کد خبر: ۴۲۸۸|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
هشیاری مردم می تواند شایعات اخیر که دکتر رضایی در حمایت از این یا آن کاندیدا به فعالیت می پردازد یا این شایعه که دکتر رضایی به مجلس می رود را بی اثر کند و این کودتای زودهنگام انگلیسی...
یک‌ پژوهشگر تاریخ معاصر و روندپژوه سیاسی گفت: استراتژی جدید برخی محافل رسانه ای برای مقابله با  کاندیدای بالقوه ای که مکتب حکمروایی مردمی را نمایندگی می کند، "استراتژی تردید " است.

محسن حیدری در گفتگو با rezaee.ir گفت: برخی محافل که در ۶ ماه اخیر استراتژی تخریب را علیه دکتر محسن رضایی در پیش گرفته بودند، احساس می کنند این اقدامات تخریبی نه تنها نتیجه مطلوب را دربرنداشته بلکه باعث توجه و تمایل مردم به دکتر رضایی شده است، از این رو از ابتدای دی ۱۳۹۹ "استراتژی تردید و حذف از لیست کاندیداهای بالقوه" را برای مقابله با کاندیداتوری احتمالی دکتر محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آغاز کرده اند و پیشبینی می شود این استراتژی تردید را تا اواسط بهمن ادامه دهند. 

حیدری گفت: شایعات اخیر مبنی بر اینکه دکتر محسن رضایی بنفع این یا آن کاندیدا فعالیت خواهد کرد، یا اینکه ایشان به مجلس می رود یا اینکه ایشان مردم را تنها می گذارد، بخشی از "استراتژی تردید" است که قبلاً هم علیه ایشان استفاده شده است. 

وی گفت: در هفته های اخیر شاهد بودیم که برخی محافل داخلی هماهنگ با حملات خارجی و با تکیه بر امکانات رسانه ای که با اموال مشکوک برای خود دست و پا کرده اند، این استراتژی را با تبلیغات پرحجم و متنوع علیه دکتر رضایی دنبال می کنند. در حالی که دکتر رضایی فارغ از هرگونه فعالیت جناحی یا انتخاباتی به خدمت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدوین پیشنویس سیاستهای کلی برنامه هفتم کشور به منظور تقدیم این پیشنویس به مجمع تشخیص و مقام معظم رهبری مشغول است. 

محسن حیدری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رضایی در هفته های اینده کاندیداتوری خود را اعلام خواهد کرد، گفت: از تصمیم دکتر رضایی خبر ندارم ولی امیدوارم ایشان بعنوان یک اقتصاددان مستقل و با تجربه نسبت به رنجی که مردم از مدیریت محفلی و ناکارآمدی دولت می برند تعهد نشان دهند و مثل یک کهنه سرباز و فرمانده شجاع در برابر حملات خارجی و داخلی سینه سپر کنند و راه حل خودشان برای عبور از این بحران را به پیشگاه ملت ایران و مقام‌معظم رهبری ارائه کنند. اقتضای موقعیت خطیر کشور این است که ایشان چنانچه تصمیم بگیرد وارد عرصه انتخابات بشود، ملاحظه کاری های دلسوزانه در بیان حقایق را کنار بگذارد و ساده و بی پرده با مردم درباره خطرات مدیریت محفلی و توطیه عقب نگه داشتن ملت و کشور صحبت کند به گونه ای که مردم شاهد رویداد جدید و متفاوتی نسبت به گذشته باشند.
 
حیدری در پاسخ به پرسشی درباره علت تخریبها علیه دکتر رضایی گفت: ترس این محافل ضدمردمی از روی کار آمدن مکتب مدیریت مردمی و فراجناحی و آزاد شدن پتانسیل مدیریتی جوانان تحصیل کرده کشور در یک دولت کارآمد و در یک جمله ترس این محافل از "قوی شدن ایران و ایرانیان" باعث شده که بطور زودهنگام به تخریب گزینه هایی بپردازند که توان ایجاد تحول عمیق و مثبت را دارند و نیز در دوقطبیهای از پیش طراحی شده اتاق فکرهای لندن نمی گنجند. برخی محافل داخلی همسو با قدرتهای خارجی، حقایق بزرگ تاریخ معاصر و حوادث جاری کشور را تحریف می کنند. هشیاری مردم می تواند شایعات اخیر که دکتر رضایی در حمایت از این یا آن کاندیدا به فعالیت می پردازد یا این شایعه که دکتر رضایی به مجلس می رود را بی اثر کند و این کودتای زودهنگام انگلیسی علیه ذخیره گاه دانشی تشکیل دولت مردمی ۱۴۰۰ را خنثی نماید و امیدوارم دستاورد فعالیت تخریبی این محافل چیزی جز افشای هویت خودشان در پیشگاه ملت ایران نباشد.
ارسال نظر