دکتر رضایی در مسجد سید اصفهان:
کد خبر: ۲۳۶|
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد سید اصفهان با بیان اینکه خودزنی، خودتحریمی، ضعف در اقتصاد، اخلاق و فرهنگ کام مردم را تلخ کرده است، گفت: نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است
خودزنی و خودتحریمی کام مردم را تلخ کرده است / نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه‌ای با عنوان اقتصاد داخلی، سیاست خارجی در آینده در جمع مردم اصفهان در مسجد سید این شهر با اشاره به اینکه اصفهان شهری است که همه گوهرها در این شهر نهفته است اظهار کرد: شهر اصفهان و مردم همیشه در صحنه این شهر در پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در میدان دفاع مقدس خدمات منحصر به فردی را به این انقلاب داشته‌اند.

*اصفهان همیشه مرکز تحولات بوده است

وی با اشاره به اینکه علمای اصفهان، سردمداران حرکت عظیم مشروطه بودند، افزود: اصفهان همیشه در طول تاریخ مرکز تحولات بوده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در شرایط حساسی به سر می‌برد ادامه داد: وضعیت فعلی کشور نیازمند هوشیاری و بصیرت مردم است و وضعیتی که در حال حاضر در داخل و خارج از کشور وجود دارد، موید این نکته است.

*کاهش بار روانی جامعه به دو طریق دیدن منصفانه خدمات انقلاب و شناخت توطئه های دشمن

وی با تاکید بر اینکه نگریستن به توطئه دشمنان و خدمات ویژه و منصفانه به انقلاب اسلامی و خدمات آن به ایران و اسلام گام ویژه ای برای کاهش تأثیر روانی شرایط موجود اقتصادی است افزود: در 22 بهمن سال 57 آفتاب انقلاب و اسلام طلوع کرد و ثمره آن این بود که در قدرت سیاسی، دفاعی، امنیتی به عنوان یک قدرت برتر بین‌المللی مطرح شویم، ولی قدرت بدون فرهنگ و ثروت توفیق مداومی ندارد و اگر اقتصاد و اخلاق پشتوانه قدرت نباشد، این قدرت دوام چندانی نمی‌یابد.

*در گذشته مرزهای اقتصادی و فرهنگی ایران  همه جا را در نوردیده بود

رضایی با اشاره به اینکه اسلام، تمدن برتری بود که از منظر اقتصاد و فرهنگ باعث توسعه جامعه گردید اظهار کرد: در زمانه‌ای که ایران از منظر جغرافیایی دو برابر مساحت فعلی بود، اصفهان به عنوان نصف جهان مشهور ‌گردید و در همان زمان هم مرزهای اقتصادی ایران، دو برابر مرزهای جغرافیایی‌اش بود و در عین حال همه جهان مجذوب فرهنگ ایرانی و اسلامی این کشور بودند، به گونه ای که افتخار همه کشورهای منطقه تکلم به زبان فارسی بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متأسفانه در طول 300 سال اخیر، ایران به طور مرتب افت داشته، به گونه‌ای که در طول این 300 سال حتی هیچ شخصیت علمی برجسته ای نداشته‌ایم و قهرمانان ملی ما مربوط به 200 تا 300 سال پیش بودند و کشورهای غربی که تجربه تاریخ 300 ساله کشورمان را داشتند، به گمانشان در جنگی تازه می‌توانند بخشی از ایران را تصاحب کنند، در حالی که شیران ایران اسلامی با تبعیت از ولایت و اسلام و قرآن بر تفکرات غلط دشمنان پیروز شدند.

*نداشتن مدیریت، آفت فعلی کشور است

وی  با بیان اینکه مدیریت نداشتن، آفت فعلی کشور است، گفت: جای تعجب است ما که زمانی چنان قدرتی داشتیم در حال حاضر در مدیریت بر بازار گوشت و مرغ و برنج می‌مانیم و فقر و بیکاری و اعتیاد در کشور را نمی‌توانیم مدیریت کنیم.

*قدرت امنیتی ایران بیش از تصور است

وی با اشاره با قدرت سیاسی و امنیتی بلامنازع ایران اسلامی در جهان اسلام گفت: قدرت ایران اسلامی در این زمینه به حدی است که حتی برخی کشورهای منطقه با اتکا به موشک‌های فجر ایران، توانستند اسرائیل را به زانو در آورند و این قدرت واقعی ایران است که باید در همه عرصه‌ها نیز تبلور یابد.

*ستون انقلاب نیازمند قدرت، ثروت و فرهنگ است

رضایی ادامه داد: البته جریان حاکمیت در هر کجا باید دارای سه ستون قدرت، ثروت و فرهنگ باشد و اگر اقتصاد و فرهنگ در کشور مدیریت شود، حوزه نفوذ ایران هزاران کیلومتر فراتر می‌رود.

