کد خبر: ۴۳۰|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۹
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وعده نمی دهم بلکه نسخه می نویسم و در شرایط کنونی چون احساس خطر کردم به صحنه آمدم در غیر این صورت یک غبار شلمچه را با ریاست جمهوری عوض نمی کردم.
دکتر رضایی: طرح «کوثر» را در 10 محور اجرا می کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین که عصریکشنبه در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد در خصوص اقتصاد تک محصولی اظهارداشت: تحقق اقتصاد بدون نفت به زمان نیاز دارد و با پرهیز از خام فروشی می توانیم یک میلیون بشکه نفت را که نمی خرند تبدیل به فرآورده های نفتی کنیم و به 17 کشور بفروشیم.

وی افزود: استفاده از نفت اشکالی ندارد اما نباید اقتصاد ما متکی به نفت باشد بلکه در کشاورزی، گردشگری مذهبی و سنتی و توریسم سلامت قادریم درآمد ایجاد کنیم.

سه شهر سلامت ایجاد می کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: سه شهر سلامت با بهترین امکانات و استانداردهای بین المللی درست می کنیم که می تواند میلیاردها دلار درآمد ایجاد کند و معادن عظیمی در کویر داریم که درآمد آنها نیز چند برابر نفت است که به اقتصاد کمک خواهد کرد.

رضایی در پاسخ به سوالی در خصوص علت حضور در انتخابات و احساس تکلیف خود گفت: اگر در اقتصاد کشور احساس خطر نمی کردم هرگز یک غبار شلمچه را با ریاست جمهوری معاوضه نمی کردم و مانند دوره قبل کنار می کشیدم اما امروز شرایط حساس و پر خطر است و چون خود را سرباز نظام و قطره کوچکی می دانم به این نتیجه رسیدم که اگر در این شرایط احساس مسئولیت نکنم و کنار بکشم جوابی برای آخرت ندارم.                                                         
   
وی افزود: بعد از جنگ می دانستم که جنگی اقتصادی در پیش است اما زمانش را حدس نمی زدم و امروز که خطر را احساس کرده ام با برنامه آمده ام تا با کمک شما مردم تحریم و مشکلات اقتصادی را برطرف کنم.

هدفمندی یارانه ها را ادامه می دهم

رضایی در خصوص قانون هدفمندی یارانه ها گفت: نگاه ما به دولتهای گذشته سیاه و سفید نیست و اگر لکه سیاهی در عملکرد دولت هست باید نقد کارشناسی شود و نمی توان آن را نفی کرد یا نادیده گرفت و در این زمینه نیز یک اشکال اساسی وجود دارد و هدفمندی یارانه ها بر اساس سکه های داغ طراحی شده اما ما سکه های خنک به مردم می دهیم.                                                                                              

این نامزد ریاست جمهوری یادآورشد: باید پولی که از اشتغال و تولید بیرون می آید به مردم داده شود و یارانه ها ابتدا به سمت تولید برود و با سود حاصل از آن در هر شش ماه پرداختی ها صورت گیرد.

رضایی گفت: با طرحی که پیش بینی شده 45 هزار تومان به مردم پرداخت می کنیم و 65 هزار تومان هم که سود تولید است در شش ماه نگهداری می شود تا درچرخه تولید به گردش درآید و ماهانه سهم مردم 110 هزار تومان خواهد بود که می تواند موجب کاهش تورم و نقدینگی در جامعه و افزایش اشتغال شود که در این زمینه تعهدات دولت قبلی حفظ و اصلاح می شود.

وی افزود: یارانه سبز نیز در کشاورزی ارائه خواهد شد و برای دانشگاهها نیز خدمت اجباری سربازی به خدمت حرفه ای تبدیل می شود و به دانشجویان ضمن دادن تسهیلات دراز مدت زمینه اشتغال معین آنها را قبل از پایان تحصیلات فراهم می کنیم.

طرح مسکن مهر اشکال دارد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در خصوص اشکالات مسکن مهر گفت: اصل مسکن مهر که ساخت خانه ارزان قیمت است ایده خوبی است اما نحوه اجرای آن اشکال داشت زیرا منابع مالی را از بانک مرکزی گرفتند و میلیارد ها تومان بدون پشتوانه چاپ و در جامعه تزریق شد که تورم زا بود.

وی افزود: طرح فنی مسکن مهر هم اشکال دارد و در برخی شهرها با فاصله از شهرها ساخته شده که این مشکلات باید اصلاح شود.

