کد خبر: ۲۱۰۲|
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
استاندار خوزستان به همراه معاونین و مشاورین خود به بهانه عیددیدنی به تهران رفت تا با محسن رضایی و علی شمخانی دیدار و گفتگو داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دکتر عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان که معاونین ، جمعی از مدیران و مشاورین وی را همراهی می کردند پیش از ظهر دوشنبه با آقای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در ساختمان مرکزی این شورا دیدار و گفت وگو کردند.


دراین دیدار که به مناسبت تبریک عید سعید فطر انجام شد استاندار خوزستان با تشریح اقدامات و عملکرد دولت تدبیر و امید در این استان در حوزه های اقتصادی , سیاسی و سایر بخش ها خواستار مشارکت و حمایت نبخگان استان در سطح کشور برای پیشبرد طرح های مهم اقتصادی از جمله طرح توسعه پایدار در خوزستان شد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به ظرفیت های بزرگ اقتصادی استان خوزستان , چهار حوزه نفت و انرژی , آب و خاک ، صنعت و تجارت و گردش بالای پول را به عنوان ۴ سکوی پرواز توسعه ای دراستان نام برد و افزود: باید بررسی شود که چه معضلاتی وجود دارد که اجازه نمی دهد این فرصت های طبیعی تبدیل به سکوی جهش استان خوزستان شود.

وی نسبت به برخورد و ریشه کنی فساد اقتصادی در جامعه تاکید کرد و گفت: در بحث اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی باید گفتمان بیشتری داشته باشیم. نصب چند بنر و سخنرانی درحوزه اقتصاد مقاومتی , در واقع نباید بصورت رفع تکلیفی باشد.

شمخانی نسبت به آسیب پذیری اقتصاد پایه در جامعه هشدار داد و گفت: فساد پاشنه آشیل اقتصاد است. اگرخودمان جلوی این فساد را نگریم پایه های اقتصاد کشور متزلزل خواهد شد.

دیدار استاندار و هیات همراه با محسن رضایی

مقتدایی  به همراه هیات همراه خود بعدازظهر سه شنبه با دکتر محسن رضایی دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام درتهران دیدار و گفت وگو کردند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار گفته است: مسایل و مشکلات استان خوزستان زیاد است که جز با حمایت و بسیج نخبگان استان نمی شود حل و فصل کرد.

دکتر رضایی افزود: به نظر من تیم مدیریتی که هم اکنون درخوزستان فعال است درمقایسه با همه تیم های قبلی , معتدل ترین تیم است که ازویژگی های راست تند و چپ تند مبرا است . همین ظرفیت می تواند بسیاری از نخبگان استانی و ملی را جذب کند .

رضایی اختصاص درصدی از منابع ملی برای کمک به توسعه خوزستان حداقل دربازه زمانی ۱۰ ساله را مهم توصیف کرد .

وی ادامه داد: به نظرمن این کار شدنی است . آقای استاندار , نماینده محترم ولی فقیه , خود بنده درمجموع ۸ یا ۹ نفر می توانیم محور این کار باشیم . دبیرخانه این مجمع دراستانداری باشد و جلسات این مجمع می تواند درتهران و خوزستان باشد.


ارسال نظر