دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اصفهان مطرح کرد:
کد خبر: ۴۴۱۸|
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز جمعه اول اسفند ۱۳۹۹ با حضور در موسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان، با دست اندرکاران این موسسه مذهبی، دیدار و گفتگو کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز جمعه اول اسفند ۱۳۹۹ با حضور در موسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان، با دست اندرکاران این موسسه مذهبی، دیدار و گفتگو کرد.
ربا و کنز، دو مفسده اقتصادی هستند

به گزارش rezaee.ir، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید از این موسسه قرآنی، طی سخنانی گفت: راه حل اساسی انسجام و بالندگی ما، از دل قرآن مجید برمیخیزد. همانطور که خداوند متعال در سوره اعراف تصریح فرموده اند که «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ»، برکات، پیشرفت انسان و جوامع در پرتوی ایمان الهی و تقوای مومنانه است. اگر اعضای یک جامعه، ایمان الهی داشته باشند و تقوا را رعایت کنند، از زمین و آسمان برکات الهی به سوی آن جامعه می آید و به فضل پروردگار، فقر و بیکاری، گرانی و فساد در میان نخواهد بود. بنابراین اگر ارتباط با پرودگار متعال از طریق ولایت و کتاب الهی در همه امور برقرار بشود، آن جامعه به فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت دست پیدا می کند.
ربا و کنز، دو مفسده اقتصادی هستند

رضایی افزود: در انقلاب اسلامی، این دو رکن احیا شد؛ هم توجه به قرآن مجید و هم تجدید عهد با ولایت صورت گرفت و این دو رکن احیا شد و با توسل به این دو رکن ما توانستیم گام‌های بلندی برداریم. اولین گامی که ما براشتیم در مساله سیاست بود. سیاست ما دینی و مردمی شد و این مهم به واسطه ولایت صورت گرفت.

فرمانده کل سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: دومین رویداد در عرصه دفاع و امنیت بود. در این عرصه هم دین خدا و فرهنگ اسلامی از یک سو و مردمی شدن دفاع و امنیت از طرف دیگر، باعث رستگاری شد. حلقه وصل این دو تحول، ولایت بود.
ربا و کنز، دو مفسده اقتصادی هستند

دکتر رضایی گفت: بسیاری از رزمندگان از جمله شهدای استان اصفهان با تکیه بر قرآن مجید سرزمین‌های ما را آزاد کردند. اگر این ایمان و تاکید بر مردمی کردن امور نبود، خرمشهر آزاد نمی شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز هم برای حل مشکلات باید به آموزه های قرآن مجید پناه ببریم. راه‌حل مشکلات ما در اقتصاد و مسائل اجتماعی، از دل قرآن مجید بیرون می آید. با بیشتر شدن ارتباط مردم و مسئولین با قرآن کریم، زایش ایده ها و استحکام اندیشه ها پدید می آید. خداوند در قرآن راه حل اقتصاد را بیان کرده است. نباید ربا در اقتصاد ما باشد زیرا ربا جنگ با خداوند است. کنز و خارج کردن پول از چرخه اقتصاد هم عاملی دیگر در نابسامانی اقتصاد ماست. 

دکتر رضایی به مفهوم انفاق و وقف در قرآن اشاره کرد و گفت: هزینه کردن و سرمایه گذاری در امور اجتماعی در راه خدا، انفاق است. با وقف، آبادانی جوامع استمرار می یابد.

وی با اشاره به ابعاد اقتصادی آموزه‌های قرآن افزود: ۴۰ درصد از پس اندازهای مردم اصفهان به تهران می رود. اگر سیستم اقتصاد، مردمی و اسلامی باشد، سپرده های مردم اصفهان در صنعت و کشاورزی اصفهان می ماند و آبادانی این استان نیازمند سرمایه نمی ماند. باید ضوابط قرآن مجید در مسائل مالی از جمله قراردادها و رعایت حقوق ایتام، لحاظ شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان اصفهان یکی از کانون‌های تمدن ساز ایران اسلامی بوده است و شکوفایی تمدن را در اصفهان شاهد بوده ایم. این بالندگی در هنر و معماری و فرهنگ با تکیه بر قرآن شکل گرفت و معجزه بزرگی را شکل داد. در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم ترکیب اسلام و ایران، پیروزی آفرید و بار دیگر می توان از این آمیزه در اقتصاد، شهرسازی و فرهنگ استفاده کرد و در کنار ایران بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی، ایران بزرگ اقتصادی را ایجاد کرد.

وی گفت: از همه شما خادمان کلام وحی که این موسسه را در اصفهان ایجاد و مدیریت می کنید، قدردانی می کنم.
ربا و کنز، دو مفسده اقتصادی هستند

دکتر رضایی، همچنین با حضور در گلزار شهدای شهر اصفهان، به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی و ۲۳ هزار شهید استان اصفهان درود فرستاد و با نثار شاخه گل بر مزار این شهدای والامقام، به مقام شهیدان ادای احترام کرد.
ارسال نظر