کد خبر: ۴۳۱|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها امروز از ناحیه اقتصادی به جنگ با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران وارد شدند چرا که از این ناحیه ضعیف و ضربه‌پذیر هستیم و اگر اقتصادمان مانند ژاپن، چین یا کره‌ بود، امروز گرفتار تحریم‌ها نمی‌شدیم.
آمریکا در جبهه اقتصادی وارد جنگ با ایران شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از فارس، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با حضور در جمع کارکنان، کارگران و مدیران شرکت ملی کنترل‌سازی ایران در شهر صنعتی الوند اظهار داشت: امروز کشور ما در مسیر تاریخ جدیدی که آغاز کرده است وارد پیچ و گذر مهمی شده و هر ملتی که مسیر جدیدی انتخاب می‌کند، باید از سختی‌ها نیز عبور کند.

وی افزود: تصور عبور از سختی‌ها با انقلاب فکر درستی نیست، چرا که انقلاب آغاز یک حرکت جدید است و خط‌ کشیدن بر مسیر اشتباه استبدادی و استعماری تحمیلی از اهداف انقلاب اسلامی کشورمان بود.

رضایی ادامه داد: ملت بعد از کودتای 28 مرداد به شاه فرصتی دوباره دادند تا بتواند به مردم و ملت خدمت کند، ولی پس از خرداد 42 به این جمع‌بندی رسیدند که مسیری که شاه می‌پیماید مسیر درستی نیست و ملت ایران مسیر انقلاب را از نوع آغاز کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ملت ایران پس از انقلاب ابتدا سیاست را درست کرد و سپس در مسیر خود حرکت کرد، ولی دشمنان با مشاهده پیشرفت‌های ملت پس از انقلاب با اخلال امنیتی سعی داشتند تا ما نیز بلیط آمریکا را بخریم و در این راستا صدام را وارد بازی جنگ کردند، اما نه تنها ایران بلیط آمریکا را نخرید بلکه در جهان نیز به صورت مستقل حرکت کرد.

رضایی اضافه کرد: در 300 سال اخیر و در 25 جنگ رخ داده در کشورمان 50 درصد از خاک این سرزمین از دست رفته است، چرا که یا نمی‌توانستیم از خودمان دفاع کنیم و یا ابزاری برای دفاع نداشتیم، اما در دفاع مقدس این هویت از دست رفته را به دست آوردیم.

وی تأکید کرد: امروز به دنبال لشکرکشی برای تصاحب سرزمین‌های از دست رفته نیستیم، ولی می‌خواهیم اعلام کنیم شهدای ما در دوران دفاع مقدس پنج استان کشور را که از دست رفته بود، به این ملت بازگرداندند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها امروز از ناحیه اقتصادی به جنگ با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران وارد شدند چرا که از این ناحیه ضعیف و ضربه‌پذیر هستیم و اگر اقتصادمان مانند ژاپن، چین یا کره‌ بود، امروز گرفتار تحریم‌ها نمی‌شدیم.

رضایی عنوان کرد: غربی‌ها به تک‌پایه‌ اقتصاد کشور ما که همان نفت است هجوم برده‌اند چرا که نفت به راحتی در دستانشان قرار دارد و اگر اقتصاد کشور ما چند پایه‌ای بود این تحریم‌های آزار‌ دهنده نیز به مردم ما تحمیل نمی‌شد.

وی با بیان این مطلب که اقتصاد ایران نیاز به نوسازی جدی دارد، بیان داشت: سرعت رشد گرانی‌ها امروز با رشد دستمزد‌ها برابری نمی‌کند و در نتیجه فقر بیشتری در جامعه مشاهده می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دشمنان در تحریم‌ها به دنبال این مطلب هستند تا ارزش پولی ایران را بیش از این کاهش دهند و این هم از نتایج اقتصاد بیمار صد ساله کشور ما است، اقتصادی که پیش از تحریم‌ها نیز چنگی به دل نمی‌زد، زیرا ریل آن از زمان رضاخان کج گذاشته شده بود.

