جهت عرض تسلیت صورت گرفت؛
کد خبر: ۹۷۲|
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
در پی درگذشت والده مکرمه سردارِ شهید سرلشکر پاسدار محمد بروجردی، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در منزل این شهید بزرگوار ضمن تسلیت این ضایعه به بیت محترم ایشان، برای آن مرحومه مغفوره از پیشگاه خداوند متعال طلب آمرزش کرد.
حضور دکتر محسن رضایی در بیت شهید بروجردی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران پرشکوه دفاع مقدس، شب گذشته در غم فراق مادر بزرگوار یار و همرزم قدیمی خود، در بیت آن شهید حضور یافت و مراتب تسلیت خود را به بازماندگان ایشان اعلام کرد. 
دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام در جمع خانواده شهید والامقام محمد بروجردی، آن بانوی مومنه را الگوی صبر، مقاومت و فداکاری عنوان کرد که ایران اسلامی تا ابد مدیون او و امثال او خواهد بود. ایشان بانویی با صفا و شجاع بود که به تنهایی فرزندان خود را بزرگ کرد و در مقابل مشکلات زندگی استوار مقاومت کرد.
محسن رضایی همچنین درباره آن بانوی ارجمند افزود: در سرافرازی او همین بس که فرزندی را تربیت کرد که علاوه بر افتخار مجاهدت و شهادت در راه خدا در ابعاد اخلاقی و جاذبه مردمی نیز «مسیح کردستان» نام گرفت.
دکتر رضایی درباره سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی شهید بروجردی نیز گفت: پیروزی ما در آزادسازی مناطق کردستان و عملیات «بازی‌دراز» و همچنین «قصرشیرین» و چندین عملیات دیگر مدیون این شهید بزرگوار بود. عشق و علاقه وصف ناشدنی آن شهید به مردم کردستان تا حدی بود که در سخت‌ترین شرایط، به مشکلات مردم می‌اندیشید و چون خود فردی زجر کشیده بود، با احساس عمیق دینی همواره به محرومان فکر می‌کرد.
وی افزود: او یک دوست و یاور به تمام معنا برای مردم مستضعف و محروم کردستان بود. این علاقه نه تنها در رفتار ظاهری او نمایان بود، بلکه در عمق وجودش ریشه دوانده بود. هیچگاه در چهره او تردید و ابهام وجود نداشت. دارای روحیه‌ای قوی و بزرگ بود و در شجاعت بی‌نظیرترین فرد در کردستان بود. تقوی، خلوص و اعتقادش به توحید، در او ایجاد آرامش می‌کرد و تحمل و صبر و استقامتی که در او بود، نشان می‌داد که چگونه مجاهدی است. او با همین اخلاق اسلامی و تواضع و فروتنی توانسته بود تبلیغات انبوه ضدانقلاب را خنثی نموده و به یک منطقه وسیع حیات دوباره بخشد.
محسن رضایی در پایان خطاب به خانواده شهید بروجردی خاطرنشان کرد: «محمد» با فعالیت های مخلصانه‌اش همه را مجذوب خود کرده بود. خبر شهادتش، تمامی رزمندگان مستقر در منطقه را آنچنان منقلب کرد که گویی پدر خویش را از دست داده‌اند.
 

ارسال نظر