کد خبر: ۳۶۳۹|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
حدود یک دهه پیش، تدوین سیاست‌های پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه با استفاده از تجارب نهادهای مسؤول در مواجهه با زلزله رودبار و بم، به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد و پس از تصویب، توسط ایشان به سران سه قوه و مقامات مسؤول ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه‌اطلاع‌رسانی‌دکتر‌رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر محسن رضایی، دبیر این نهاد مستشاری كشور با اشاره به سفر خود به نمایندگی از مجمع تشخیص مصلحت به مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه گفت: «حدود یک دهه پیش، تدوین سیاست‌های پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه با استفاده از تجارب نهادهای مسؤول در مواجهه با زلزله رودبار و بم، به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد و پس از تصویب، توسط ایشان به سران سه قوه و مقامات مسؤول ابلاغ شد. بااین‌حال، آنچه امروز در مناطق زلزله‌زده دیده می‌شود، عدم رعایت این سیاست‌ها بوده است. بر اساس این سیاست‌ها باید ظرف ده سال ساختمان‌های دولتی و مردمی مقاوم می‌شد، ولی وضعیت فعلی كشور هنوز آسیب‌پذیر است. ازاین‌رو مهم‌ترین گام در پیشگیری و کاستن از آسیب‌های چنین حوادثی، پیگیری تحقق سیاست‌های این حوزه و اولویت بخشیدن به آن‌هاست».
گسل غفلت


ارسال نظر