کد خبر: ۴۳۵|
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در حال حاضر در کشور مشکلات زیادی در بخش های مختلف وجود دارد گفت: 50 درصد مشکلات کشور با قرار گرفتن افراد در سر جای خودشان و اصل قرار گرفتن تخصص ها در دادن مسئولیت ها به افراد رسمی شود.
اگر هر کسی سر جای خودش باشد بسیاری از مشکلات کشور حل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم شهرستان خرمدره در مسجد جامع این شهر افزود: هر کس در کشور جای خودش باشد و مسئولیت ها با توجه به تخصص ها و لیاقت ها تفهیم شود بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.

وی مشکلات حال حاضر کشور در بخشهای مختلف بخصوص بخش کشاورزی و در راستای عدم نبود افراد متخصص و توانمند برسر مسئولیت های خود دانست و با تاکید بر اینکه این امر مشکلات متعددی برای جامعه ایجاد کرده است افزود: اگربخش کشاورزی به درستی مدیریت می شد و گندم کشاورز ایرانی به قیمت مطلوب خریداری می شد نیازمند واردات گندم با قیمت کیلویی 900 تومان از برزیل نبودیم و کشاورزی ایران این گونه متضرر نمی شد.

رضایی با بیان اینکه مشکلات ایجاد شده در بخش کشاورزی ایران به صورت ناآگاهانه از سوی دولت صورت گرفته است، افزود: متاسفانه مشکلات ایجاد شده از سوی دولت در بخش کشاورزی و سایر حوزه ها نشات گرفته از عدم وجود تخصص ها و قرار نگرفتن آدمها سر جای خود است و این عامل مهم باعث شده شاهد بروز مشکلات متعدد و حاد باشیم.

وی عدم داشتن برنامه منطقه ای و تدوین برنامه برای کل کشور درتهران را مورد انتقاد شدید قرار داد و افزود: نمی شود برای کشور یک برنامه نوشته شود و به همه استانها و شهرها دیکته شود تا آن را اجرا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه داشتن برنامه منطقه ای موجب بروز استعدادها و توانمندی مناطق مختلف کشور و به تبع آن توسعه مناطق مختلف می شود افزود: با تدوین و تهیه برنامه منطقه ای و اجرای آن می توان در زمینه توسعه همه جانبه و پایدار کشور تلاش کرد.

رضایی با بیان اینکه استان زنجان آمادگی تبدیل شدن به قطب علمی و فرهنگی در کشور و منطقه خاورمیانه دارد گفت:  باید تلاش شود این ظرفیت در استان شکوفا شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید مراکز رشد و فناوری در کل شهرهای استان زنجان با توجه به نیاز و پتانسیل های منطقه ایجاد شود.

وی در ادامه بالا بردن سطح درآمد مردم یک استراتژی مهم و تاثیر گذار برای خنثی کردن تحریم ها و اثرات ناشی از آنهاست افزود:  باید تلاش شود با مدیریت صحیح درآمد و هزینه ها در راستای توسعه و افزایش درآمد مردم تلاش شود.

رضایی حیف و میل بیت المال در مراکز  و ادارات دولتی و استانها ، هزینه تراشی های اضافی ، تصمیمات غلط اقتصادی را از مشکلات مهم در جامعه عنوان کرد و افزود: باید هزینه تولید در کشور پائین بیاید و منابع در کشور در راستای تولید هزینه و حساب شده هزینه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ثروت بدون تولید فرهنگ امکانپذیر نیست افزود: باید در راستای توسعه فرهنگ و توجه به فرهنگ غنی گذشته تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع عظیم کشور باید صرف تولید ثروت و فرهنگ شود افزود: متاسفانه در تهران شاهد حادثه غم انگیزی هستیم که بافت فرهنگی و غنی تاریخی شهرری بر اثر توسعه بی جهت شهری از بین می رود.

رضایی دور شدن از ارزشهای غنی و کهن گذشته و همچنین فرهنگ اسلامی را در جامعه یادآور شد و افزود: با روند فعلی در زمینه دور شدن از فرهنگ غنی گذشته جامعه دچار مشکلات متعدد در حوزه فرهنگی شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ملت ایران مقتدر و استوار  راه پرافتخار خود را ادامه خواهد داد: ملت ایران علیرغم همه تحریمها و فشارها ایستاده  و لحظه ای از مسیر پرافتخار خود کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: ملت ایران در حال حاضر با توجه به مشکلات متعدد با سیلی صورت خود را سرخ می کند ولی هرگز از مسیر پرافتخار و عزتمند خود برنخواهد گشت.

رضایی ادامه داد: ملت ایران مشکل دارد ولی خسته نمی شود و برای برون رفت از سختی ها و مشکلات راهکار پیدا می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور در شرایط حساسی قرار دارد تصریح کرد: گرانی و بیکاری در کشور وجود دارد و موجب بروز مشکلات بزرگی شده است ولی باید با مدیریت مطلوب و حساب شده از این شرایط به سلامت عبور کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه گرانی ها مردم را تحت فشار قرار داده است: جوان تحصیلکرده بیکار و خانواده ای که تحت فشار اقتصادی و گرانی قرار دارد عزتش در خطر است و باعث می شود مشکلات و مسائل متعدد برایش ایجاد شود.

وی تاکید کرد: کم کردن از فشار اقتصادی مردم و تلاش در راستای ایجاد فضای مطلوب اقتصادی در جامعه کمتر از جنگ و مقابله با آمریکا و آزادی خرمشهر نیست.

رضایی با اشاره به اینکه ایمان و اعتقادات باید در جامعه تقویت شود ادامه داد: برای خودمان ، باند و گروهمان کار نکنیم بلکه برای خدا و برای خدمت به مردم کار کنیم تا با فداکاری و ایثار بتوانیم مشکلات و معضلات جامعه را حل کرده و گرانی و فقر را از کشور را دور کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عزت جوانان تحصیلکرده در کشور شکسته می شود گفت: وقتی عزت یک جوان شکسته شود اعتیاد و سایر ناهنجاری های به سراغ وی می رود.

وی با بیان اینکه گرانی و بیکاری هم نظام و هم مردم را تهدید می کند افزود: غرب در تلاش است طولانی کردن پروسه مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 و اهداف خاص خود برسد.

رضایی هدف آمریکا و غرب را از طولانی کردن روند مشکلات هسته ای یادآور شد و افزود: آمریکا و غرب منتظر نتیجه تحریم روی اقتصاد و دولت ایران هستند و به خیال خام خود در رویای تسلیم شدن ایران هستند که با ایستادگی و عزت ملت ایران هرگز به آن نخواهند رسید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه با این شیوه مدیریت، نمی توان کشور را اداره کرد افزود: شیوه اداری کشور باید عوض شود و هرکس بر سر جای خودش قرار بگیرد و بتوانیم به کشوری پیشرفته و توانمند دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط جوانان نباید با تاریخ و گذشته پرافتخار خودشان قطع شود افزود: حادثه بزرگ دفاع مقدس امروز در شهرها گم شده است و باید تلاش شود این اصل مهم و تاثیر در جامعه بازیابی و معرفی شود.

ارسال نظر