محسن رضایی در دیدار جمعی از ایثارگران و آزادگان کشور؛
کد خبر: ۲۱۵۷|
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به مناسبت سالگرد ورود آزادگان به میهن اسلامی با جمعی از آزادگان دیدار و گفتگو کرد.
دفاع مقدس پایانی بود بر سیصد سال عدم توفیق ملت ایران

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، محسن رضایی در آغاز این دیدار که در فضایی صمیمانه انجام شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و امام امت (ره) گفت: سالروز بازگشت قهرمانانه آزادگان به ایران، حقیقتاً یکی از روزهای شیرین در حماسه مقاومت ملت ما بود و این روز در ردیف، روزهایی مانند آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان قرار می گیرد که مردم ایران را به وجد آورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این وجد و نشاط از این جهت ماندگار و دوچندان شد که شما با عزت و اقتدار به آغوش خانواده های خود بازگشتید و دشمن در برابر اراده های شما، تسلیم شد و جامعه بین الملل پایمردی شما را در حق و حقوق خود نظاره کرد.

سردار سرلشکر محسن رضایی افزود: دوران دفاع مقدس پایانی بود بر سیصد سال عدم توفیق ملت ایران در پاسداری از مرزهای جغرافیایی و در برابر هجوم دشمنان و سایر توطئه ها. این پیروزی با خون شهدا، ایثار و جانفشانی شما آزادگان و جانبازان محقق شد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: 8 سال دفاع جانانه، آزمون بزرگی برای ما بود تا اثبات کنیم که ملت ایران بیدار شده و استواری خود را باز یافته است و شما آزادگان، نماد مقاومت ایران هستید.

دکتر رضایی افزود: دفاع مقدس دو پیروزی را برای ملت ایران به ارمغان آورد: نخست پیروزی مادی بود که توان حفظ و حراست از مرزها مبین آن است و دیگری پیروزی در عرصه معنوی و سیاسی که بخشی از آن با مقاومت در خور تقدیر شما در اردوگاه های دشمن بعثی رقم خورد. در واقع ایثار شما در اردوگاه های صدامیان، کمتر از آزادی خرمشهر نبود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چندی پیش رئیس جمهور آمریکا، اعتراف کرد که سکوت آمریکا در هنگام حملات شیمیایی صدام به ایران، اشتباه بزرگی بوده، این اعتراف دیرهنگام البته از نمودهای پیروزی سیاسی و معنوی ملت ما در جنگ تحمیلی است.

سردار رضایی در ادامه افزود:« ما دردفاع مقدس اقتدار ازدست رفته خود را بدست آوردیم. امروزه اقتدار ایران هم پشتوانه امنیت ما وهم پشتوانه دیپلماسی ماست. اگراقتدارملت ایران نبود همه قدرتها با ما به مذاکره نمی نشستند و نمایندگانشان را درمنطقه بسراغ ما می فرستادند و یا آن که ما را درمذاکرات تحقیر می کردند. علت اینکه آقای ظریف ودیپلمات های ما امروز با صدای رسا درمقابل قدرت ها مذاکره می کنند ، به پشتوانه اقتدار ایران در دفاع مقدس از جمله آزاد سازی خرمشهر وایستادگی شما دراردوگاههای بعثی عراق است.»

رضایی با تاکید بر اهمیت زنده نگهداشتن خاطرات و دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: آشناسازی مردم با این فرهنگ به عنوان گنجینه ای ارزشمند از تجربیات و معنویات، یک وظیفه است. از شما می خواهم که از نبرد دلیرانه خود و همرزمانتان در برابر شبهه افکنی ها دفاع کنید. خاطرات و رویدادها را بازگو کنید و مردم و جوانان را با این مقطع حساس از تاریخ کشور آشنا سازید. افتخار می کنم که روزی همسنگر شما بودم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهتمام مقام معظم رهبری و مسئولان ارشد نظام به بهبود وضع آزادگان و ایثارگران گفت: توانایی آزادگان برای آبادانی کشور، یک توان استراتژیک است و مسئولان باید با رفع موانع و بهبود شرایط از این توانایی ویژه برای اداره بهتر کشور استفاده کنند.

در ابتدای این دیدار سردار کیانی مشاور امور ایثارگران دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و امیر اوشال از پیشکسوتان و آزادگان دوران دفاع مقدس و تعدادی از آزادگان حاضر در جلسه، دیدگاه های خود را در خصوص وضعیت آزادگان و مسائل داخلی مطرح کردند.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کسبه بازارچه خود اشتغالی فاطیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
سلام بر شهدا
شهادت کیمیاست و اسارت بالا تر از آن .
دست تمام آزادگان عزیز را می بوسیم.