*فروش نفت انهدام ثروت ملی است

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های کشور به خاطر ضعف ما در حوزه اقتصاد است گفت: اقتصاد ما ضعیف است و اگر قوی بود آنها اقتصاد ما را تحریم نمی‌کردند،اینکه نفت را می‌فروشیم، این تولید ثروت نیست، بلکه انهدام یک ثروت است و باید از این ثروت کالا به جهان صادر کنیم.

*فاجعه شهر اصفهان ناشی از برنامه نداشتن است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: همین فاجعه‌ای که در وسط شهر اصفهان درست شده و زاینده‌رودی که دیگر حیات ندارد، به خاطر صنایعی است که در بالادست این رودخانه وجود داشته بی‌انضباطی‌هایی را در برداشت و نبود این رودخانه حیات و نشاط را در این شهر گرفته است.

*از علم استفاده نداریم، برنامه هم نداریم

رضایی با تاکید بر آسیب پذیر بودن اقتصاد کشور گفت: ما در کشورمان علم و عالم داریم، اما علوم ما تجاری نشده و بهره‌ای از علوم نداریم و علم در زندگی‌مان کمتر تأثیر دارد و تنها علم کشورمان تبدیل به مقاله می‌شود و در نهایت مورد استفاده کشورهای خارجی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: جالب است که ما در کشورمان علم داریم، اما بهره نداریم، پالایشگاه و پتروشیمی داریم، اما زاینده رود نداریم، سرمایه داریم، اما پول نداریم، پول هم داریم، اما قدرت خرید نداریم و همه این‌ها به خاطر نبود برنامه ریزی در کشور است.

*ارزش پول به یک سوم کاهش یافته است

رضایی در ادامه گفت: امروز وضعیت اقتصاد کشورمان به گونه ای است که 45 هزار تومان یک سال گذشته به اندازه 15 هزار تومان در سال جاری ارزش دارد، کشور ما ضعیف اداره می‌شود، ما مردم خوبی داریم، اما خود تحریمی‌ها، بداخلاقی‌ها، منازعات بی‌دلیل، کم صبری و شتاب‌زدگی نمی‌گذارد مردم ما از زندگی لذت ببرند.

*اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم

دبیر مجمع تشخصی مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آفتاب اسلام و انقلاب باید در اقتصاد و اخلاق و فرهنگ طلوع کند ادامه داد: لازمه این کار این است که اولویت کشور را به اقتصاد و فرهنگ بدهیم و امور را به خود مردم واگذار کنیم.

رضایی گفت: هر کجا که کارها دولتی شد به مشکل دچار شده‌ایم، دولت و مجلس کاری را که برای هدفمندی یارانه‌ها داشتند در اواسط کار ماندند و در نهایت این طرح نیز ناموفق ماند که البته برنامه‌هایی برای اجرای مطلوب‌تر آن اندیشیده شده است.

*مسئولان باید به مردم حساب پس دهند

وی با تاکید بر اینکه امروز می‌توانیم مسبب ایجاد یک تمدن بزرگ در جهان شویم، اظهار کرد: دولتمردان و نمایندگان ما همان طور که رهبر معظم انقلاب روی مردم حساب باز می‌کنند باید مردم را در همه امور دخیل کنند و در عین حال نیز باید به مردم به خاطر اعمالشان حساب پس دهند.

*ضعف مدیریت ربطی به اسلام ندارد

رضایی تصریح کرد: ضعف مدیریت کشور ربطی به اسلام و قرآن ندارد و باید مدیریت در کشور را اصلاح کرد.

وی به حساب آوردن مردم، اداره مناطق کشور به دست خود مردم و برنامه ریزی را راهکار برون رفت کشور از مشکلات فعلی دانست و گفت: مسائل امنیتی و نظامی و دفاعی و زبان و پرچم باید از مرکز و تهران مدیریت شده و سایر موارد همچون اقتصاد و صنعت و فناوری و تجارت باید در اختیار خود مراکز و استان‌ها باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما برای موفقیت در کشور باید با برنامه حرکت کنیم و با شانس و تصادف نمی‌توان اقتصاد را مدیریت کرد و باید در کنار نظم و انضباط نظام تشویق و تنبیه در کشور اجرا شود.

*نباید از تحریم‌ها ترسید

وی بر افزایش نظارت‌ها، کاهش تصدی گری دولت و برنامه‌ریزی بر اساس سند چشم انداز را مورد تاکید قرار داد و افزود: از تحریم‌ها و فشارها نباید ترسید، بلکه باید از کم تحرکی و بی تفاوتی و خودزنی و خود تحریمی دوری کرد.

ارسال نظر