کد خبر: ۳۴|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
دکتر محسن رضایی، فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در چند مراسم یادبود و پاسداشت شهدا که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، حضور یافت.
گزارش تکمیلی برنامه های دکتر رضایی در هفته دفاع مقدس
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، گزارش این برنامه ها در ادامه آمده است:

حضور در جمع پرشکوه مردم شازند اراک
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع پرشکوه مردم شازند اراک و در مراسم یادبود شهدای این شهر با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگران، سربلندی امروز ایران را مرهون شهدا و ایثارگران دانست و گفت: فداکاری ها و رزم و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس نگذاشت حتی وجبی از خاک این سرزمین جدا شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام با ابیان اینکه جنگ تحمیلی تاوان ایستادن ملت ایران در برابر آمریکا و مبارزه با شاه مخلوع در جریان انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: آمریکا و جهان استعماری که از همه حرکات خود از جمله کودتا و شورش‌های داخل برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران ناامید شدند جنگ را بر ایران تحمیل کردند.

وی به دفاع جانانه مردم از انقلاب و سرزمین هایشان اشاره کرد و گفت: جوانان مردم در حرکتی عظیم از شهرها و خانواده ها جدا و با حضور در جبهه ها حماسه های بزرگی را خلق کردند وموفق شدند تمام سرزمین ها و شهرهای اشغال شده ایران را از دشمن پس بگیرند.

فرمانده اسبق سپاه پساداران دفاع مقدس گفت: این پیروزی به سادگی بدست نیامده است زیرا جوانان وجب به وجب و خاکریز به خاکریز با دستانی خالی با دشمن تا بن دندان مسلح جنگیدند.

رضایی به کمک ها و حمایت های کشورهای غربی و شرقی به صدام اشاره کرد و گفت: این درحالی بود که در روزهای ابتدایی جنگ ما حتی نیروی کافی برای پر کردن خطوط مقدم نداشتیم و برخی از خطوط خالی از نیرو بود تا جایی که از مردم غیور عشایر که سلاح هم در اختیار داشتند کمک گرفتیم هرچند سلاح آنها فقط ام یک و برنو بود، اما در آن شرایط برای ما بسیار غنیمت بود.

وی به رمز پیروزی ایران در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز نیز در رویارویی سوم که با دشمن شروع شده است می توان با به کارگیری همان فرمول و رمز پیروز شویم.

رضایی رویارویی امروز ایران با غرب را اقتصادی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: در جنگ ما توانستیم هم تجاوز را دفع کنیم و هم به همت جوانان و مدیریت درست توان دفاعی کشور را طوری ارتقا دهیم که تا به امروز کسی خیال حمله به ایران را نکند. یعنی توان دفاعی امروز کشور که برآمده از دفاع مقدس است، قدرت بازداندگی کشور شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام اقتصاد امروز کشور را در شان مردم ایران ندانست و گفت : باید با همت و استفاده از ظرفیت های کشور نه تنها تحریم ها را شکست دهیم که اقتصادی در شان و شایسته مردم بسازیم.

حضور در یادواره سرداران و 65 شهید شهر گرگاب اصفهان
همچنین دکتر رضایی با حضور در یادواره سرداران و 65 شهید شهر گرگاب اصفهان و اجتماع بزگ با شکوه مردم این شهر، یاد، خاطره و دستاوردهای شهدا، جانبازان و ایثارگران را گرامی داشت و گفت: جانبازان هنوز که هنوز است با وجود اینکه سال‌های سال از پایان جنک می گذرد، اما با آثار جنگ دست به گریبان هستند و چند وقت یکبار یکی از این عزیزان از بین ما رفته و به یاران شهیدشان می پیوندند.

رضایی در ادامه به تجاوز رژیم بعثی عراق به ایران اشاره کرد و گفت: ارتش بعثی پنج استان کشورمان را در 1400 کیلومتر مورد تجاوز قرار داد و با اشغال شهرها، دو نیم میلیون از جمعیت 35 میلیونی آن روز ایران را آواره کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصاحت نظام افزود: دشمنان می خواستند حادثه ای بزرگ رقم بزنند تا ایران تازه انقلاب کرده توان مقابله با آن را نداشته باشد تا حداقل مانند 200 – 300 سال گذشته بخشی هایی از خاک سرزمینمان از جمهوری اسلامی ایران جدا شود.

دکتر رضایی با بیان اینکه رزمندگان ایران حماسه بزرگی افریدند، گفت: بزرگی حماسه وقتی بیشتر درک می شود که می بینیم در طول تاریخ، ایران همواره آب رفته است تا جایی که ایران امروز نصف ایران 300 سال پیش است و فقط در جریان دفاع مقدس بوده است که جوانان ما نگداشتند حتی یک وجب از خاک این سرزمین جدا شود.

