دکتر رضایی در دیدار با طلاب حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد:
کد خبر: ۴۴۳۳|
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳
دکتر رضایی در جمع طلاب حوزه علمیه اصفهان گفت: انقلاب زمانی دچار آسیب می شود که روحیه مطالبه گری از بین برود و بی تفاوتی در جامعه رواج یابد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در هم اندیشی تدوین سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور  طلاب جوان استان اصفهان در حوزه علمیه اصفهان برگزار شد، ضمن آشنایی با نقطه نظرات نخبگان حوزوی اصفهان درخصوص سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه کشور، به تشریح عملکرد دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نحوه مشارکت نخبگان دانشگاهی و حوزوی در تدوین سیاستهای کلی پرداخت.

ضرورت تدوین الگویی از اقتصاد و فرهنگ با مبانی دینی و مردمی

به گزارش rezaee.ir، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که در مجتمع آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان سخن می گفت، با تبریک ماه رجب و میلاد فرخنده امام جواد (ع) و قدردانی از نگاه موشکافانه و بصیرت طلاب جوان گفت: انقلاب زمانی دچار آسیب می شود که روحیه مطالبه گری از بین برود و بی تفاوتی در جامعه رواج یابد. دهه آینده، دهه تعیین تکلیف و تعیین سرنوشت است و از این حیث، به دهه اول انقلاب شباهت دارد. اگر بخواهیم کشور را در دهه پنجم به شکل دهه دوم و سوم و چهارم اداره کنیم، اقتصاد کشور متحول نمی شود.

دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: نیاز ضروری کشور این است که الگویی از اقتصاد و فرهنگ را با مبانی دینی و مردمی تدوین و پیاده کنیم. مساله ربا در بانکداری باید حل شود. مساله ربح مرّکب که در بانک های ما صورت می پذیرد، نشان می دهد ربا در اقتصاد ما وجود دارد. تمام آسیب های ما در اقتصاد به دو آسیب ربا و کنز مربوط است که این دو با بازدهی های انحرافی، پول ها را از چرخه تولید خارج می کنند.

در این مراسم، طلاب حوزه علمیه اصفهان، سوالات و دغدغه های انقلابی خود را با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کردند.
ارسال نظر