دکتر محسن رضایی در جمع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی:
کد خبر: ۴۰۲۶|
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب و اربعین شهادت حاج قاسم سلیمانی در جمع فرهنگیان استان آذربایجان شرقی به تبیین ابعاد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز دوشنبه ۲۱بهمن۱۳۹۸ در تبریز گفت: حاج قاسم سلیمانی فرزند ملت بود و همه ملت به او به دیده احترام می نگریستند، یکی از تصاویر باشکوه بی نظیر حاج قاسم سلیمانی گریه های مادر آذربایجانی بود که در فراق فرزندش می‌گریست.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم تبدیل به ایام الله شد، گفت: معجزه ای با شهادت فرمانده جبهه مقاومت در ایران و منطقه صورت گرفت، حتی در اروپا نیز مردم اخبار این شهادت را پیگیری می کردند.

وی گفت: در ایران  غوغایی صورت گرفت.همه می گفتند ما هم قاسم سلیمانی هستیم.جمله عجیب دیگر که همه می‌گفتند ما باید انتقام سخت بگیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت شهادت مظلومانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این شهادت حادثه مهمی بود.خیلی ها قاسم سلیمانی را نمی‌شناختند اما مراسم‌های پی در پی برای وی نشان داد که گویی ملت ما با ایشان زندگی میکردند.

وی با پرداختن به چرایی اقدام جنایتکارانه آمریکا گفت: چرا آمریکا دست به این کار زد ؟ آقای ترامپ از زمانی که به روی کار آمده یک مسیری شروع کرده که هرچه جلو می‌رود بیشتر به باتلاق کشیده می شود. آمریکایی ها اول مطرح کرد از برجام خارج می‌شویم! این تهدیدات اثر نکرد.۱۲ شرط وزیر خارجه ترامپ گذاشت که از دهها ترکمان چای بدتر بود. حتی نخست وزیر ژاپن را فرستادند ایران و رهبر معظم انقلاب محکم مقابل این مساله ایستادند. بعد هم آمدند تحریم‌های سخت انجام دادند.اینها هم بی‌نتیجه بود.

دکتر رضایی افزود: آمریکایی‌ها در اردیبهشت ماه امسال صادرات نفت را به شدت محدود کردند.در این مرحله سیاست ایران تغییر یافت و وارد  مقاومت فعال شدیم.
 استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) به گرفتن کشتی های انگلیسی و انهدام یکی از پهپادهای چند میلیون دلاری آمریکا اشاره کرد و گفت:بلافاصله ترامپ  یارانش جمع کرد و به این نتیجه رسید که جنگی با ایران در کار نباشد و اینگونه ترامپ رسماً در بن بست قرار گرفت.وی دنبال راه نجات می‌گشت و تصمیم گرفتند که فرمانده جبهه مقاومت را شهید کنندو اصلا فکر نمی‌کردند که ایران عکس العمل نشان دهد.
سرلشگر پاسدار محسن رضایی کفت:مهمترین پایگاهشان را در عراق زدیم.حیثیت و اقتدار آمریکا بمباران شد.
وضعشان بدتر شد.تلاش می‌کردند که مردم لبنان و عراق را علیه ایران بشورانند که با شهادت حاج قاسم از بین رفت.

وی به ارادت و احترام ملت ایران به سرباز شهید ولایت اشاره کرد و گفت:مردم ایران احساس کرد که بهترین فرزند خود را غریبانه از دست داده است.کسی که تمام زندگی خود را برای امنیت کشور گذاشته و هیچ خواسته ای از مردم نداشت.مردم دیدند که حاج قاسم را ناجوانمردانه به شهادت رساندند.
این غیرت ملی است و آذربایجان نماد غیرت ملی است و آقا مهدی باکری نماد غیرت آذربایجان است.

دکتر رضایی گفت: اما حادثه شهادت حاج قاسم چه تاثیری در ایران و جهان گذاشت؟ با این شهادت، بازگشت ارزشهای انقلاب به کشور. برادری شهادت طلبی و وحدت انسجام ارزش پیدا کرد.
خون حاج قاسم ارزشهای انقلاب را احیا کرد و آمریکا بیش از گذشته در باتلاق فرو رفت.کشورهای دنیا هم متوجه شدند ترامپ عاقبت خوبی ندارد.

صبح امروز همچنین از پوستر کنگره بین المللی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام،  نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین استان آذربایجان شرقی رونمایی شد.
ارسال نظر