق مردم دفاع کرد، در دوران کنونی نمی توان در مجامع بین المللی حضور پیدا نکرد اما اگر دستمان پر باشد میز مذاکره به نفع ما خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی گفتمان و الگوی اقتصاد برای عبور از تحریم ها است، تاکید کرد: این موضوع به آن معناست که باید با تفکر جهادی به صحنه بیاییم و از این برهه عبور کنیم.

رضایی اظهار داشت: ما جنگ را به دست مردم سپردیم و پیروز شدیم و در حال حاضر نیز جهاد اقتصادی با کمک مردم و پرچم داری شما جهادگران اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: هیچ قدرت بین المللی نیست که حاضر شود ایران در اقتصاد سربلند باشد، هیچ کدام از این قدرت ها زیر بار پیروزی ایران در اقتصاد نخواهد رفت، حرف های آنان حرف هایی است که نیاز خودشان است.

فرزندان انقلاب با افراط گرایان یکی نیستند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: فرزندان انقلاب به هیچ وجه با افراطی گرایان یکی نیستند ما همان طور که از حماس و فلسطین و لبنان حمایت می کنیم مذاکرات را هم مهم می دانیم و این قدرت ما است.

رضایی به بیان اینکه پس از پایان جنگ با همفکری دیگر فرماندهان به این نتیجه رسیدم که تهدید جدی کشور پس از جنگ اقتصاد خواهد بود، اظهار داشت: سیاست های تنش زدایی در دولت های آقای هاشمی و خاتمی باعث شد این امر کمی به تاخیر بیافتد اما در حال حاضر ما نمی توانیم بسیاری از دلارهای ناشی از فروش نفت را جا به جا کنیم و بسیاری از روابط ما با مانع مواجه است.

وی ادامه داد: مقابله با تحریم های اقتصادی اگر بیشتر از جنگ نباشد به طور قطع کمتر از آن نخواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شعار ما می توانیم در کشور پس از آزاد سازی خرمشهر ایجاد شد، گفت: نیروهای انقلابی ممکن است به یک جناحی وابسته باشند این امر مشکل ندارد این ویژگی حکومت است اما همه باید بدانیم که اندیشه انقلابی فراتر از اندیشه حکومتی است.

برخوردهای جناحی به وحدت لطمه می زند

رضایی اعلام کرد: پیشکسوتان جنگ باید هم انقلابی باشند و هم حکومتی، نباید برخوردهای جناحی آنقدر بالا بگیرد که به وحدت لطمه بزند، نباید بگذاریم اندیشه انقلابی دفن شود.

وی ادامه داد: تحریم ها یک نماد اندیشه انقلابی است زیرا این تحریم ها علیه ملت ایران است نه بر یک گروه و یا جناح خاص.

رضایی گفت: رهبری هم رهبر یک انقلاب است هم رهبر یک حکومت ما می توانیم در عرصه انقلاب زیر سایه رهبری و ولایت به تمامی سوالات امروز انقلاب که مهمترین آن تحریم ها است پاسخ دهیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزو: جهاد مناسب ترین مخاطب برای جهاد اقتصادی است و باید بار دیگر به رهبری لبیک بگوییم تا همیشه بتوانیم پیرو خوبی برای رهبری و راه امام و شهدا باشیم.
 

ارسال نظر