وی افزود: اگر حتی یکی از شهرهای ایران در اشغال می ماند یا مانند بحرین از ایران جدا می شد، امروز ما شرمنده و سرافکنده بودیم، اما جوانان ملت وجب به وجب و قدم به قدم جنگیدند تا ما سرافکنده نباشیم. آنها کار بزرگی انجام دادند و ما باید قدر دان آنها و کار آنها باشیم.

رضایی به دستآوردهای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ما در طول 8 سال دفاع مقدس نه تنها توانستیم تجاوز را دفع کنیم بلکه با وجود مشکلات بسیار مانند تحریم و نبود تجهیزات و فقط به خاطر نیاز و همت جوانان بنیه دفاعی کشور چنان توانمند شد که دیگر کسی جرات حمله به ایران را نکرده است.

وی به روند ساخت موشک ها و نیز هواپیماهای بدون سرنشین به عنوان بخشی از توان دفاعی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: ما ساخت موشک و هواپیمای بدون سرنشین را در جنگ شروع کردیم و امروز در ساخت این تجهیزات در منطقه اول هستیم.

دبیر مجع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن روزهای حماسه وقتی ایران موشک ساخت خود را به بغداد شلیک کرد و بانک رافدین عراق را مورد هدف قرار داد، صدام تا سه هفته باور نداشت موشک های ایران به هدف خورده است. آن روز ما بغداد را زدیم و امروز موشک هایی با بیش از 2000 کیلومتر برد می سازیم.

رضایی افزود: در دفاع مقدس قدرت دفاعی کشور شکل گرفت و امروز دشمن علی رغم خواست خود، از حمله به ایران در هراس است و این توان بازدارندگی ایران محسوب می شود.

وی در ادامه یادواره شهدا را حرکتی شایسته برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حماسه آفرینی های ایشان دانست و گفت: ما نمی خواستیم جنگ شود و این جنگ به ما و ملت ما تحمیل شد، ولی ان روز تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و تهدید را بر طرف کرده، دفن کردیم. امروز باید از آن تجربه بهترین استفاده را داشته باشیم.

رضایی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را در ادامه راه آنها دانست و گفت: باید ببینیم شهدا چه انتظاری از ما دارند. قطعا ادامه راه آنها درتکمیل حرکت آنها است.

وی به شروع رویارویی سوم ایران و غرب اشاره کرد و آن را اقتصادی و فرهنگی دانست و اظهار داشت: امروز ایران را تحریم کرده و فروش نفت ما را با مشکل مواجه کرده اند. باید بتوانیم این تحریم را نه تنها دفع و دفن کنیم، بلکه از تهدیدهای ایجاد شده برای پیشرفت و توسعه استفاده کنیم.

رضایی وضعیت موجود اقتصادی، گرانی، بی کاری و معیشت و نزاع های سیاسی را در شان مردم ایران ندانست و گفت:تحریم ها یک شهرو دو شهر را تهدید نمی کند، بلکه کل شهر ها و استان ها را تهدید کرده است. باید آنچنان قدرت اقتصادی کشور را بالا ببریم که دیگر کسی توان و جرات تحریم ایران را نکند واین شدنی است فقط باید از رمز پیروزی‌هایمان در دفاع مقدس استفاده کنیم و آن چیزی نیست جز مردمی کردن اقتصاد.

وی ادامه راه شهدا را دفع تهدیدهای اقتصادی و ساخت بنیه اقتصادی کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی رونق تولید ملی و افزایش قدرت خرید مردم. باید بتوانیم با تولید، اشتغال آفرینی کرده و قدرت خرید مردم را افزایش داد. اگر به مردم پول داده شود و از آن‌سو قدرت خرید مردم کاهش یابد، اقدام درستی نیست.

حضور در جمع دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان مرکز آموزش عالی ایوانکی
دکتر رضایی همچنین در مراسم پاسداشت حماسه آفرینی های دفاع مقدس که در با حضور دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان مرکز آموزش عالی ایوانکی، به ضرورت‌های پاسداشت های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به دو منظور مراسم بزرگداشت برگزار می شود. یکی از روی حس انساندوستانه که در تمامی دنیا نیز مرسوم است و از رزمندگان خود یاد و آنها را مورد تکریم قرار می دهند که در ایران نیز این روحیه با توجه به اعتقادات مردم از پر رنگ تر است.

وی منظور دوم را استفاده از تجربیات مفید در طول دفاع مقدس دانست و گفت: باید دید مسایل دفاع مقدس چه ارتباط و استفاده ای برای آینده دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل حمله به ایران اشاره کرد و گفت: همه رخدادها و شرایط برای پیروزی دشمن مهیا بود زیرا در ایران تازه انقلاب شده بود و ارتش نیز سازمان خود را از دست داده بود. سپاه نیز در مرزها ماموریت پیدا نکرده بود. وقتی فرمانده سپاه شدم کل نیروهای آن 30 هزار نفر اعم از رسمی و وظیفه و بسیجی بود.

