دکتر رضایی در تالار بزرگ وزارت کشور:
کد خبر: ۲۵۲|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سردار شهید احمد سوداگر گفت: سیاست خارجی ما در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین موفق بوده است چراکه جای پای فرزندان امام آنجا بود. اما سوال اینجاست که چرا درباره ترکیه، عربستان اروپا و آمریکا موفق نبوده‌ایم؟ چون فرزندان امام و سربازان ولایت آنجا نبوده اند، لذا ناکام مانده‌ایم.
هرجا سربازان ولایت بوده‌اند، موفق بوده‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت سردار شهید احمد سوداگر که با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و جمعی از مشئولان لشگری و کشوری برگزار شد، تصریح کرد: هرجا سربازان ولایت و رهبری بوده‌اند، ما موفق بوده‌ایم. نباید اجازه دهیم این مسائل به دست واسطه‌های نامحرم و  نا اهل سپرده شود.

دکتر رضایی افزود: ما باید تجدیدنظر کنیم و اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه بدهیم، باید به ارزش‌های شهدا برگردیم. اگر در اقتصاد مشکل داریم، به این خاطر است که شهید باکری‌ها و سوداگرها در آن نیستند و کار به جایی رسیده است که ضدانقلاب مشکلات کشور را به پای نظام و رهبری بنویسند، اما کور خوانده‌اند.

وی تاکید کرد: تحریم‌ها نیز در سال‌های آینده همچون جنگ دیگر اثری نخواهند داشت و سربازان ولایت کاری خواهند کرد که یک بار دیگر آمریکا بگوید اشتباه کردیم و نباید ایران را تحریم می‌کردیم.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با اشاره به شرایط سخت و خطیر کشورمان در آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: یک ماه مانده بود به آغاز رسمی جنگ تحمیلی بنده و آقای شمخانی نزد بنی صدر رفتیم و تحرکات دشمن برای آغاز جنگ را یادآور شدیم اما او خطاب به ما گفت: اگر شما پاسدارها شلوغ نکنید جنگی در نمی‌گیرد چون در آن زمان پاسگاههای مرزی ما دایر بود اما کسی برای حراست از مرزهای ایران اسلامی در آن نمانده بود.
وی افزود: اگر سوداگر و سوداگرها آنجا نمی ایستادند امروز وضعیت ما مشخص نبود. این شرایط باعث شده که هیچ کدام از مرزهای ایران اسلامی در آغاز جنگ بیش از 4 ساعت نتوانند مقاومت کنند اما سوداگر در همان ایام در روزهایی آنقدر گلوله شلیک کرده بود که از گوش هایش خون می آمد.
دکتر رضایی با بیان اینکه نباید در کشور نسبت به آنچه داریم ناشکر باشیم گفت: نباید به راحتی روی صندلی ها بنشینیم و قدر زحمات طاقت فرسایی که برای کشور کشیده شده است را ندانیم. نه تنها نباید ناشکری کنیم بلکه باید قدر بدانیم. شرایط امروز کشور ما ثمره خون شهداست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رشادت‌های شهدا و جانبازان 8 سال دفاع مقدس، اظهار کرد: ما باید شکرگزار این رشادت‌ها باشیم چراکه ناشکری عواقب بسیاری خواهد داشت اما هنوز در میانه راه هستیم و کارهای زیادی در پیش داریم.

وی افزود: خون شهدا دو دستاورد و ثمره مهم برای ما داشت، یکی اینکه پس از 300 سال سرزمین‌هایمان را توانستیم حفظ کنیم در حالی که در گذشته هر جنگی که می‌شد ایران مثل برف آب می‌شد. کو سمرقند و بخارا و...

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دستاورد دیگر خون شهدا، این بود که ایران را به یک قدرت بازدارنده تبدیل کرده‌اند. کشورهای دنیا به دو دسته کشورهای دارای قدرت بازدارنده و کشورهایی که زیر چتر قدرت دیگر قرار دارند تقسیم می‌شوند و ایران تنها کشوری است که زیر بلیت قدرت‌ها نیست بلکه زیر بلیت ولایت فقیه و شهداست. ما زیر بلیت قدرت بازدارنده‌ای هستیم که در دفاع مقدس شکل گرفت.

دکتر رضایی با بیان اینکه سوریه، عراق و لبنان و فلسطین به ما تکیه دارند، اظهار کرد: ما سه بار به طور جدی مورد تهدید نظامی قرار گرفتیم. دوبار اسرائیل و یک بار آمریکا ما را تهدید کرد. خود نتانیاهو اعلام کرد که سال گذشته به وزارت دفاع دستور آماده باش داده بود اما آنها نتوانستند دست به اقدامی بزدند. با این حال این پایان کار ما نیست.
 

ارسال نظر