کد خبر: ۱۲۲|
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به استان آذربایجان غربی به منظور تکریم و تجلیل از شهدا و خانواده آنها با خانواده های شهدا دیدار و گفتگو کرد.
مردم کردستان مرزبانان ایران اسلامی هستند
به گزارش پایگاه اطلاع دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اولین روز سفر به استان آذربایجان غربی به منظور تجلیل و قدردانی از خانواده شهدای مهاباد وارد این شهرستان شد و با خانواده شهید خلبان خالید حیدری دیدار کرد. شهید حیدری از اولین خلبانان شهید ایران اسلامی است که پس از اولین حمله هوایی عراق به ایران به همراه خلبان شهید صالحی به عراق حمله کرد و پس از اولین پرواز از پایگاه همدان در عملیات آلفا رد به درجه رفیع شهادت رسید و پس از سی سال پیکرپاکش به ایران برگشت.

دکتر محسن رضایی درباره رشادت این خلبان شهید گفت: وجود چنین انسانهای با شهامتی در سرزمین کردستان و ایران اسلامی باعث شده است تا امروز سرزمین ایران اسلامی تحقیر نشود ،امنیت ملی ایران حفظ و از حیثیت و شرف ایران دفاع شود.

دکتر رضایی اظهار داشت: شکست صدام به واسطه رشادت فرزندان شهید ایران اسلامی باعث شد از ایجاد هیتلر دیگری جلوگیری شود و لذا ملت های جهان مدیون شهدای ما هستند.

وی افزود: اگر صدام در ایران پیروز می شد هیچ کس در منطقه نمی توانست جلوی وی را بگیرد. وظیفه ماست تا قدر شهیدان کردستانات را بدانیم وآنها بایستی در کشور تجلیل شوند تا با معرفی این الگوها به جوانان منطقه کردستان و ایران، مردم ارزش فعالیت ها و حماسه های مرزبانان واقعی ایران اسلامی را بدانند. چرا که مردم کردستان مرزبانان واقعی ایران اسلامی هستند و از زمانهای قدیم پاسداران واقعی ایران اسلامی بوده اند.

پس از منزل شهید خلبان حیدری، محسن رضایی به دیدار خانواده شهید عمری رفت. شهید عمری از شهیدان شهدای عشایر منگور شهرستان مهاباد است.
دکتر رضایی در این دیدار گفت: خوشحالم در خانه مقاومت مهاباد و میان خانواده های شهدای عشایر منگور حضور دارم. ایل منگور، سنگر مقاومت غرب ایران اسلامی است که در دوران دفاع مقدس از وطن اسلامی دفاع کرده و این قوم در طول جنگ پیش قدم بوده. قوم منگور دارای شش طایفه بزرگ است که با 150 شهید کارنامه ای درخشان در دفاع از اسلام و قرآن و ایران اسلامی داشته اند.

دکتر محسن رضایی در دیدار با خانواه شهدای این ایل گفت: انتهای این راه این است که اقتصاد کشور را درست و زندگی آبرومندانه خوب همراه با اقتصاد شکوفا درست کنیم. شهدای کردستان مظلوم واقع شده اند و رسانه های جمعی نباید بین شهدا تبعیض قایل شوند.

همچنین دکتر محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی مهاباد درباره علت سفر خود به مهاباد گفت: برای ادای احترام به خانواده شهدا به مهاباد آمدم و وظیفه خود می دانیم تا به این شهدا ادای دین کنم.

اقوام ایرانی ، فرزندان ایران اسلامی
دکتر محسن رضایی سپس به اقوام ایرانی پرداخت و گفت: اقوام ایران مثل افراد یک خانواده هستند و همانطور که فرزندان یک خانواده تفاوت دارند و اما همه فرزندان یک خانواده هستند و از یک پدر و مادر هستند. لذا نباید بین آنها تبعیض قایل شد و ما نیز باید همه اقوام با دیده برابر نگاه کنیم و لذا شهدای کردستان نیز مانند سایر شهیدان ایران اسلامی بایستی مورد تجلیل قرار بگیرند و شناسانده شوند.

