کد خبر: ۴۲۳۱|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر رضایی در مراسم 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه امام حسین (ع) بر ادامه جهاد علمی برای پیشرفت کشور تاکید کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه امام حسین (ع)، به تجلیل از دانشمند هسته ای کشورمان شهید فخری زاده پرداخت و ضمن تقدیر از تاثیرگذاری عظیم دانشگاه و دانشجویان در صحنه های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی، بر ادامه جهاد علمی برای پیشرفت کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه 16 آذر ماه در مراسم روز دانشجو که با رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد و به تجلیل از دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده اختصاص داشت، گفت: یاد و خاطره شهدای سرافراز دانشجو در 16 آذر 32 در بلند کردن پرچم استقلال ملت ایران را گرامی می داریم. هرچند ملی شدن صعنت نفت نوعی بانگ استقلال طلبی ملت ایران بود، اما این صدای رسا در 16 آذر از دانشگاه تهران اوج گرفت.

نیازمند جهاد علمی برای پیشرفت همه جانبه کشور هستیم

دکتر محسن رضایی با بازخوانی وقایع تاریخی ایران پس از کودتای مرداد 1332 گفت: چند ماه بعد از کودتا با هدف عادی سازی روابط و قدرت نمایی انگلیس و آمریکا، تحرکاتی صورت گرفت و معاون رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت به ایران بیاید و مانور اقتدار بدهند. دانشجویان هوشیار ما فضای دانشگاه ها را به یک قیام علیه انگلیس و آمریکا که دولت ملی ایران را ساقط کرده بودند، کشاندند. رژیم شاه دست به جنایت زد و نیکسون با مشاهده جنایت کودتاچیان وارد ایران شد. این صدایی که از دانشگاه تهران برخاست، روزی تمام ایران را فراگرفت. دانشگاه و دانشجویان در صحنه های سیاسی، علمی و فرهنگی، تاثیرگذاری عظیمی را در تاریخ نشان دادند. 

سرلشگر پاسدار دکتر محسن رضایی گفت: دانشگاه امام حسین(ع) که سرآغاز پرچم داری تحول علمی در ایران بوده است، امروز مراسم بزرگذاشت دکتر فخری زاده را برگزار کرده که نشانگر این است که پاسداران ما جهاد علمی و فرهنگی را آرمان خود قرار داده اند. دکتر فخری زاده پاسداری بود که همراه چند نفر دیگر از پاسداران بعد از جنگ تحمیلی مامور شدند که به سوی دانش های نو و جدید بروند و به این ترتیب اولین نسل دانشمندان هسته ای ما از سپاه شروع شد. اگر دولت های گذشته کمک می کردند ما امروز در قله های بلندتری از انرژی هسته ای بودیم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: زمانی که فرماندهی سپاه را برعهده داشتم، گاهی برخی مسئولان به بهانه کمبود ارز و برخی بهانه های دیگر، جلوی پیشرفت همه جانبه علمی از جمله پیشرفت های هسته ای ما را گرفتند اما با این محدودیت ها، دانشمندان هسته ای ما چه پاسداران و چه جوانان نسل بعد، این راه را ادامه دادند. 

دکتر محسن رضایی با تاکید بر تداوم راه شهیدان دانشمند هسته ای گفت: دانش، فناوری و صنعت هسته ای خودش مستقل از علوم دیگر، فواید زیادی برای کشور دارند. در انرژی و حمل و نقل و تکنولوژی کشتی های اقیانوس پیما، در تکنولوژی پزشکی و دارویی، دانش هسته ای یک سرمایه برای ملت تلقی می شود و از آن نخواهیم گذشت. اسرائیل و آمریکا کور خوانده اند که ما از این ثروت و سرمایه ملی دست می کشیم. دانش هسته ای، ضامن رشد همه جانبه علمی و تکنولوژی کشور است و منظومه ای را ایجاد می کند که دیگر صنایع و حتی کشاورزی را پیشرفت بدهیم. هرچند فعلاً تصمیمی برای استفاده از این دانش در موضوعات نظامی و دفاعی نداریم اما سایر کاربردهای این فناوری را به عنوان سرمایه حفظ خواهیم کرد.

نیازمند جهاد علمی برای پیشرفت همه جانبه کشور هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که چرا دشمن این قدر روی انرژی هسته ای حساس است، گفت: دشمنان این ملت نگران چیزی غیر از بمب هسته ای و فراتر از آن هستند. آنها از پیشرفت ایران می هراسند که بزرگتر و تاثیگذارتر از بمب هسته ای است. آنها دویست سال بود که پیشرفت ایران را محدود کرده و محصور کرده بودند و دولت های دست نشانده و غربزده ها را نگهبانان این گروگان گذاشته بودند. احترامی که امروز کشتی های نظامی آمریکا در هنگام عبور از تنگه هرمز به پاسداران ما می گذارند و فارسی گفتگو می کنند، ناشی از قدرت ما است. پیشرفت و قدرت، احترام و آرامش و امنیت می آورد. کسانی که عقب ماندگی و ضعف را می پسندند، دنبال تحقیر و وابستگی ملت ایران هستند. سیاست انگلیس و آمریکا این بوده و هست که جلو پیشرفت ملت ایران را بگیرند. پس از انقلاب بسیاری از مرزهای پیشرفت و موانع را پشت سر گذاشتیم ولی  در اقتصاد و تجارت، جلوی فعال شدن ظرفیت های ملت را می گیرند و مانع تراشی می کنند. 

