کد خبر: ۲۵۷۱|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بسیج دانشجویی می‌تواند فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی و ایرانی را تولید و به سراسر دنیا صادر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی،در جلسه هم‌اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه جامع امام حسین (ع) ضمن اشاره به جایگاه بسیج، علی‌الخصوص بسیج دانشجویی در ایجاد فرهنگ و تحول در زندگی مردم گفت: بسیج محدود به هیچ مکان و فضایی نیست چرا که یک اندیشه و تفکر است.

رضایی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه زندگی غربی هیچ عمقی ندارد، بیان کرد: امروز مهمترین نیاز جوانان ما فرهنگ است، فرهنگ ناب متناسب با نیاز‌های روز یک ایرانی، زیرا فرهنگ زمینه‌ساز دیگر زمینه‌ها از جمله اقتصاد است.

رضایی تصریح کرد: یک جوان ایرانی اگر همیشه در خلاقیت و نوآوری باشد هیچ بنگاه خارجی، هیچ کمپانی خارجی نمی‌تواند با کالاهای آن رقابت کند که این باعث می‌شود آنها همیشه دنباله رو ما باشند که این از فرهنگ بر می‌خیزد، از تغییر زندگی جوانها نشات می‌گیرد لذا توصیه من این است که شما مشخصا فرهنگ‌های اصیلی که زندگی جوانها و روابط و مناسباتشان را و آداب و زندگی کردنشان را بتواند تحت تاثیر قرار دهد کار بکنید و برای این کار نیز از خود دانشگاه شروع کنید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ بومی و مذهبی ما غنی‌ترین فرهنگ در جهان است و اگر شما بتوانید فرهنگ ناب متناسب با نیازهای جوانان ایرانی را تولید کنید این خود به خود صادر شده و حداقل در شرق که سه و نیم میلیارد جمعیت دارد، قادر است سبک زندگی مردم را تغییر دهد. که این شامل سبک زندگی، نوع پوشش، نحوه آداب و معاشرت آنها خواهد بود.

رضایی با تاکید بر اینکه تنها این بسیج است که قادر به انجام این نقش مهم است زیرا بسیج همیشه یک نیروی خلاق و نوآور است و همیشه در خط مقدم نیازهای مردم حرکت می‌کند و بخاطر ساختار منحصر بفردی که دارد پتانسیل بالایی را در خود ذخیره کره است حال آنکه هیچ تشکل و نهاد دیگری بخاطر ساختار و مباحث محوری خود قادر به انجام این امر نیست.

ارسال نظر