سخنرانی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش سراسری خیرات نان درخرمشهر
کد خبر: ۴۲۸۳|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هفتمین همایش خیرات نان گفت: آزاد کردن زندگی مردم از فقر، بیکاری، تبعیض و فساد کمتر از آزادسازی تهران از استبداد و آزادسازی خرمشهر از متجاوزین نیست.

دکتر رضایی: نان نماد معیشت مردم است / آزاد کردن زندگی مردم از فقر، بیکاری، تبعیض و فساد یک ضرورت است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی ، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر پنجشنبه۱۱دیماه ضمن شرکت درغبار روبی گلزار شهدای خرمشهر  در هفتمین همایش خیرات نان که با حضور روسای اتحادیه نانوایان ۳۱ استان کشور در خرمشهر برگزار شد گفت: سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ام ابیها و ستون نبوت و امامت را تسلیت عرض می کنم و سالگرد شهادت قهرمانان بزرگ جهان اسلام،برادر عزیزم حاج قاسم و یار باوفای ایشان ابومهدی المهندس را گرامی می داریم.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: در شهر خرمشهر هستیم، شهری که با آزاد سازی آن  استقلال و آزادی ایران تثبیت شد، در ایام فاطمیه، اسوه مقاومت، پایداری و نماد صراط مستقیم و سالگرد قهرمانان جهان اسلام هستیم. موضوع محرومین و نان شب مردم هم در این همایش مطرح است. این چهار رویداد ما را متوجه این مساله می کند که در انقلاب اسلامی، مردم اصل هستند  اعم از آزادی و استقلال مردم، دین و آخرت مردم ، نان مردم اهمیت دارد  انقلاب اسلامي با همین اهداف باید ادامه پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامی امروزه با یک مبارزه بزرگ دیگری به نام «مبارزه با فقر، بیکاری و تبعیض و فساد» روبرو است.

دکتر رضایی تاکید کرد: آزاد کردن زندگی مردم از فقر، بیکاری، تبعیض و فساد یک ضرورت است که کمتر از آزادسازی تهران از استبداد و آزادسازی خرمشهر از متجاوزین نیست. چرا که همه این مراحل طی شده تا مردم ما که بهترین مردم دنیا هستند به بهتربن زندگی وتغالی برسند. صاحبان این انقلاب و نظام مردم هستند و دولتمردان باید نوکر مردم باشند. مردم محور انقلاب و میزبان وصاحب خانه هستند. دولتمردان می آیند و می روند اما این ملت و ایران ما سر جای خود هست.

رئیس ستاد توانمندسازی محرومین کشور گفت: تشکر می کنم از آقای رستمی که از سال 95 مقدمات این حرکت را آغاز کردند و تشکر می کنم از شما نانوایان عزیز که به این فکر هستید که هیچ ایرانی بدون نان شب نخوابد و آرامش داشته باشد. حقیقتا این برای یک کشور ننگ است که خانواده ها و شهروندانش در تامین نان شب با مشکل روبرو شوند. در کشوری مثل جمهوری اسلامی، دولتمردان اگر بدانند خانواده هایی گرسنه هستند، نباید بخوابند و آرامش داشته باشند. نان نماد معیشت مردم است و اولین و حداقل نیازی است که مردم با آن به آرامش می رسند. دولتمردان باید مشکلات نانوایان عزیز را حل کنند و نانوایان هم مشکلات نان شب مردم را حل کنند.

دکتر محسن رضایی گفت: یکی از شما نانوایان در مورد هزینه های روزافزون نانوایی ها گزارش داد که به نظر می رسد دولت باید به کمک نانوایان بیاید از سوخت تا تجهیزات نانوایی و سایر هزینه ها، دولت باید به حمایت از نانوایان بیاید تا نانوایان به تامین نان محرومین بپردازند. این کمک متقابل است. قیمت های دو نرخی آزاد و دولتی باید ساماندهی شوند.

وی افزود: در شهر مشهد، تعدادی از نانوایان که یکی از آنها آقای قاسمی دانا پدر شهید مدافع حرم بود، مشکلات صنف و صنعت نان را برای من توضیح داد و من یادداشت کردم و باید به این مشکلات پایان داد. نباید هیچ خانواده ای خجالت زده به نانوایی رجوع کند یا شب در خانه اش نان نباشد. نان قرضی و اعتباری موضوع نگران کننده و بدی است.. باید به طور جدی موضوع نیازهای اساسی خانواده های ایرانی بتوسط دولت و با مشارکت خیرین وتوانمدسازی مردم  مشکلات حل شود.

در پایان این برنامه با حضور دکتر محسن رضایی، مهندس رستمی و دکتر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور و حیاتی معاون سیاسی امنیتی استانداری خوزستان از تعدادی از نانوایان خیر کشور قدردانی شد.

ارسال نظر