عضو هیات علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با تاکید بر عبرت آموزی از تاریخ ایران معاصر، گفت: جوانان ما باید تاریخ قاجار و پهلوی را بخوانند. یکی از راه های پیشرفت ما توسعه زیرساخت های ارتباطی و راه های حمل و نقل در ایران بوده است. در اسناد قاجار و پهلوی، بارها به اثرات مهم اقتصادی اتصال تهران به بندر چابهار و یا مسیر بنادر خلیج فارس به فلات مرکزی و تقویت دسترسی های جاده ای و ریلی در نوار غربی کشور و رشته کوه زاگرس اشاره شده ولی دستهایی مانع اجرایان شده بود. انگلیس و امریکا با کنترل برنامه های عمرانی ایران، از احداث جاده ها و راه آهن در جاهایی که خودشان موافق نبودند، مانع می شدند. ایران را بیشتر به عنوان یک سپر انسانی و دیوار طبیعی در مقابل نفوذ شوروی قلمداد می کردند و این سیاست را به بهای عقب نگه داشتن کشور جلو می بردند و نگران عدم پیشرفت ما نبودند.

رضایی تاکید کرد: فناوری هسته ای نماد پیشرفت ایران است و سیاست اروپا و آمریکا این بوده که جلوی پیشرفت ما را بگیرند. مبارزه امروز ما برای پیشرفت است و جوانان ما باید با نصب پرچم ابران و نقشه ایران در خانه های خود، تک تک و با هم برای پیشرفت کشور و تحقق بیانیه گام دوم قیام کنند. ما باید در علم، اقتصاد و فرهنگ پیشرفت کنیم تا تحریم ها بی اثر شوند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غربزده ها در ایران، اقتصاد را گروگان گرفته اند تا آمریکا به ایران بازگردد. غربزده ها از درون و آمریکا و اروپا از بیرون، با تشویق حاکمان دست نشانده، سران صهیونیسم و کشورهای مرتجع، موانعی در مسیر پیشرفت ما درست می کنند. ما اکنون پس از  قیام 22 بهمن و قیام دفاع مقدس، برای پیشرفت کشور نیاز به قیام سوم داریم.

نویسنده کتاب ایران آینده گفت: نقشه ایران سربلند باید در خانه هر ایرانی باشد؛ نگاه کردن به نقشه ایران که هزاران شهید برای حفظ جانفشانی کرده اند به جوانها انگیزه می دهد که برای پیشرفت کشور تلاش کنند. امروز برای اینکه رژیم صهیونیستی را بر سر جای خودش بنشانیم، نباید تاخیر کنیم. عدالت بزرگ و قصاص قاطع، بیرون کردن آمریکا از منطقه است. جوانان ما باید یکبار دیگر شعار سربلندی ایران را سر بدهند و کانون تحولات ده سال آینده در منطقه باشند. هویت اسلامی، روحیه جهادی و غیرت جوانان ما را نباید منتظر مذاکره گذاشت. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: دانشگاه امام حسین (ع) حداقل در سه دهه اخیر، پیشرو و پیشران تحول علمی در کشور بوده است. در ماه های نخست بعد از شروع جنگ تحمیلی، جلسات تحول علمی در این دانشگاه تشکیل شد. ما فرزندان امام و سربازان رهبر انقلاب و خادمان ملت ایران هستیم. حوانان ما یک بار دیگر سربلندی ایران را رقم خواهند زد و خواب دشمنان را آشفته می کنند. دانشجویان پیشتازان این تحول خواهند بود. 

در ابتدای این برنامه، دکتر محمدرضا حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه امام حسین(ع) با درود به روان امام و شهدا، به روح بلند دکتر محسن فخری زاده ادای احترام کرد و ضمن خوش آمدگویی به دکتر محسن رضایی، از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درخواست کرد که پیرامون «مساله اصلی و ماموریت نخست دانشگاه امام حسین (ع)» برای دانشجویان این دانشگاه به خصوص ورودی های سال تحصیلی 1399-1400 سخنان خود را ایراد کند. 

در ادامه این مراسم، با حضور دکتر محسن رضایی، دکتر حسنی آهنگر و حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمود پاکیزه، نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام حسین(ع)، از سه تن از دانشجویان برگزیده این دانشگاه تقدیر شد.

این مراسم که در مسجد دانشگاه جامع امام حسین(ع) و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، به صورت مجازی برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه پخش گردید.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اسماعیل لجمیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
ان شاءالله در پرتو سایه اساتید و مدیرانی مانند دکتر محسن رضایی علاوه بر انرژی هسته ای در سایر علوم نیز مانند جنگ ۸ ساله تحمیلی موفق خواهیم بود.‌ ما دانشجویان و جوانان پای کار شما مدیران انقلابی هستیم.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
با سلام. درود به فرمانده فاتح و دبیر باکفایت. دکتر محسن رضایی یار صدیق امام و رهبری عزیزمان هست. انسانی متفکر و خوشفکر است و در دلش چیزی جز سربلندی ایران و اسلام و رفاه مردم عزیزمان، آزادی ملت های مظلوم و نابودی استکبار جهانی نیست. خدا بهش توفیق روز افزون بدهد.