کد خبر: ۲۴۴۴|
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
انتشار خبر موجود بودن اسناد فروش نفت داعش به کشور ترکیه توجه گسترده رسانه های غربی و منطقه ای را به خود جلب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، این خبر که برای نخستین بار در این پایگاه منتشر شد، به سرعت در اکثر رسانه های داخلی و خارجی منتشر گردید. از رسانه های داخلی که این خبر را پوشش داده اند می توان به خبرگزاری و سایت های ایرنا، ایلنا، ایسنا، فارس، تسنیم، الف، خبرآنلاین، تابناک، مهر، جام جم، باشگاه خبرنگاران جوان، جماران، انتخاب، پویش، آنا، فرارو، نسیم، رجانیوز، ابنا و... اشاره کرد.

انعکاس گسترده سخنان سرلشکر رضایی درباره فروش نفت داعش به ترکیه در رسانه های داخلی و بین المللی

این خبر همچنین مورد توجه رسانه های منطقه نیز قرار گرفت. از رسانه هایی که این خبر را منتشر ساخته اند می توان از المیادین، الوسط بحرین، صدا تی وی لبنان، العالم، بیروت پرس، النشرا لبنان، سنا سوریه، لبنان دیلی،و ... نام برد.

انعکاس در رسانه های غربی فارسی زبان

همچنین این خبر مورد توجه رسانه های فارسی زبان غربی قرار گرفته است.

انعکاس گسترده سخنان سرلشکر رضایی درباره فروش نفت داعش به ترکیه در رسانه های داخلی و بین المللی
بی بی سی فارسی

بی بی سی فارسی در یک گزارش تحلیلی به انعکاس این خبر پرداخت. این رسانه با تیتر: "واکنش ایران به اظهارات اردوغان درباره 'هشدار به روحانی'، ضمن درج خبر پاسخ سخنگوی وزارت خارجه ایران به دولت ترکیه"، نوشت:

آقای اردوغان مدعی شده است که بعد از هشدار او انتشار ادعاها علیه خانواده او در ایران متوقف شده است.
‌هم‌زمان با موضع‌گیری وزارت امور خارجه ایران، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است که اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در این کشور نیست، ایران آماده است اسناد و مدارک مربوط به این موضوع را در اختیار ترکیه قرار دهد.
به گفته آقای رضایی "مستشاران ایران در سوریه از تمام مسیرهای کامیون‌های نفت داعش به ترکیه عکس‌برداری و فیلم‌برداری کرده‌اند و این اسناد قابل ارائه و انتشار است".

انعکاس گسترده سخنان سرلشکر رضایی درباره فروش نفت داعش به ترکیه در رسانه های داخلی و بین المللی
صدای آمریکا


صدای آمریکا ضمن اختصاص دادن تیتر "محسن رضایی: ایران اسنادی از فروش نفت داعش در ترکیه دارد " عنوان داشت:
آقای رضایی که یکی از فرماندهان سپاه پاسداران نیز هست، گفت " اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در کشور خود نیست، ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهیم."

به گفته او "مستشاران ایران در سوریه" از تمامی مسیرهای کامیون‌های حامل نفت داعش به ترکیه عکسبرداری و فیلمبرداری کرده‌اند، و این اسناد قابل ‌ارائه و انتشار است.
پیش از این، انتشار اخباری مربوط به مشارکت خانواده اردوغان در فروش نفت داعش باعث اعتراض رئیس جمهوری ترکیه به رئیس جمهوری ایران شده است.

انعکاس گسترده سخنان سرلشکر رضایی درباره فروش نفت داعش به ترکیه در رسانه های داخلی و بین المللی
رادیو فردا 

رادیو فردا ضمن انتشار متن خبر با تیتر "رضایی: اسناد جریان فروش نفت داعش به ترکیه را در اختیار داریم" نوشت:
دو روز پس از اتهام زنی روسیه به ترکیه مبنی بر تجارت نفت با گروه «حکومت اسلامی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران نیز گفت که جمهوری اسلامی، «اطلاعات» و «فیلم»‌های فروش نفت این گروه «در ترکیه» را در اختیار دارد.

گفته‌های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران درحالی بیان شده است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، گفته که به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نسبت به اتهام‌زنی رسانه‌های ایرانی به خانواده او درباره تجارت نفت قاچاق با داعش هشدار داده است.

انعکاس گسترده سخنان سرلشکر رضایی درباره فروش نفت داعش به ترکیه در رسانه های داخلی و بین المللی
دویچه وله آلمان


دویچه وله آلمان خبر فروش نفت داعش به ترکیه را با تیتر "محسن رضایی: اسناد فروش نفت داعش به ترکیه را ارائه می‌کنیم" مورد پوشش قرار داد. این رسانه با نقل خبر سخنان دکتر محسن رضایی نوشته است:

 ایران اسناد فروش نفت به ترکیه توسط داعش را در اختیار دارد. رضایی گفته است: «اگر دولت ترکیه در جریان فروش نفت داعش در کشور خود نیست ما آمادگی داریم این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دهیم.»
محسن رضایی افزوده که مستشاران ایران در سوریه از تمامی مسیرهای کامیون‌های نفت داعش به ترکیه عکسبرداری و فیلم‌برداری کرده‌اند و این اسناد قابل ارائه و انتشار است. تابناک از قول رضایی نوشته که به زودی اخبار مهمی از انهدام تکفیری‌ها و داعش به گوش مردم خواهد رسید.
 بحث قاچاق نفت مناطق تحت کنترل داعش در سوریه به ترکیه، موضوع جدیدی نیست اما تنش ناشی از سرنگونی جنگنده سوخو-۲۴، این سوژه را محور تبلیغات مسکو علیه آنکارا کرد. مقامات روسیه در نخستین واکنش‌ها، به هم‌زمانی این اقدام با بمباران پالایشگاه‌های نفتی داعش در سوریه توسط جنگنده‌های روسی اشاره کردند. پوتین ترکیه را به خیانت و "خنجر زدن از پشت" متهم ساخت و دستور تحریم واردات ترکیه به روسیه را صادر کرد.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مسعود
|
Romania
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
رئیس‌جمهور ترکیه، چه فکری کرده که روز روشن اینجوری لاف اومده!! اونها توی مبارزه با یك گروهک کوچیک کُرد وا موندن، آیا به نقشهٔ جغرافیا نیگاه نکرده.!! ترکیه و عراق و سوریه بروی هم وسعت ایران رو ندارند. حتی ابرقدرتی مثل آمریکا با ایرات مسالمت‌آمیز رفتار میکنه. اونوقت اردوغان با اظهارات ناشیانه خودش برای فرار از تهدیدات روس، باعث خندهٔ تمام دولتهای جهان به فهم و شعور خودش شده و اعتبار مردم فهیم ترکیه رو زیر سئوال برده. خوب گوش کن اردوغان، نوکر حقله بگوش صهیونیست؛
«هیچ وقت یك ایرانی رو تهدید نکن»