دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یاسوج:
کد خبر: ۱۰۱۸|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در یادواره سالگرد شهادت سردار یزدان پناه در یاسوج شرکت کرده بود ضمن اشاره به توانایی های بالقوه ایران به بیان نکاتی درباره اقتصاد مقاومتی، کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری و نگاه رهبر انقلاب به قوم لر و بختیاری پرداختند.
کشور دارای فن‌آوری هسته‌ای نباید در فناوری کشاورزی درمانده باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چرا باید کشوری که فن‌آوری هسته‌ای بومی دارد در فن‌آوری کشاورزی چنان باشد که فقط سه تن گندم در هکتار برداشت کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر پنج‌شنبه در یادواره بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار رشید سپاه اسلام شهید نورالله یزدان‌پناه در یاسوج اظهار کرد: در جنگ سخت نظامی ملت ایران دستاوردهای بزرگی در برابر دشمنان و بدخواهان به دست آورد و امروز همه توانمندی کشور را مدیون اقدامات آن روز جوانان انقلابی و ایثارگر هستیم که شهید نورالله یزدان‌پناه یکی از آن‌ها به شمار می‌رود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز اگر موشک‌های با برد بالای هزار کیلومتر داریم و هواپیماهای بدون سرنشین ما صدها کیلومتر آن‌سوتر کار خود را انجام می‌دهند و همطراز غربی‌ها و اروپایی‌ها در تسلیحات دفاعی هستیم همه به برکت ایثارگری جوانانی مانند یزدان‌پناه در هشت سال دفاع مقدس است.

رضایی که در جمع مردم شهر یاسوج در مصلای امام خمینی این شهر و به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد شهادت سردار نورالله یزدان‌پناه سخن می‌گفت با بیان این‌که امروز در جهان کسی نمی‌تواند ایران اسلامی را تحقیر کند، تصریح کرد: اکنون یک چتر بزرگ امنیتی بالای سر ایران ایجاد کرده‌ایم و هیچ بمب اتم و موشک و هواپیمایی نمی‌تواند از آسمان امنیتی ایران عبور کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که ملت ایران تهدید را در جنگ به فرصت تبدیل کرد، افزود: اکنون در ایران دکتر و مهندس و تحصیل ‌کرده طراز اول و غیرت و مردانگی کم نداریم که بعد از مردم تقاضا کنیم برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکنند که اگر به این‌ها اعتماد کنیم همچون غنی‌سازی اورانیوم و پیشرفت هسته‌ای می‌توانند کشور را از هر تحریم و سختی عبور دهند.

وی با ابراز تأسف از این که نباید مقدار برداشت گندم کشور در هر هکتار دو تا سه تن باشد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای شرایط را برای جوانان مستعد فراهم کنیم تا در هر هکتار 12 تن گندم برداشت کنند چرا که کشور ایران با دستیابی به فن‌آوری هسته‌ای نباید در فن‌آوری دامی و کشاورزی درمانده باشد.

 

کشور دارای فن‌آوری هسته‌ای نباید در فناوری کشاورزی درمانده باشد
 


وی با ابراز انتقاد از دو دسته کسانی که در برابر اقتصاد مقاومتی شعار خودشان را سر می‌دهند، تصریح کرد: یک دسته که فقط شعار اقتصاد مقاومتی را بدون عمل می‌دهند و دسته‌ای دیگر هم مدام شعار می‌دهند این اقتصاد آرمانی است و نمی‌توان به آن دست یافت در حالی که تز اقتصاد مقاومتی بر مبنای علمی و ملموس و دست یافتنی است.

وی با ابراز این مطلب که اقتصاد مقاومتی به راحتی قابل حصول است و می‌توان در آن موفق بود این نوع اقتصاد را ریاضتی ندانست و گفت: وقت مردم را نباید با این شعارها تلف کرد بلکه باید لبیک واقعی به فرمان رهبری گفته شود و همه به صحنه بیایند چرا که تحریم دشمن هدفمند است.

محسن رضایی همچنین در جمع برخی جوانان و دانشجویان در یاسوج افزود: البته دولت نیز باید برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های اقتصادی خود از مشورت و کمک دیگران غافل نشود.

وی بیان کرد: مشارکت و خرد جمعی در انجام کارها به ویژه مسایل اقتصادی راه را برای رسیدن ایران اسلامی به قله‌های رفیع و اهداف توسعه‌ای خود هموار خواهد کرد.

رضایی نقش جوانان و دانشجویان انقلابی را در پیشبرد اهداف و تقویت نظام اسلامی مهم خواند و یادآور شد: ارتباطم با جوانان یک رابطه فکری، عقیدتی و انقلابی است.