طرح کوثر بانوان را در 10 محور اجرا می کنم 

این نامزد ریاست جمهوری تصریح کرد: برای حفظ شان بانوان هر زنی که خانه دار باشد حقوق و دستمزد خواهد گرفت  و توانمندسازی و بیمه بانوان و استفاده از توان و وقت اضافه بانوان در کسب و کار و راه اندازی کارگاههای کوچک اجرا خواهد شد تا هر خانه به یک کارگاه تولیدی تبدیل شود.

وی در مورد مذاکره با آمریکا افزود: سازش و رابطه با آمریکا یک موضوع دو طرفه است که تاکنون شرایطی را پیش پای ملت ما گذاشته اند که از منافع ملی دست بکشیم که در این زمینه می توان کاری کرد تا طرف مقابل ناچار شود تا شرایط ما را بپذیرد و علیه ما توطئه نکند.

رضایی بیان کرد: امروز آنها می دانند که بدون ایران نمی توانند در منطقه به نتیجه برسند لذا باید ایران در صحنه باشد تا امنیت منطقه برقرار شود و مسئله سوریه، خلیج فارس با کمک ایران قابل حل است اما به نظر می رسد می خواهند موجودیت نظام را از بین برند و با تحریم این کار را اجرا کردند هر چند ما دنبال جنگ نیستیم و تنها می خواهیم نقش خود را در منطقه ایفا کنیم لذا اگر تحول اقتصادی در کشور محقق شود و تحریم ها را پشت سر بگذاریم آمریکا به تهران خواهد آمد و تقاضای مذاکره خواهد کرد.                                                              

نقاط ضعف و قوت دولت

رضایی در پاسخ به سوال تشکلهای دانشجویی در زمینه نقاط ضعف و قوت دولت هم اظهارداشت: هدفمندی یارانه ها، مسکن مهر و سهام عدالت و سفرهای استانی از نقاط قوت دولت بود که با برخی اصلاحات مانند آزاد کردن خرید و فروش سهام عدالت، سفرهای استانی با اولویت دیدار با نخبگان، کارآفرینان و کارشناسان و سپس دست تکان دادن برای مردم اقدام خواهم کرد.

وی عدم استفاده از نخبگان، کارشناسان و کار کارشناسی را از نقاط ضعف دولت دانست و یادآورشد: در این دولت هر کس جای خود نیست لذا اگر انتخاب شوم در کنار هر وزارتخانه یک وزارت متناظر (دولت سایه) ایجاد می کنم که کارشناسان و نخبگان و قویترین استادان را به کار می گیرم تا به ما مشورت دهند و افراد سر جای خود خواهند بود.

وعده نمی دهم نسخه می نویسم/ راه اندازی سازمان بازرسی دولت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت:  15 سال در کمیسیون مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده ام و اکثر مباحث اقتصادی مطرح شده در این کمیسیون متعلق به من است و ساعتها روی آنها کارشناسی شده و وعده نمی دهم بلکه نسخه می نویسم.

وی در خصوص نبودن در ائتلاف گفت: اگر ائتلاف از دل نخبگان بیرون آید قبول دارم که نمایندگان اساتید، دانشگاهیان، نخبگان حوزه ها از نامزدها سوال و جواب کنند و اگر جواب های تخصصی دریافت کردند افراد را در ائتلاف معرفی کنند نه این که سه نفر پشت صحنه بنشینند و برای ملت تصمیم بگیرند در حالی که رهبری دیدگاه خود را مطرح کرده اند.
                                                             

رضایی در خصوص ضعف نظارت در کشور هم گفت: نظارت در کشور در قوه مجریه ضعیف است چون ابزار آن را ندارد و من سازمان بازرسی دولت را تشکیل می دهم تا بر کار اجرا نظارت کند و با سیستم های حسابرسی الکترونیکی نظارتی جدی خواهیم داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: باید سلیقه جوانان با ارزشهای و فرهنگی ما تلفیق شود و اگر حیا جدی گرفته شود با داشتن جوانان مذهبی در مسائل فرهنگی و حجاب مشکلی نخواهیم داشت.

رضایی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که آیا مسئولان و شما فشارهای اقتصادی را حس کرده اید اظهارداشت: نه، فشار اقتصادی را مانند مردم حس نکرده ام اما به طور غیر مستقیم و در ارتباط با مردم اشکمان درآمده است اما این خطر را می توان برطرف کرد، امسال ورق برمی گردد و نمی گذاریم مردم احساس خطر کنند.

وی افزود: حرف درست زدن در جامعه سخت شده چون آنقدر بدقولی شده که کار را دشوار کرده ایم اما تقویت ارزشها را جدی می گیرم و اولین دولتی خواهیم بود که با شجاعت اگر جایی اشتباه کردم عذرخواهی می کنم و اگر نتوانستم استعفا می دهم.

ارسال نظر