دکتر رضایی در قم:
کد خبر: ۲۰۷|
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به تشریح گذرگاه‌های انقلاب پرداخت و گفت: ایستگاه اولی که ملت ایران توانستند از آن عبور کنند انقلاب و ثبات سیاسی بود، ایستگاه دوم امنیت بود و ایستگاه سوم عدالت و پیشرفت اقتصادی است.
انقلاب اسلامی در ایستگاه پیشرفت و عدالت / توسعه اقتصادی بر محور تولید دانش و ایده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های کاربردی در دهه پیشرفت و عدالت با محوریت مناسب‌ترین مدل اداره کشور در دهه پیشرفت و عدالت که دوشنبه شب در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه پردیس قم برگزار شد به تشریح علل این نام‌گذاری توسط مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار کرد: دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران به درستی از طرف رهبری به نام دهه پیشرفت و عدالت نام‌گذاری شده است و اگر این پیشرفت در ایران به وجود بیاید دیگر نباید دغدغه‌ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: در واقع شعار پیشرفت و عدالت طبق رهنمود‌های رهبری مؤلفه دیگری نیز باید داشته باشد و آن جامعه ایرانی اسلامی است، یعنی پیشرفت و عدالت را برای ساختن جامعه ایرانی و اسلامی می‌خواهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به تشریح گذرگاه‌های انقلاب از بدو طلوع آن پرداخت و اظهار داشت: ایستگاه اولی که ملت ایران توانستند از آن عبور کنند انقلاب و ثبات سیاسی بود، ایستگاه دوم که در جریان جنگ تحمیلی توانستیم از آن عبور کنیم امنیت و ایستگاه سوم عدالت و پیشرفت اقتصادی است.

رضایی با بیان اینکه 20 سال در حال گذر از ایستگاه سوم هستیم ابراز داشت: سه دولت سازندگی، اصلاحات و عدالت تلاش کردند که به این قله برسند ولی هنوز نتوانسته‌ایم آن را فتح کنیم و اگر ما به این قله می‌رسیدیم دیگر دغدغه‌ای نداشتیم، این قله سوم بسیار مهم و کلیدی است، ما نمی‌توانیم با قدرت و موشک نظام مقتدر داشته باشیم و باید با شعار پیشرفت و عدالت به سمت این قله رویم.

وی ادامه داد: دشمنان با ایجاد درگیری و تحریم کردن اقتصاد ایران مشکلاتی را سر راه صعود به این قله ایجاد کردند، ما باید برای رسیدن به این قله هم تحریم‌ها را کنار بزنیم و هم برای رسیدن به آن تلاش کنیم و به همین دلیل شرایط ما در آینده نسبت به گذشته تا حال سخت‌تر خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئولان باید چشمشان را بر روی حقایق باز کنند اظهار کرد: واقعیت‌ این است که ما هم از بعد فرهنگی مورد تهاجم قرار گرفته ‌و هم به عقب افتادگی مادی و اقتصادی دچار شده‌ایم. در زندگی، اقتصاد، اخلاق دچار مشکلاتی فراوانی هستیم و صحنه استیضاح در مجلس نمایش بی اخلاقی بود که باید به حال آن گریه کرد.

رضایی افزود: طرح دشمنان ساقط کردن ارزش پول ملی است و این کارها از خصوصیات دشمن است و نباید توقع دیگری داشت و همه این مسائل نشان می‌دهد که باید برای رسیدن به این قله تلاش بیشتری کنیم. همسایگان ما نیز از رسیدن ما به قله ناراحت هستند و مشکل ایجاد می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات و رسیدن به اقتصاد پویا باید برای این مشکلات برنامه ریزی دقیق و بدون شعارزدگی داشته باشیم گفت: 80 درصد ثروت ملل پیشرفته را ثروت غیر فیزیکی تشکیل می‌دهد، حدود 80 درصد ثروت امریکا فکر، دانش و ایده است و ما نیز در کشور دارای چنین ظرفیت‌هایی هستیم و با اتکا به این ظرفیت‌ها می‌توانیم مشکلات پیش روی کشور را رفع کنیم.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه چهار سال است رهبری شعار اقتصادی تعیین می‌کنند و دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نام گذاری کرده‌اند خاطرنشان کرد: متأسفانه مسئولان به صورت جدی به این شعارها توجه نکرده‌اند و اگر کار جدی و بدون شعارزدگی در این زمینه انجام داده بودیم امروز از ناحیه دشمنان نظام تا این اندازه مورد فشار و تهدید نبودیم و امیدواریم مسئولان با برنامه ریزی دقیق و حساب شده و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی همچون جنگ تحمیلی دشمن را شکست داده و بار دیگر موجب درخشش نظام جمهوری اسلامی ایران شوند.

ارسال نظر