در همایش بررسی نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی:
کد خبر: ۱۶۸|
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی گفت: فضای سیاسی - امنیتی باید از ارتباطات کنار برود، چراکه جنس مبارزه‌ی ما اجتماعی و اقتصادی است.
معجزه‌ی ارتباط اجتماعی در اقتصاد مقاومتی توسط رسانه‌ها رخ می‌دهد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی، با بیان این‌که در 300 سال اخیر، ایران با یک فروپاشی تمدنی روبه‌رو بوده و از اوج به سمت نزول شدید حرکت کرده است، ادامه داد: تمدن بزرگ ایران از نظر معماری، هنر و ادبیات در پهنای بزرگی از جهان حاکم بود و اقتصاد ایران چون بر سر چهارراه اقتصادی دنیا بود، با راه‌های امن و فقط از ناحیه‌ی تجارت، چند برابر امروز از راه نفت درآمد داشت؛ اما در 300 سال اخیر و با یک تهاجم تمدنی، آن عظمت فروریخت و این نشان‌دهنده‌ی یک فاجعه است.

 

او با بیان این‌که در 70 سال گذشته، ایران چندبار زمین خورده و بلند شده است، اظهار کرد: در 15 خرداد 1342 قبل از این‌که بلند شویم، به زمین خوردیم؛ اما در 22 بهمن بلند شدیم و تا امروز ایستاده‌ایم؛ ولی باید بیندیشیم که چه کار کنیم که از آسیب‌های گذشته در امان بمانیم.

 

رضایی بیان کرد: باید اجازه دهیم که انرژی پایان‌ناپذیر ملت ایران آزاد شود و باید راه‌های آزاد شدن این انرژی هموار باشد.

 

وی با بیان این‌که تا امروز ایستگاه قدرت و سیاست را طی کرده‌ایم، گفت: امروز به ایستگاه سوم که ایستگاه نهایی است رسیده‌ایم و این ایستگاه چیزی به‌جز زندگی، اقتصاد و اخلاق نیست و این مهم‌ترین هدفی است که این انقلاب برای آن طراحی شده است.

 

او با تأکید بر این‌که تحریم‌های اقتصادی برای جلوگیری از صعود ما به این ایستگاه مطرح شده است، اظهار کرد: تحریم‌های اقتصادی با چند اقدام همراه است؛ کاهش فروش نفت براثر تحریم مستقیم و حذف بیمه‌ی کشتی‌ها و سخت کردن جابه‌جایی درآمدها و منابع ارزی، تحریم شرکت‌ها و اشخاص دولتی و خصوصی ایرانی، ایجاد ترس و هراس در بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی برای همکاری با ایران از جمله این اقدام‌ها بوده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که براثر این تحریم‌ها بازارهای اقتصاد ایران کوچک می‌شوند و رشد اقتصادی ایران کم می‌شود، بیان کرد: منابع مالی دولت و ذخایر ارزی کاهش می‌یابد و بی‌کاری افزایش پیدا خواهد کرد و غربی‌ها به‌دنبال همین هستند. البته همه‌ی این آثار هنوز بر اقتصاد ایران مستولی نشده است، اما بخشی از آن را می‌توانیم ببینیم.

 

وی با اشاره به این‌که آن‌ها به‌دنبال ایجاد بحران اقتصادی - اجتماعی در ایران هستند تا در مسیر عقب‌ماندگی همچنان باقی بمانیم، ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند مانع الگو شدن ایران در منطقه شوند و ما برای مقابله با این تحریم‌ها یا باید تحریم‌ها را خنثی کنیم یا باید آن‌ها را تحمل کنیم یا این‌که از ظرفیت تحریم‌ها برای فرصت‌سازی استفاده کنیم.

 

رضایی تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و قرار نیست بر مردم سخت گرفته شود. اقتصاد مقاومتی یک الگوی مدیریتی اقتصادی است برای این‌که اقتصاد ملی را آسیب‌ناپذیر کند.

 

او با بیان این‌که بهره‌گیری از تحریم‌ها برای تبدیل کردن آن‌ها به یک فرصت در جهت شکوفایی ملی است، اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم به وضعیت قبل از تحریم‌ها برگردیم، چراکه ما قبل از تحریم‌ها بی‌کاری، گرانی و عقب‌ماندگی اقتصادی داشته‌ایم.

 

وی با بیان این‌که اقتصاد مقاومتی نوعی حکمرانی و سیاست‌گذاری اقتصادی است،‌ گفت: این اقتصاد هم باید از اصول برخوردار باشد و هم از ویژگی‌های مدیریتی؛ اما اولین مشکل ما بر سر راه اقتصاد مقاومتی، مانع‌تراشی‌های داخلی براثر فرهنگ و رفتارهای استعماری و قدرت‌طلبی‌های افراد ناشایسته است که از ورود نخبگان جلوگیری می‌کند.

 

رضایی ادامه داد: بروکراسی‌های قدیمی و عادت به یارانه‌های دولتی و گداپروری و همچنین بی‌عرضگی و خودشیفتگی مسئولان کشور موجب خودزنی و خودتحریمی می‌شود و ضربه‌ی بیشتری به ملت وارد می‌کند.

 

او با بیان این‌که روابط عمومی‌ها پرچمدار این نهضت بزرگ هستند و روحیه و انگیزه دادن توسط روابط عمومی‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای این نهضت، تولید فرهنگ و ثروت، و فرهنگ‌سازی متناسب با این ایستگاه، الگوسازی و نقد مانع‌تراشی‌ها از وظایف روابط عمومی‌هاست.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مردمی است و به یک ارتباط گسترده‌ی اجتماعی نیاز دارد که این معجزه فقط توسط روابط‌ عمومی‌ها و رسانه‌ها می‌تواند رخ دهد. رسانه‌ها نباید از نقد کسانی که مانع رسیدن ملت به این ایستگاه می‌شوند، بترسند.

 

رضایی اضافه کرد: تبیین اهداف و مقاصد رقبا و دشمنان از دیگر وظایف روابط عمومی‌هاست، چراکه ما علاوه بر دشمنان، رقبای قدرتمندی نیز مانند ترکیه و عربستان داریم که به جای تشکر کردن از ما برای مقابله با دشمنان اسلام، خودشان پشت آن‌ها می‌ایستند.

ارسال نظر