وی اضافه کرد: برخی افراد با تفکر اینکه اتوبان‌سازی و برج‌سازی اقتصاد است، کشور را به بیراهه می‌برند، در صورتی که اقتصاد به معنای این مطلب است که با وجود این هزینه‌ها چقدر درآمد مردم افزایش می‌یابد.

رضایی ادامه داد: اگر این سد‌سازی و جاده‌سازی‌ها مؤثر بود، باید درآمد مردم نیز طی این چندین سال چند برابر می‌شد و این مهم نشان از مسیر اشتباه اقتصادی است که از زمان رضاخان پایه‌گذاری شده است.

این نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان این مطلب که اگر به جای 700 میلیارد، 1400 میلیارد نیز در اختیار احمدی‌نژاد بود باز با این مدیریت مشکلات برطرف نمی‌شد، عنوان کرد: چندین سال است که کشور تیم اقتصادی قوی نداشته، هر چند پس از انقلاب اسلامی دلسوزی از سوی همه مسئولان وجود داشته است، ولی اشتباهات رخ داده باعث شده تا نحوه مدیریت اقتصادی کشور همچنان با بیماری دست و پنجه نرم کند.

رضایی تاکید کرد: مشکلات کشور با عوض کردن چند مدیر درست نمی‌شود، بلکه باید نحوه اداره را تغییر داد و به سمتی حرکت کرد که همه خانه‌ها چشمه‌هایی برای تولید ثروت در کشور باشند.

وی برون‌سپاری را از راه‌های تولید کشور عنوان و خاطرنشان کرد: امروز طوفان کالاهای چین کمتر از تحریم‌ها نیست و با این وضعیت تولید نیز نه تنها نمی‌توان در مقابل تحریم‌ها ایستاد، بلکه با طوفان چین نیز نمی‌توان مقابله کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نحوه کار سفارت‌خانه‌های کشورمان در کشورهای خارجی بیان داشت: سفارت‌ خانه‌های کشورهای خارجی در ایران به دنبال ایجاد ارتباطات اقتصادی و بازارهای فروش هستند، ولی سفارت‌ خانه‌های کشورمان در خارج از کشور پا را روی پا انداخته و افتخار می‌کنند که رئیس جمهور از آن کشورها بازدید می‌کنند، در صورتی که این همه هزینه برای صرف تشکیلات در سفارت‌خانه‌های ایران باید از میان برداشته شود.

وی کارآفرینی و خلاقیت را که همان سرمایه انسانی است، مهمتر از سرمایه مادی دانست و تصریح کرد: امروز کارآفرینی دولت پاسخگو نیست و باید به سوی کارآفرینی مردمی و اقتصاد مردمی حرکت کرد.

رضایی در ادامه با تشریح مشکلات اقتصادی تأکید کرد: ساختار غلط اقتصاد ایران باید به کلی نوسازی شود و با این مدیریت کنونی نیز نمی‌توان مشکلات اقتصادی را برطرف کرد چرا که همه توجهات به سمت تهران است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های لازم برای ایجاد یک شهر صنعتی مؤثر و مطلوب در کشور تأکید کرد: امروز دانشگاه‌های زیادی در قزوین وجود دارد، ولی هیچ ارتباطی بین دو جزیره دانشگاه و صنعت در این استان وجود ندارد، چرا که یکپارچگی لازم موجود نیست و آقایان تنها به فکر ائتلاف‌های سیاسی خود هستند، در صورتی که باید با مردم ائتلاف کرد.

رضایی در خاتمه تأکید کرد: امروز سفره جداگانه‌ای به نام نفت برای دولت باز شده که مردم از آن بی‌بهره‌اند و تنها راه‌حل این مشکلات نیز تحول اساسی در اقتصاد کشور و بهبود محیط کارآفرینی است.

گفتنی است محسن رضایی صبح امروز با استقبال جمعی از مردم قزوین وارد این استان شد و در نخستین برنامه سفر یک روزه خود با حضور در شرکت ملی کنترل‌سازی ایران در شهر صنعتی الوند از خط تولید این شرکت بازدید و با مدیران، کارکنان و کارگران این شرکت به گفت‌وگو پرداخت.

همچنین وی در ادامه سفر یک روزه خود در استان قزوین هم‌اکنون راهی بوئین‌زهرا است.

ارسال نظر