رضایی به عدم موفقیت های ایران در سال اول جنگ اشاره کرد و اظهار داشت: دو علت سبب شده بود که ایران در سال اول جنگ هرچه عملیات می کرد، نتیجه نمی گرفت. یکی از دلایل مدیریت سیاسی بنی صدر بر کشور بود که اجازه حضور مردم در جبهه ها و جنگ را نمی داد. دیگری نابرابری بسیار زیاد ایران و دشمن از نظر تجهیزات و امکانات بود.

وی به رخدادهای سال دوم جنگ و پیروزیهای ایران اشاره کرد و گفت: در پایان سال اول بنی صدر کنار رفت و مدیدریت سیاسی با رییس حمهور شدن مقام معظم رهبری تغییر کرد. از آن سو فرماندهی و مدیریت جنگ نیز تغییر کرد. از این پس تمام عملیات‌های ایران با موفقیت و پیروزی همراه بود. زیرا جنگ مردمی شده بود.

رضایی به خلاقیت‌‌ها جوانان در دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: جوانان این مردم بر اساس نیازهای جنگ به ساختن تجهیزات پرداختند. همین موشک ها و هواپیماهای بدون سرنشین در زمان جنگ ساخته شد و پس از آن رشد و توسعه یافت به نحوی که امروز برد موشک های ما به بیش از 2000 کیلومتر رسیده است و در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به تکنولوژی پیچیده آمریکا دست یافته ایم.

رضایی به ضرورت استفاده از دستآوردهای دفاع قدس اشاره کرد و گفت: نتیجه ئ دستاودها رفع موانع حضور مردم در جنگ و برتری ایران در جنگ بود که سبب آزاد سازی سزمین های ما شد، اما مهم‌تر از آن توان دفاعی کشور بود که آز آن پس دیگری کسی جرات حمله به ایران را نکرده است.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ضرورت عبور از شرایط فعلی کشور را عدم خود زنی و خود تحریمی دانست و گفت: امروز متاسفانه یا با برخی نزاع ها به خود زنی می پردازند و یا با برخی رفتارها و سیاست‌ها موانعی برای تولید ایجاد کرده اند یعنی به خود تحریمی دامن زده اند. باید اقتصاد را مردمی کرد و زمینه حضور جوانان و مردم و نخبگان و اساتید را در عرصه اقتصادی فراهم ساخت.

درادامه این مراسم تعدادی از دانشجویان به بیان پرسش های خود پرداختند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی دیگر درباره مذاکرات و روابط ایران و آمریکا گفت: ایران راههای تنش زدایی را طی می کرد تا شرایط کشور برای پیشرفت و توسعه فراهم باشد، ولی آمریکا از دوره بوش تنش زدایی را کنار گذاشت و ایران را محور شرارت خواند. مذاکرات ایران با 1+5 باید به شکل مناسب تری ادامه یابد ولی چون آمریکا نگاه برابر ندارند و نمی خواهند بازی برد- برد داشته باشند راضی به امتیاز دادن و امتیاز گرفتن نیستند زیرا یک رویارویی را شروع کرده اند و فکر می کنند از این روند نتیجه می گیرند. باید با دور زدن تحریم ها و نیز تبدیل تهدید ها به فرصت ها، شرایط را تغییر داده تا انها هم به مذاکرات هم سطح و برابر تن دهند.
وی ادامه داد: شرایط تغییر نمی کند مگر با همت و تلاش پیگیر. با تورم و بیکاری نمی توان تحریم ها را دفع کرد و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نطام درباره نامه های اوباما به ایران و جوابهای آنها گفت: نامه های رییس جمهور آمریکا و متون آن در کنگره و سنای آمریکا بررسی و تصویب نشده بود و ایران هم نمی توانست ریسک کند زیرا ما تجربه مذاکرات و توافق دو طرفه را که با تغییر رییس جمهور آمریکا مورد نفی قرار گرفته بود را داریم. از جمله توافق مرحوم عرفات و آمریکا. هنوز امریکا نمی خواهد به صورت برابر مذاکره کند. در چنین شرایطی نتیجه مذاکرات روشن است. ایران معتقد به مذاکرات برد برد است اما آنها این را قبول ندارند. در نامه های اوباما پیشنهادی که حلال مشکلات باشد وجود نداشت.

رضایی در ادامه درباره انتخابات و دولت اینده نیز گفت: اکنون دیگر نمی شود کشور را با احساسات اداره کرد دولت بعدی باید از عقلانیت بیشتری برخوردار باشد. زیرا شرایط کشور بسیار حساس است. باید درباره مسایل به صورت تخصصی تصمیم گیری شود بنابراین دولت آینده باید توان استفاده از اساتید، متخصصان هر حوزه و کارشناسان را داشته باشد و اقتصاد و فرهنگ را مردمی کند.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
0
آقا محسن از همه جهات سیاسی اجتماعی اخلاقی و... کم نظیر است ایشان لیاقت و شایستگی در هر پست و مقامی رادر کشور بلکه در جهان دارد