کد خبر: ۱۲۹|
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
11 تن از عناصر سیاسی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر نظر خود را درباره ضرورت اعلام برائت از فتنه 88 اعلام کردند.
سیاسیون طیفهای مختلف و برائت از فتنه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، متن این مصاحبه ها در ادامه آمده است:
محسن رضایی:

حادثه ای که در 88 اتفاق افتاد و آن فتنه به وجود آمد به نظر من باید آخرین حادثه از این نوع باشد.لازمه آن، این است که هم در حوزه کالبد شکافی و مطالعه دقیق ، کارشناسان سیاسی کشور این کار را انجام دهند و یک بخشی هم برمی گردد به اعلام صریح مواضع جناحهای سیاسی که از این حادثه در حقیقت تبری بجویند.

مصطفی پورمحمدی:

آدم باید از دشمنش فاصله بگیرد.باید از دشمنانش برائت بجوید.از روشها و شیوه هایی که دشمنان جلو پای آدم می گذارد فاصله بگیرد.باید از آنها که فریب دشمن را خوردند ، انسان فاصله بگیرد و برائت بجوید.به هر حال انسان باید نشان دهد به این مملکت، مردم مملکت و آرمان های مملکت وفادار است.

محمدباقر قالیباف:

این بحثی که بعضا من دیدم اینگونه دنبال می کنند که آنها که فتنه گری کردند مثلا اگر عذرخواهی کنند می توانند برگردند، اینگونه بحث اصلا بحث درستی نیست.فتنه گری که با قصد براندازی انجام داده قصد برگشتی نیست یعنی این را حتما باید به عنوان یک جرم با آن برخورد شود.ولی سلایق مختلف سیاسی و جریانات سیاسی طبیعتا در چهارچوب قانون حتما می توانند فعالیت خود را انجام دهند و باید هم انجام دهند.


حسن روحانی:

در همان حرکت 9 دی مردم می خواستند به همه بگویند که باید قانون گرا باشند و نکته دیگر اینکه مردم می خواستند دربرابر دشمنان انقلاب بگویند که ما به آرمانها برای همیشه پایبندیم ، ایستادگی می کنیم و همواره با انقلاب خواهیم بود.

محمدرضا باهنر:

این داستان سران فتنه و ظلمی که به انقلاب کردند، من فکر می کنم از حافظه این نسل و حتی نسلهای آینده پاک نخواهد شد.کسانی که به فتنه گران کمک و یاری کردند. اینها حتما باید جبران کنند.

غلامعلی حدادعادل:

هرکس به انقلاب اعتقاد داره ، هرکس به امام و ادامه راه امام توسط رهبری اعتقاد داره، باید در برابر هر جریانی که در مقابل انقلاب ایستاده باشد موضعگیری کند و این یک امر طبیعی است.

غلامحسین الهام:

فتنه نظر داره؟فتنه معلومه فتنه است.


علی اکبر ولایتی :

نسبت به این حادثه بسیار زیان بخش که ریشه در محرکین خارجی دارد دیگاهشان چگونه است؟ اگر دیدگاه خودشان را روشن نکنند این برای مردم حتما ًجای سوال را باقی می گذارد که علت تردید چیست؟

محمد شریعتمداری :

متاسفانه این هدایت حرکتهای تظاهرات گونه که در آن ایام صورت می گرفت از داخل به خارج از کشور منتقل شد ، به گونه ای که دست دشمن به آشکار و وضوح در حرکتهای آشوبگونه خیابانی دیده می شد و طبیعتا از آن تاریخ به بعد این حضور و مشارکت توسط هر کسی صورت گرفته باشه حضور خائنانه ای محسوب می شود و اصول ارزش های انقلاب اسلامی ایران ایجاد می کند تا در چارچوب قوانین و مقررات کشور در هر زمینه ای گام برداریم.

حبیب الله عسگر اولادی :

فتنه یعنی مقدمه فراهم کردن دشمنان نظام و انقلاب. فتنه گر اصلی امریکا ،اسرائیل و انگلیس هستند. اینها در انتخابات 88 آمدند فتنه سازی کردند برای این که جشن انتخابات ریاست جمهوری را تبدیل به تفرقه کنند، تبدیل به درگیری کنند. اگر که الان از فتنه، نامزدها تبری نجویند یعنی چراغ سبز نشان دادند به دشمن.

منوچهر متکی :

آنقدر ظلم آشکار بود آنقدر وقیح بود آنقدر پنجه در چشم مردم انداختند و رای آنها بود که هیچ کس نمی تواند در کنار یک چنین فتنه ای قرار بگیرد. هیچ کس نمی تواند به شکلی بی تفاوت از کنار چنین مسئله ای عبور کند.
 

ارسال نظر