دکتر رضایی در جمع طلاب و روحانیون کهگیلویه:
کد خبر: ۲۰۹|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه‌ای را برای ارسال به مراجع و علما تنظیم کرده‌ام و اکنون خواهم گفت که متن آن راجع به جای خالی اسلام اجتماعی در کشور است.
جای اسلام اجتماعی در کشور خالی است / نامه‌ای به علما خواهم نوشت

محسن رضایی ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون استان کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برخی رفتارهای دور از اخلاق اسلامی در کشور اظهار داشت: اکنون این سؤال در ذهن مردم و دلسوزان مطرح است که آیا اگر واقعا اسلام در زندگی و اخلاق سیاسیون کشور وارد شود هرگز شاهد چنین برخوردهایی در میان مسئولان رده‌ بالای کشور خواهیم بود؟

وی گفت: کشور اکنون در یک وضعیت حساس تاریخی است که باید همه دلسوزان و صاحب‌نظران برای برون رفت از این وضعیت بد به میدان بیایند و کمک کنند.

رضایی با بیان اینکه چهار سال آینده کشور از سرنوشت ‌سازترین سال‌ها برای حرکت انقلاب اسلامی به جلو است، تصریح کرد: در چهار سال آینده باید قوی‌ترین دولت تاریخ ایران بر سر کار آید و این به همت مردم برمی‌گردد که سکان هدایت کشور را به دست یک تیم قوی و شایسته قرار دهند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: موفقیت بعد از انتخابات برای من از موفقیت قبل از آن بسیار مهم‌تر است و کشور به یک فضای آرام و عقلایی نیاز دارد.

* اعلام عزای عمومی برای ناهنجاری‌های اخلاقی کشور سخن گزافی نیست

رضایی عنوان کرد: اسلام یک جنبه بسیار مهم دیگر دارد که متأسفانه ما از آن غافل شدیم و فقط به اسلام فردی و اسلام سیاسی توجه کردیم ولی راه معجزه‌گری اسلام در جامعه ایران این است که اسلام اجتماعی را به عنوان بعد سوم اسلام در کنار دیگر ابعاد مذکور به کار ببندیم و مورد توجه قرار دهیم.

وی قدرت اسلام را در تعالی بشر فوق‌العاده خواند و ادامه داد: اسلامی که از عرب جاهلیت معجزه ساخت قدرت زیادی برای تعالی بشر و فرهنگ و مدیریت‌ها دارد که باید آن را وارد زندگی خود کنیم.

رضایی مشکلات فعلی کشور را کاملا بی‌ارتباط با اسلام دانست و اضافه کرد: مشکل از ما مسئولان است نه اسلام زیرا مکتب اسلام یک مکتب قوی و غنی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌هایش عدم توجه به اسلام اجتماعی را موجب از هم پاشیدن خانواده، جامعه و نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد:‌ اگر اسلام وارد زندگی و اخلاق ما شود شاهد برطرف شدن همه مشکلات جامعه خواهیم بود.

وی تأکید کرد: نباید در یک جامعه اسلامی از دروغ و توطئه و بحران‌هایی چون طلاق خبری باشد و این‌ها وجود داشته باشد و اگر چنین چیزهایی هست یعنی اینکه ما از اسلام بیگانه‌ایم و آن را وارد زندگی خود نکردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت ناهنجاری‌های اخلاقی را در کشور نگران‌کننده خواند و گفت: ‌اگر برای این ناهنجاری‌ها در کشور عزای عمومی هم اعلام شود کاری دور از انتظار انجام نشده است.

رضایی این را هم گفت که به عنوان مثال امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است ولی برخی‌ها آن را در کشور تعطیل کردند و برخی‌ها هم آن را محدود به حجاب کردند.

* اظهارات رضایی در مورد ادعای تقلب در انتخابات سال 88

رضایی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب در مورد طرح موضوع تقلب در انتخابات 88 خاطرنشان کرد: مشکل کار در سال 88 طرح موضوع تقلب نبود بلکه مشکل و ایراد کار این بود که این خواسته را کوچه و خیابانی کردند.

وی ادامه داد: مشکل کار این بود که پیگیری‌ها از مسیر قانون منحرف شد و گرنه اگر چنین ادعایی ایرادی داشت در خود قانون چنین چیزی پیش‌بینی نمی‌شد.

این کاندیدای ریاست‌جمهوری در انتخابات سال 88 خود را نیز از معترضین به انتخابات خواند و یادآور شد: خود من نیز ایرادات و اشکالاتی را وارد دیدم و اعتراض خودم را اعلام کردم ولی آن را از مسیر شورای نگهبان دنبال کردم و نهایتا نیز نظر این شورا را پذیرفتم و در مراسم تنفیذ آقای احمدی‌نژاد شرکت کردم.

وی خواستار حضور همه افراد، جناح‌ها و سلایق مختلف در انتخابات شد و تأکید کرد: من موافق حذف هیچ فرد یا گروهی نیستم.

 

جای اسلام اجتماعی در کشور خالی است / نامه‌ای به علما خواهم نوشت
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که در ابعاد سه‌گانه اسلام فردی، اسلام سیاسی و اسلام اجتماعی، اکنون جای اسلام اجتماعی در کشور به نحوی که مدنظر اسلام ناب بوده خالی است، اظهار کرد: بسیاری از بد اخلاقی‌هایی که در کشور رواج دارد به دلیل غفلت از اسلام اجتماعی است.

رضایی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های کنونی من همین عدم توجه به مقوله اسلام اجتماعی است که در این ارتباط نامه‌ای را برای ارسال به محضر علما تنظیم کرده‌ام.

وی به ارتباط اسلام اجتماعی با بدنه جامعه اشاره کرد و گفت: در اسلام اجتماعی رفتار و کردار و معیشت و اقتصاد مردم مدنظر است و امروز ضرورت دارد که این بعد سوم را در کشور اسلامی خود احیا کنیم.

وی یکی از خطرات لحاظ نکردن اسلام اجتماعی را در متن جامعه از هم پاشیدگی خانواده‌ها دانست و گفت: باید در ضمیر خود تفکر کنیم که آیا این اخلاق و زندگی و فرهنگی که داریم اسلامی است یا نه، آن‌گاه متوجه خواهیم شد که جای اسلام اجتماعی در کشور آن‌گونه که باید وجود داشته باشد، خالی است.

رضایی با بیان این‌که نظم و انظباط موجب قوام و پایداری جامعه می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از منازعاتی که اکنون مشاهده می‌کنیم به دلیل فاصله گرفتن از اسلام اجتماعی و چسبیدن صرف به اسلام سیاسی و فردی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که اسلام می‌فرماید قبل از هر چیز بین خود را درست کنید، افزود: چه اشکالی دارد که رئیس‌جمهور و رئیس ‌قوه مقننه با هم اختلاف داشته باشند اما روابط را به گونه‌ای تنظیم کنند که منازعه و مجادله وجود نداشته باشد.

 

 
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي
|
-
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
1
2
سلام دكترمردم چهارمحال و بختياري خصوصا شهركرد همچنان چشم انتظار شما هستند