سپس دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آینده ایران اشاره کرد و گفت: اقتصاد ایران را باید درست کنیم. سیاست، امنیت، دفاع و بخش های دیگری هست که در ایران اسلامی درست کرده ایم اما بایستی در اقتصاد و زندگی مردم تحولی مثبت صورت گیرد. بیکاری عقب ماندگی اقتصاد و کشاورزی، عمران و شهرسازی با برنامه دقیق درست شود و من مطمئن هستم مردم ایران اسلامی با وجود همه تحریم ها و سختی ها با بسیج جوانان تحصیل کرده ایران برای آبادانی اقتصاد ایران و بهبود زندگی مردم اقدام می کنند.

همچنین دکتر رضایی در دیدار با خانواده جعفر صدرالدین از دیگر شهدای قوم منگور، جوانان برومند منطقه را بهترین عامل برای پیشرفت منطقه دانست و گفت امروز مهاباد جوانان تحصیل کرده بسیاری دارد و سرمایه انسانی مهم ترین عامل پیشرفت این شهرستان است که بایستی در سالهای آتی باعث پیشرفت منطقه شود.

سپس وی به موقعیت کردستان اشاره کرد و گفت: صادرات محصولات کشاورزی و توسعه کشاورزی راه پیشرفت آینده کردستان است. کردستان دارای منابع عظیم آب و خاک است و بواسطه فاصله کم کردستان تا اربیل و ترکیه بایستی بتوانیم با توزیع هزاران کالا و ارسال به کشورهای اطراف تمام این منطقه را آباد کنیم.

پس از آن دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به موقعیت فرهنگی کردستان اشاره کرد و گفت منطقه کردستان از نظر فرهنگی همیشه مرکز تمدن های بزرگ بوده و می تواند از طریق فرهنگ سازی به سعادت مندی رسیده و کشورهای اطراف در منطقه را تحت تأثیر فرهنگ و هنر ایران اسلامی قرار دهد، کردستان و منطقه کردستانات در صد سال گذشته کانون تمدن ساز فرهنگ ساز و محور تجارت در منطقه بوده است.

وی در پایان به خانواده شهیدان مهاباد توصیه کرد با وجود رهبر فرزانه ای چون حضرت آیت الله العظمی خامنه ای که سایه شان بر سر ماست ثابت خواهیم کرد که ملت ما شکست ناپذیر هستند.

دکتر محسن رضایی نماز ظهر را با مسلمانان اهل سنت مهاباد اقامه کرد و پس از آن به شهرستان میاندوآب رفت و در بدو ورود بر مزار شهیدان میاندوآب حاضر و با قرائت فاتحه یاد و نام شهیدان را گرامی داشت.

سخنرانی در مورد شهید باکری
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:از این که توفیق پیدا کردم تا در شهرستان برادر عزیزم آقا مهدی باکری این برادر عزیزم بیایم خدا را شاکرم اگر بگویم من و آقای مهدی یک روح بودیم که در دو بدن گزافه نگفته ام، او در دل من جا داشت .

آقا مهدی مراقب بیت المال بود
دکتر رضایی با خاطره ایی از آقا مهدی بحث خود را شروع کرد: آقا مهدی باکری مراقبت بیت المال بود دستور می داد بیت المال را حفظ کنید حیف و میل نکنید درسته که آمدیم بجنگیم اما باید بیشتر از دیگران بیت المال را حفظ کنیم. تعداد فشنگ و نگهداری اسلحه روی حساب و کتاب بود مراقب بود تا به بیت المال کشور آسیبی وارد نشود و در مورد سوخت ماشین ها و مهمات همیشه مراقبت می کرد.
درعملیات خیبر که اولین عملیات آبی خاکی ما بود و می خواستیم از خشکی عملیات جدیدی بکنیم و هم باید در خاک می جنگیدیم هم از آب عبور می کردیم لذا برای اولین بار به یک سری از بچه ها قایق داده بودیم که آنها را تعمیر کنند، آموزش ببینند و خودشان را آماده کنند.

یک روز آقا مهدی رفته بود به محل به آب اندختن قایق ها که رزمندگان تمرین می کردند و دید یک رزمنده خوشش آمده و دارد تفریح و مانور می کند ، آقا مهدی با یک کلوخ دنبال او کرد چرا این کار را می کنی؟ پاسخ خدا را چی می خواهی بدهی؟ آیا امروز در ادارات و زندگی ما چنین روحیه ای وجود دارد؟ حالا شما فکر نمی کنید که مشکل کشور ما این است که آقا مهدی را کم داریم که سه هزار میلیاردها درست نشود ما چیزی کم نداریم جز وجود آقا مهدی ها در این کشور.

ما همیشه باید مراقب حیف و میل بیت المال باشیم به خصوص الان در وضعیتی قرار داریم که دشمنان ما را تحریم اقتصادی کرده و مانع فروش نفت شده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از اطلاعات بدست آمده مشخص است که غرب از طریق نظامی نمی تواند با ایران کاری بکند. لذا از راه اقتصاد وارد شده اند. گفته اند ایران در اقتصاد ضعیف است اما در بعد امنیت و دفاع نمی شود کاری کرد در جنگ با ایران کم می آوریم لذا آن نقطه ای را می یابیم که ایران در ضعف است و آن زندگی مردم ایران است.

دکتر رضایی افزود: اگر تحریم ها را براساس زندگی مرم فشار بیاوریم ایران تسلیم می شود و بین نظام و مردم شکاف بوجود می آید و می توانیم ضربه بزنیم تحریم ها بر این اساس شکل گرفت. خدا رحمت کند تختی را. در یک کشتی با کشتی گیر روس که حریف قدری هم بود یک نفر اطلاعاتی را به تختی داد که حریفت در حال بالا رفتن پای سمت راستش پیچ خرده و ضعف دارد و از طریق حمله به پای راست او کارش تمام می شود.

اما تختی تا آخر کشتی به پای راست او حمله نکرد و آخر باخت اما پیروز شد و نام جوانمردیش را ثبت کرد. اما دشمنان پای ضعیف ایران را که اقتصاد است گرفته اند و دنبال حمله کردن به آن بوده اند. و از این راه به این قهرمان تنومند حمله کرده اند تا ایران را به زمین بزنند اما با ترمیم نقطه ضعف بهمراه خنثی کردن تحریم ها ایران یک بار برای همیشه تحریم ناپذیر خواهد شد.

دکتر رضایی افزود: این کار نیاز به جهاد دارد. با ریاست طلبی و جناح گرایی و با فردگرایی و سلیقه محوری نمی توانیم پیشرفت کنیم. نیروی طلبکار از ملت نمی خواهیم نیروی بدهکار به رهبری و نظام می خواهیم چون با ریاست طلبی و قدرت طلبی نمی توانیم از امتحان سخت عبور کنیم.

دکتر محسن رضایی تصریح کرد: اگر اقتصاد و فرهنگ پشتوانه دفاع و امنیت نباشد دفاع و امنیت پایدار نخواهد ماند. ثروت و فرهنگ را باید به بیرون مرزها بفرستیم تا همه کشورها با ایران هم پیوند شوند.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی یک جهاد مقدس اقتصادی است و از مزارع و منازل و دانشگاهها و صنعت مدارس و دانشگاههای خودمان باید شروع کنیم و خواهید دید باکری ها در این کشور باز هم خواهند بود.

فرمانده اسبق سپاه سپس در جمع همشهریان شهید باکری به ذکر خاطره شهادت آقا مهدی پرداخت و گفت: وقتی آقا مهدی شهید شد خودم را به جزیره شمال رساندم که آیا خبر درست است یا نه دوستان می‌ترسیدند به من بگویند می گفتند زخمی شده و نگران نباش اما حرف ها متغیر بود و متوجه شدم شهید شده است. نتوانستم سرپا بایستم نشستم، در چنین شرایطی یکی از مداحان شروع کرد به مداحی کردن اما آرام نمی شدم به امام پیام رسید همه فرماندهان نشسته اند و متأثراند از شهادت آقا مهدی و گریه می کنند برای آقا مهدی، احمد آقا با من تماس گرفت که چه خبر شده عزاداری برپاکردید گفتم برادر عزیزی از دست دادیم رفت و ده دقیقه بعد پیام امام را قرائت کرد که قسمت هایی از آن آمده بود گزارش داده اند بعضی ها ناراحت هستن هیچ جای ناراحتی نیست البته من برای شما و شهدای شما دعا می کنم اما باید بدانیم که همه ما تابع اراده خدا هستیم آنها هم بعضی مواقع موفق نبودند.

"محکم باشید و از هم اکنون به فکر عملیات بعد، کار برای خدا باشد که شکست ندارد."
و این پیام امام باعث پیروزی عملیات فاو شد .
ارسال نظر