وی اظهار کرد: همه ما بر اساس یک تفکر و راهبرد اعتقادی همدیگر را پیدا کرده‌ایم و باید برای تقویت این ارتباط مقدس تلاش کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم اشاره کرد و افزود: دلیل نامزد شدنم در عرصه انتخابات کسب قدرت و منفعت طلبی‌های شخصی و گروهی نبود.

وی ابراز داشت: مهمترین هدفم برای ورود به این عرصه سامان دادن به اقتصاد و معیشت مردم و مسئله فقر و بیکاری جوانان بود.

رضایی افزود: بسیاری از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشتند که برنامه‌های محسن رضایی در زمینه سامان بخشیدن به مسایل اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم جامع‌ترین برنامه بوده است.

وی حضور گسترده مردم ایران به ویژه زاگرس نشینان در عرصه انتخابات دور یازدهم را یادآور شد و اظهار کرد: حضور چشمگیر مردم این مناطق بیانگر عمق وفاداری ‌آن‌ها به نظام، انقلاب و رهبری است.

رضایی با اشاره به عمق محرومیت‌ها و فقر مردم در منطقه زاگرس نیز اظهار کرد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم ایشان اذعان داشتند که چرا استان‌های لرنشین این قدر مظلوم واقع شده‌اند.

وی افزود: بنده نیز در جواب معظم‌له گفتم که دلیل این محرومیت‌ها بیانگر این است که وعده‌ها و قول‌هایی که دولت‌ها به آنان داده‌اند عملی نشده است.

رضایی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز گفتند لرها و بختیاری‌ها وفادارترین مردم نسبت به انقلاب و نظام هستند.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص این مردم نشان می‌دهد که آنها بدون هیچ گونه چشم داشتی و به نحو شایسته تاکنون در خدمت این انقلاب بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موضوع هدفمندی یارانه‌ها و اجرای مرحله دوم این طرح را یادآور شد و افزود: دولت یازدهم مصمم است تا فاز دوم این طرح را با برنامه و امید اجرا کند.

رضایی اظهار کرد: البته در این راستا تلاش‌های فراوانی نیز از سوی دولت انجام شده است که می‌توانست با کمک گرفتن و همفکری با نخبگان اقتصادی توفیقات بیشتری را به دست آورد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد در اجرای مرحله دوم و برنامه‌های اقتصادی موجی از امید در مردم به وجود آمده ولی باید برای بدست آوردن اعتماد عمومی ملت نیز بیشتر تلاش کرد.

رضایی با بیان اینکه به دست آوردن اعتماد مردم کار ساده‌ای نیست، افزود: در زمینه اجرای مرحله دوم از مجموع 77 میلیون و 800 هزار نفر حدود 75 میلیون و 400 هزار نفر برای دریافت یارانه نام‌نویسی کردند.

وی افزود: حدود دو و نیم میلیون نفر نیز از دریافت یارانه نقدی در مرحله دوم انصراف دادند که انصراف بیشتر مردم از دریافت یارانه تا حدود زیادی دولت را در انجام ماموریت‌ها و اهداف اقتصادی کمک خواهد کرد.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پيام ملکوتي
|
-
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
0
پيام دکتر محسن رضايي در پي درگذشت آيت الله ملکوتي

در پي درگذشت آقاي حاج شيخ مسلم ملکوتي دکتر محسن رضايي پيام تسليتي صادر کرد .

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دکتر محسن رضايي ، متن پيام دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به شرح زير است :

انا لله و انا اليه راجعون
حضرت آيت ا... آقاي حاج شيخ مسلم ملکوتي پس از عمري مجاهدات در راه خدا و نشر معارف نوراني اسلام به زيارت حضرت حق باريافت.
آن فقيه والا مقام از همراهان ديرين ولايت و از حاميان هميشگي نظام مقدس اسلامي بود که در طول دوران دفاع مقدس نيز از هيچ تلاشي در جهت حمايت از رزمندگان اسلام مضايقه نکرد .
ارتحال اين فقيه مجاهد را به محضر مبارک حضرت ولي عصر (عج) ، مقام معظم رهبري ، مراجع عاليقدر تقليد ، حوزه هاي علميه ، عموم اراتمندان و شاگردان ايشان و نيز به مردم غيور و وفادار آذربايجان و به بيت مکرم ايشان تسليت عرض نموده از درگاه حضرت حق براي آن فقيد سعيد علو درجات و براي عموم بازماندگان صبر و اجر و دوام توفيق طلب مي کنم .

محسن رضايي
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام