کد خبر: ۹۳۹|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر از زمان آزادی خرمشهر تا امضای قطعنامه 598، ایران آتش‌بس را پذیرفته بود حتما تکه‌ای از ایران جدا می‌شد.
چرایی نپذیرفتن آتش‌بس از سوی ایران پس از آزادسازی خرمشهر
ظهر امروز در جمع رزمندگان  تبریز در هشت سال دفاع مقدس در مصلی امام خمینی این شهر با گرامیداشت هفته مقدس تصریح کرد: این هفته به دو دلیل قابل احترام و قدردانی است نخست اینکه با گرامیداشت این هفته به مقام شهدا ادای احترام شده و از خانواده‌های آنها قدردانی می‌شود و دوم اینکه دفاع مقدس گنیجنه‌ای است برای درس گرفتن آیندگان تا نسل‌های آینده برای از میان برداشتن مشکلات خود از آن بهره ببرند.
وی دفاع مقدس را بی‌نظیر دانسته و تأکید کرد: این جنگ نابرابر 8 ساله به این دلیل بی‌نظیر است که تنها در ساعات اولیه هجوم دشمن 1400 کیلومتر مرز ایران با عراق سقوط و دهها شهر و روستا به دست دشمنان افتاد.
وی عنوان کرد: خرمشهر، قصرشیرین و شهرهای دیگر کشورمان در همان روزهای آغازین جنگ سقوط کرده و 2.5 میلیون نفر از جمعیت 35 میلیونی آن روز ایران آواره نقاط دیگر شدند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع  یادآورشد: در طول 300 سال اخیر 25 جنگ علیه کشور ایران صورت گرفته که در همه آنها هم در زمان قاجار و هم پهلوی بخشی از این کشور جدا شده و ایران مانند برف آب شده اما امروز با افتخار باید گفت بعد از حکومت صفویه، جمهوری اسلامی تنها نظام سیاسی بوده که تمامیت ارضی ایران را حفظ کرده است.
وی با اشاره به آزادی خرمشهر و آبادان تصریح کرد: لبخند تاریخی که پس از فتح این شهرها به لب ملت و ساکنان شهرهای آزاد شده نشست، ناشی از اعتماد به نفس برگشته ملت ایران بود که در طی 300 سال بر باد رفته بود.
رضایی خاطر نشان کرد: اگر امروز برخی از حب و بغض‌ها مانع از دیده شدن عظمت هشت سال دفاع مقدس می‌شود، بی‌شک بعد از گذشت 50 سال قبور شهدای ما تبدیل به معابدی می شود که مردم به آنها متوسل شده و نذر می‌کنند چرا که درک عظمت این جنگ نیاز به گذشت زمان دارد.
وی گفت: جنگ مکمل انقلاب اسلامی است که فتح الفتوحی بزرگ بود و جوانان را متحول کرد و اعتماد به نفس آنها را بازگرداند که این سرمایه باید حفظ شود.
رضایی با بیان اینکه خلاء امروز جامعه عدم شناسایی تمام نیروهای حاضر در دفاع مقدس است، اظهار کرد: بعد از جنگ تا حدودی به خانواده های شهدا و جانبازان رسیدگی شده اما  از آنها دلجویی شود که تاکنون به سراغ آنها نرفته ایم.
وی تصریح کرد: رزمندگان دوران دفاع مقدس نیاز به رسیدگی دارند و همه آنها حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید قدر این زحمات را بدانیم.
رضایی گفت: جنگ ایران و عراق یکی از بی نظیرترین جنگ‌های ملت ایران بود که حتی قابل مقایسه با جنگ‌های قبل از اسلام نیز است.
 
تبدیل ایران به قدرت بازدارنده بدون داشتن بمب  هسته‌ای
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:  اگر امروز آمریکا ایران را تحویل می‌گیرد ریشه در عظمت هشت سال دفاع مقدس دارد که ایران بدون داشتن سلاح هسته‌ای تبدیل به یک قدرت بازدارنده در منطقه کرده است.
وی تاکید کرد: بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جنگ، تبدیل شدن ایران به یک قدرت بازدارنده در منطقه بدون داشتن بمب اتمی است که کمتر کشوری به این قدرت و پیشرفت دست یافته و پایه همه این دستاوردها در دفاع مقدس شکل گرفته است.
رضایی با تبیین پیروزی سیاسی ایران در دفاع مقدس گفت: اگر از زمان آزادی خرمشهر تا امضای قطعنامه  598، ایران آتش بس را پذیرفته بود حتما تکه‌ای از ایران جدا می‌شد .
وی ادامه داد: ملت ایران تنها ملتی است که حق خودش را از شورای امنیت گرفته است.
رضایی در ادامه پیام امام خمینی را خطاب به فرماندهان سپاه در بیست و ششم شهریور 67 صادر شده بود را برای حاضران قرائت کرد .
نوین عصای شهید باکری
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در بخش دیگری از سخنان خود از حضور علیرضا نوین شهردار سابق تبریز و از فرماندهان لشکر عاشورا در دوران جنگ تحمیلی تجلیل کرد و گفت: مهندس نوین در طول تاریخ دفاع مقدس همواره  همانند عصای دست شهد مهدی باکری در کنار ایشان حضور داشت.
سردارعلی اکبر پورجمشیدیان  فرمانده سپاه عاشورا  ضمن گرامیداشت سالگرد عملیات غرور آفرین ثامن الائمه گفت: این عملیات برای ما یادآور شهدای بزرگ دفاع مقدس است که لبخند رضایت را از رزمندگان بر چهره ی امام راحل نشاند.
وی ادامه داد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری، با محوریت بسیج پیشکسوتان فضایی فراهم آمده تا در طول سال صاحبان تجربه از پیشکسوتان سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و جهادگر برای تشریح مسائل انقلاب با وحدت و یکپارچگی تمام جمع شوند.
پورجمشیدیان اضافه کرد: دوران دفاع مقدس دوران حماسه در حفظ و اعتلای نظام و حراست از مرزهای آن، برهه‌ای حساس از حیات ملت ایران است و نباید بزرگداشت آن فقط منحصر و محدود به یک هفته شود چراکه استقامت و پایداری رزمندگان و جوانان غیور و سلحشور ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس ملت ما را به قله رفیع عزت و شوکت رساند.
فرمانده سپاه عاشورا بیان داشت: بهانه  دیگر این مراسم تجلیل از پیشکسوت بزرگی است که سالهای متمادی همراه با خانواده ی خویش در صحنه‌های بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشته اند.
وی ضمن اشاره به خدمات شایسته شهردار سابق تبریز افزود: مهندس نوین با تربیتی که آمیخته با فرهنگ جبهه بود با وجود درجه جانبازی که داشته اند مسولیت سنگین شهرداری تبریز را به عهده گرفته و با حفظ روحیه ی شهادت با مجاهدت تمام شهرداری تبریز را سرافراز کردند.
در ادامه این مراسم  از تعدادی از پیشکسوتان از جمله علیرضا نوین شهردار سابق تبریز و از فرماندهان لشکر 31 عاشورا تجلیل به عمل آمد.
 

 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اميد
|
-
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
0
خداوند همه ي شهيدان را قزين رحمت خود بگرداند و بززگاني مانند اقا محسن را براي اين مرز وبوم حفظ کند